: Έτσι θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες – Τι ανακοινώθηκε – Η ενημέρωση για τη και το τμήμα επιτυχία των υποψηφίων στις θα γίνει  με στο κινητό τους

 

Το Υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστές τις δράσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας – Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Κατά τη σύσκεψη, έγινε συνοπτική παρουσίαση των ψηφιακών δράσεων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το φθινόπωρο, καθώς και αυτών που αφορούν σε ευρύτερες παρεμβάσεις στις τεχνολογικές υποδομές των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να αναπτυχθεί ένα υψηλών επιδόσεων ψηφιακό οικοσύστημα, αλλά και να καλλιεργηθούν περαιτέρω ψηφιακές δεξιότητες.

Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– Το ψηφιακό απόσπασμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η δυνατότητα, δηλαδή, που θα υπάρχει σύντομα για έκδοση ψηφιακού αποσπάσματος απολυτήριων τίτλων σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: H πρώτη εγγραφή στα νηπιαγωγεία που λειτουργεί από το Μάρτιο του 2021 θα εμπλουτιστεί κι άλλο, με την προσθήκη της νέας λειτουργικότητας ψηφιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή και του Βιβλιαρίου Υγείας-Εμβολίων, το οποίο θα ισχύσει και για την πρώτη δημοτικού.

– E-Εγγραφές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η εφαρμογή , που έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αξιοποιεί το σύστημα αυθεντικοποίησης του χρήστη μέσω των διαπιστευτηρίων του Taxisnet, και απευθύνεται στους γονείς/κηδεμόνες ή τους ίδιους τους μαθητές που επιθυμούν εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή σε δημόσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

– Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων εκπαιδευτικών: Για πρώτη φορά θα καταχωρίζονται τα κενά των σχολικών μονάδων σε μια ενιαία εφαρμογή που θα διαλειτουργεί με υφιστάμενες εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών, απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες για τους υποψήφιους αναπληρωτές και μειώνοντας το διοικητικό κόστος εξυπηρέτησης τους. Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών θα ολοκληρώνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μέσω της σύναψης ψηφιακής σύμβασης, κατά την ανάληψη της υπηρεσίας τους στις σχολικές μονάδες.

– Ενημέρωση Υποψηφίων στις Πανελλήνιες 2021: Οι υποψήφιοι των , αρχής γενομένης από φέτος, θα ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους α) για τη βαθμολογία τους και β) για το τμήμα ή επιτυχίας τους.

Πανελλήνιες 2021: Πότε ξεκινούν οι δηλώσεις συμμετοχής - Όλες οι αλλαγές που θα ισχύσουν φέτος

– Αναβάθμιση των κυκλωμάτων πρόσβασης των σχολείων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ολοκληρώθηκε ένα σημαντικό κύμα αναβαθμίσεων συνδέσεων των σχολικών μονάδων: 29% των σχολείων έχουν σύνδεση ADSL έως 24 Mbps, 60% των σχολείων έχουν σύνδεση με VDSL έως 50 και 100 Mbps, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία είναι συνδεδεμένα σε δίκτυα οπτικών ινών με ταχύτητες μεγαλύτερες από 100 Mbps. Η διαδικασία περαιτέρω αναβάθμισης των ταχυτήτων σύνδεσης των σχολικών μονάδων είναι διαρκής και αναμένονται κι άλλες βελτιώσεις, στο πλαίσιο του Σύζευξις ΙΙ.

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– E-Diplomas: Η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ, που βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, σχεδιάζεται να επεκταθεί περισσότερο σε Πανεπιστήμια της χώρας, με στόχο να διευκολύνει τους κατόχους τίτλων και τους εργοδότες. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).

– Ε-University: Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.

– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, «έξυπνη» , που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.

– Η ΕΘΑΑΕ, το ΕΔΥΤΕ και τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το Σύστημα κεντρικής Υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών , καθώς και την Ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Συζητήσαμε δράσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και ανάπτυξη των ψηφιακών συστημάτων, πάντοτε σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, εργαζόμαστε καθημερινά για το αναβαθμισμένο σχολείο, το αναβαθμισμένο Πανεπιστήμιο του αύριο, με γνώμονα την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, ο εκσυγχρονισμός αλλά και η απλοποίηση -γραφειοκρατικών, χρονοβόρων μέχρι σήμερα- διαδικασιών, για την καλύτερη, ταχύτερη και ακόμη πιο διαφανή εξυπηρέτηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.»

O Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Η παιδεία είναι ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων στην ιστορία. Χάρη στο σύστημα παιδείας, η Ελλάδα κατόρθωσε να απελευθερώσει το σπουδαίο δυναμικό της και να αλλάξει παράδειγμα προς το καλύτερο. Σε όλο το φάσμα των σπουδών, η τεχνολογία έρχεται να ενδυναμώσει τους πολίτες, από την πρώτη εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο έως την απόκτηση του πανεπιστημιακού πτυχίου και την δημοσίευση διατριβών. Για όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μοχλός προόδου και επιταχυντής της ανάπτυξης, προσωπικής και κοινωνικής».

Πανελλήνιες 2021 – 1ο επιστημονικό πεδίο: Το νέο τοπίο των βάσεων

Όλα τα ΝΕΑ δεδομένα – Aποκλειστικά στο iPaidia.gr αναλύσεις και πίνακες για το πώς διαμορφώνεται ο πήχης των φετινών .  Απώλειες πρωτοετών σε δημοφιλείς σχολές και οριακές εισαγωγές φέρνουν τα νέα δεδομένα στις Πανελλήνιες 2021, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να δυσκολεύει αρκετά τις συνθήκες για τους φετινούς .

Η ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων και των συντελεστών της ΕΒΕ διαμορφώνει μία νέα κατάσταση στον ακαδημαϊκό χάρτη, η οποία επηρεάζεται άμεσα και από την ζήτηση που θα έχουν πλέον τα τμήματα ανά επιστημονικό πεδίο.

Το τοπίο στο 1ο

Οι υποψήφιοι των Νομικών, Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν συνηθίσει σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ανέκαθεν η ζήτηση εισακτέων ήταν πολύ μεγαλύτερη της προσφοράς των θέσεων, που ήταν περιορισμένες. Πρόκειται για ένα επιστημονικό πεδίο που κατά το παρελθόν υποψήφιοι με σχετικά καλές επιδόσεις έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω έλλειψης θέσεων.

Ο αριθμός εισακτέων και η ΕΒΕ έκρυβε φέτος μια δυσάρεστη έκπληξη για την πιο δημοφιλή και περιζήτητη σχολή του 1ου επιστημονικό πεδίου, τη Αθήνας, που χάνει 35 υποψηφίους, με αποτέλεσμα να αυξάνει ο ανταγωνισμός  και να εκτιμάται άνοδος της βάσης της φέτος.

Αντιθέτως, οι περισσότερες σχολές και τμήματα δεν φαίνεται να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό, καθώς οι μεταβολές είναι μικρές και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν ξεπερνάει τη περσινή τους βάση.

10 και και πώς επηρεάζονται από την

Σχολή/Τμήμα Αριθμός εισακτέων 2021 Αριθμός Εισακτέων 2020 Συντελεστής Εκτιμώμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής * Βάση Εισαγωγής 2020
Νομική (ΕΚΠΑ) 400 435 1,20 13.332 18.050
Διεθνών κι Ευρωπαϊκών Σπουδών (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 170 170 11,11 11.110 17.695
Ψυχολογία  (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 146 146 1,00 11.110 17.550
Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΚΠΑ) 148 148 1,00 11.110 16.470
Κοινωνιολογία (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 164 181 0,90 9.999 15.625
Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Παν. Πατρών) 250 250 1,15 12.776 14.475
Ιστορίας και Αρχαιολογίας (ΑΠΘ) 160 170 1,20 13.332 14.450
Κοινωνικής Πολιτικής (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 164 164 0,80 8,888 13.575
Φιλολογία (ΑΠΘ) 224 244 1,20 13.332 13.525
Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών (ΠΑΔΑ) 113 113 1,00 11.110 11.350

 

Από τον παραπάνω πίνακα διαφαίνεται ότι ακόμα και οριακά, οι περισσότερες σχολές θα καλύψουν τους εισακτέους τους, χωρίς να υπάρξει «κόφτης».

Σύμφωνα πάντως με τις πρώτες εκτιμήσεις, φαίνεται ότι ακόμα και οι χαμηλόβαθμες σχολές πολύ πιθανόν φέτος να δουν αύξηση της βάσης τους λόγω της ζήτησης.

Ο τρόπος συμπλήρωσης του αλλάζει με τα νέα δεδομένα, και υπό τον φόβο αποκλεισμού από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σχολές των κεντρικών Ιδρυμάτων με χαμηλή βάση, όπως οι ξένες φιλολογίες, αναμένεται να δουν άνοδο της βάσης τους.

Το τοπίο ίσως είναι διαφοροποιημένο στα περιφερειακά Ιδρύματα, όπου λόγω της απομακρυσμένης έδρας, οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέψουν αυξημένη ζήτηση.

Πανελλήνιες 2021 – Ελάχιστη βάση εισαγωγής: Πόσες σχολές την έχουν επιλέξει – Οι συνέπειες

Πανελλήνιες 2021: Τα «μυστικά» και οι ανατροπές για τις Στρατιωτικές Σχολές

Πανελλήνιες 2021: Οι ανατροπές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής-Παραδείγματα