Ο Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την παραίτηση εκπαιδευτικού :

Όταν πριν αρκετά χρόνια ο B. Charlot έγραφε ότι «το σχολείο θα εισέλθει στη ζώνη θυέλλης», πολλοί δεν φαντάζονταν το σημερινό σκηνικό διάβρωσης της αξιοπρέπειας στον πιο ευαίσθητο κοινωνικό θεσμό.

Ο εκφοβισμός, η απαξίωση, η αδιαφορία και η παραβίαση στοιχειωδών απαγορεύσεων όπως η χρήση του κινητού τηλεφώνου και το κάπνισμα, είναι μερικά από τα προβλήματα που δοκιμάζουν το σχολείο και ιδιαίτερα το λύκειο.

Σήμερα βλέπουμε τη σκιά της βίας στο σχολείο, η οποία είναι και ενδογενής αλλά κυρίως εξωγενής, να γίνεται όλο και πιο μεγάλη, όλο και πιο σκοτεινή.
Όταν μια κοινωνία δοκιμάζεται από πολλαπλή κρίση και από εντεινόμενες ανισότητες, όταν προβάλλεται η βία που παράγεται στην κοινωνία, στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις, αυτή η βαριά σκιά της απαξίωσης του «προσώπου» του ανθρώπου, εισέρχεται και στο σχολείο.
Όταν η παρανομία δεν αντιμετωπίζεται επί δεκαετίες στο πανεπιστήμιο, εδραιώνεται ένα σκηνικό βιαιότητας, που αποκαθηλώνει κάθε έννοια ακαδημαϊκότητας και ελευθερίας.

Όταν ο δημοκρατικός διάλογος δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο στο πολιτικό μας σύστημα και η κομματική αντιπαράθεση μετασχηματίζεται σε εχθροπραξία, οι νέοι μας διαπαιδαγωγούνται λάθος.
Η βία στην εκπαίδευση μπορεί να αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό. Και κυρίως όχι με επιμέρους μέτρα αλλά μεταρρυθμίζοντας το ίδιο το σχολείο, προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματικό στην κοινωνική του αποστολή.

Να ενισχυθεί ο παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου. Να μην είναι μόνο εστία μάθησης, αλλά πεδίο μόρφωσης και αγωγής, κοινωνικοποίησης και εξανθρωπισμού.

Να αναπτυχθεί πιο συστηματικά ο πολιτισμός στο σχολείο. Η τέχνη, η αισθητική αγωγή και η γενικότερη πνευματική καλλιέργεια μπορούν να διαμορφώνουν προσωπικότητες με ουμανιστικό αξιακό φορτίο, που θα σέβονται κάθε πρόσωπο, κάθε διαφορετικότητα, κάθε ιδέα.

Να καλλιεργηθούν πιο μεθοδικά οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών / μαθητριών. Εδώ βρίσκεται ο πυρήνας του παιδαγωγικού λόγου.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να διαμορφώνουν πεδίο ουσιαστικής συνεργασίας με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και με τους γονείς με καθορισμένες συναντήσεις.

Να διοριστούν στα σχολεία παιδοψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ, με προσδιορισμένο ρόλο.
Πολιτική και εκπαιδευτική προτεραιότητά μας είναι η ολόπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημιακών καθηγητών, για να διαμορφωθεί μια καλύτερη βάση αντιμετώπισης του φαινομένου της βίας στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.