: Διαβάστε αποκλειστικά στο iPaidia.gr πώς προχωράει ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για τις και ποιοί είναι οι προβληματισμοί που εκφράζονται για την εφαρμογή της .

Ελπίδα Οικονομίδη-

: Οι σχεδιασμοί του Υπουργείου

Τα νέα στο μέτωπο των σχολείων με επιστροφή στην τηλεκπαίδευση σε όλη τη χώρα έχουν προκαλέσει ανησυχίες για τους μαθητές της αλλά και τις αλλαγές που έχουν έρθει στις  με την έλευση της .

Ο ανεβασμένος πήχης που από φέτος θα αποκλείει ένα σημαντικό ποσοστό υποψηφίων της Γ’ Λυκείου έχει προβληματίσει και υπάρχουν πιέσεις ώστε να μην εφαρμοστεί από φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αίτημα το οποίο όπως αποκαλύπτει το iPaidia.gr δεν βρίσκεται –τουλάχιστον μέχρι τώρα- στις προθέσεις του .

Αντιθέτως, στόχος της πολιτικής ηγεσίας, είναι να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες, καθώς τα περιθώρια ώστε να εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών είναι ιδιαίτερα ασφυκτικά.

Η περσινή χρονιά, κατά την οποία κορυφώθηκε το φαινόμενο εισαγωγής με πολύ χαμηλούς βαθμούς σε Πανεπιστήμια, οδήγησε στις αλλαγές που έρχονται από φέτος, σε μια «δύσκολη» αντικειμενικά χρονιά για τους μαθητές, οι οποίοι βίωσαν αντίστοιχες δυσκολίες και την περσινή.

Όπως ανέφερε κατά την ενημέρωση για τα νέα μέτρα του κορονοϊού η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ κ. Βάνα Παπαευαγγέλου, από την έναρξη της πανδημίας πέρσι μέχρι και σήμερα τα Λύκεια παραμένουν κλειστά 5,5 έως 6 μήνες, γεγονός που προβληματίζει τους ειδικούς και θέτει ως άμεση προτεραιότητα το άνοιγμα των Λυκείων.

Προβληματισμοί για την

Σε ένα τόσο φορτισμένο κλίμα και με την ημερομηνία επανέναρξης της δια ζώσης διδασκαλίας στα να παραμένει «γρίφος», σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr υπάρχουν προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία, ακόμα και πιέσεις, ώστε η να μην εφαρμοστεί από τη φετινή χρονιά.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου, τα θα πρέπει να έχουν αποστείλει τους συντελεστές ώστε να διαμορφωθεί στη συνέχεια από τις επιδόσεις των υποψηφίων των Πανελλαδικών η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Τα περιθώρια είναι στενά και η λειτουργία των Πανεπιστημίων εν μέσω πανδημίας δυσκολεύει τις διαδικασίες. Ο προβληματισμός για την εφαρμογή της ΕΒΕ φουντώνει ακόμα περισσότερα σε αρκετά πανεπιστημιακά τμήματα με χαμηλές , τα οποία φοβούνται ότι θα βρεθούν εκτός ακαδημαϊκού χάρτη εξαιτίας του νέου «κόφτη» με πολύ χαμηλούς βαθμούς.

Μεταξύ αυτών βρίσκονται και Ιδρύματα που ναι μεν καταγράφουν χαμηλές εισαγωγής, όμως σε ένα ποσοστό αυτό οφείλεται στην απομακρυσμένη έδρα τους.

Ένα πιθανό κλείσιμο ορισμένων τμημάτων από αυτά, λόγω έλλειψης εισακτέων, θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις, όπως στις περιπτώσεις του και το , των οποίων οι τοποθεσίες είναι στρατηγικής εκτός από παιδαγωγικής σημασίας.

Παρά τους προβληματισμούς, όμως, που έχουν διατυπωθεί, το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να προχωρήσει τον σχεδιασμό του, και να ορίσει το ίδιο συντελεστή για ΕΒΕ σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα δεν αποστείλουν εμπρόθεσμα τα στοιχεία, καθώς πρακτικά η «μάχη» που δίνει είναι με τον χρόνο, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην διεξαγωγή και ανακοίνωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και κυρίως στην συμπλήρωση του .