: Ερώτηση κατέθεσε η , βουλευτής Δράμας στη Βουλή και στην υπουργό παιδείας, σχετικά με τους υποψήφιους των Εσπερινών Λυκείων.

Η ερώτηση για τα

Όπως αναφέρει η ερώτηση στα Εσπερινά Λύκεια εγγράφονται και φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές με ποικίλη ηλικιακή ταυτότητα. Το δυναμικό των Εσπερινών Λυκείων είναι μαθητές που καθημερινά αγωνίζονται και μοχθούν μέσα σε αντίξοες επαγγελματικές και οικογενειακές συνθήκες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να επιβιώσουν. Πολλοί από αυτούς επιθυμούν παράλληλα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, ελπίζοντας σε μια δεύτερη ευκαιρία.

Επειδή ο χρόνος παρακολούθησης των μαθημάτων και μελέτης  ήταν διαφορετικός από αυτόν των μαθητών των ημερήσιων σχολείων, η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ είχε καθιερώσει ένα επιπλέον έτος παρακολούθησης, ώστε να καλυφθούν οι ώρες διδασκαλίας και να μην υπάρχουν προβλήματα ισοτιμίας των απολυτήριων πτυχίων. Παράλληλα είχε καθιερωθεί διαφορετική ύλη εξετάσεων και ειδικό ποσοστό για την τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μείωσε τον χρόνο φοίτησης στα Εσπερινά Λύκεια  στα 3 χρόνια εξισώνοντας τον με τα ημερήσια Λύκεια, αλλά μη φροντίζοντας για την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. «πατώντας» στην ατελή ρύθμιση «εξισώνει», δυσκολεύοντας τους μαθητές που φοιτούν στα εσπερινά Λύκεια, τις προοπτικές εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με το νόμο 4777/2021, προβλέπονται στις  κοινά θέματα, κοινή ύλη και ίδιος τρόπος εξαγωγής σε Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, τροποποιώντας τα μέχρι σήμερα ισχύοντα που προέβλεπαν, δηλαδή  διαφορετική ύλη, διαφορετικά θέματα και εξετάσεις, που σε συνδυασμό με την καθιέρωση (ΕΒΕ) για τα Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια ουσιαστικά ακυρώνει το ειδικό ποσοστό του 1%  και συρρικνώνει τις ελπίδες αυτών των νέων για ένα καλύτερο μέλλον μειώνοντας σημαντικά τις πιθανότητες εισαγωγής των  μαθητών  των Εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επειδή σε ένα δημοκρατικό κράτος η διασφάλιση της δυνατότητας για κοινωνική κινητικότητα, μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης και της δια Βίου Μάθησης, αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και αποτελεί αυτονόητο μέτρο  κοινωνικής δικαιοσύνης .

Ερωτάσθε κα Υπουργέ:

Είναι στις προθέσεις σας να επανεξετάσετε την πολιτική για τα Εσπερινά Λύκεια και σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για να αρθεί η αδικία που υφίστανται οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων;

Πανελλήνιες 2021: Πόσοι θα είναι οι εισακτέοι φέτος – Η ελάχιστη βάση εισαγωγής ανά σχολή

Πανελλήνιες 2021: Ποιά τμήματα χάνουν και ποιά κερδίζουν εισακτέους – Παραδείγματα

Τι αλλάζει με τα self test στα σχολεία, τι θα ισχύσει στα πανεπιστήμια