Ο μεγάλος αριθμός δυστυχημάτων λόγω απουσίας κράνους ώθησε την ομάδα να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν θα επιτρέπει τη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν δεν φοράει ο οδηγός το κράνος του, παροτρύνοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας.

H φοιτητική ομάδα του Tyφoon MotoRacing απέσπασε μία ακόμη σπουδαία παγκόσμια διάκριση κατακτώντας τη δεύτερη θέση στη συνολική κατάταξη στον διεθνή διαγωνισμό Motostudent VI , που διεξήχθη από 15 έως 18 Ιουλίου 2021, στην πίστα Motorland-Aragon της Ισπανίας.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 37 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και η Tyφοοn MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με 680,7 μόρια άφησε πίσω της ομάδες με μακρά παράδοση στο θεσμό από Πολυτεχνικές Σχολές της Ιταλίας, της Ισπανία, της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Από την Ελλάδα συμμετείχε και η φοιτητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατακτώντας την όγδοη θέση στη συνολική κατάταξη.

Η ομάδα σχεδίασε, μελέτησε και κατασκεύασε από την αρχή τη νέα μοτοσυκλέτα “Κέρβερος” – “Cerberus”, (ένα όνομα εμπνευσμένο από την αρχαιοελληνική μυθολογία σύμφωνα με την οποία το μυθολογικό πλάσμα ήταν παιδί του τιτάνα Τυφώνα), εφαρμόζοντας πληθώρα καινοτόμων ιδεών. Συγκεκριμένα, ο σκελετός της μοτοσυκλέτας είναι ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι και αλουμίνιο. Η καινοτόμος αυτή μέθοδος εφαρμόζεται για πρώτη φορά και για την υλοποίησή της αφιερώθηκαν αμέτρητες ώρες μελέτης και δοκιμών. Επιπλέον, μία ακόμη καινοτόμος εφαρμογή αφορά την ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας του οδηγού μοτοσυκλέτας.

Ο μεγάλος αριθμός δυστυχημάτων λόγω απουσίας κράνους ώθησε την ομάδα να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν θα επιτρέπει τη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν δεν φοράει ο οδηγός το κράνος του, παροτρύνοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας. Το ψαλίδι μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου, ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made μπότες μπροστά και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού πίσω. Ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βασίστηκε σε ρευστομηχανικές αναλύσεις και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.

Η φοιτητική ομάδα ιδρύθηκε το 2014 με επιστημονικά υπεύθυνο τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών κ. Δημήτρη Γιαγκόπουλο και έκτοτε, σε κάθε συμμετοχή της σε διεθνείς διαγωνισμούς, αποσπά σημαντικές διακρίσεις.