Λίγο έμεινε για την έναρξη των και το άγχος των υποψηφίων κορυφώνεται σε μια πρωτόγνωρη (για τους ίδιους) εμπειρία.

Αβραάμ Λαφαζάνης

Οι μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου εν μέσω Πανδημίας, καλούνται (σε μια βδομάδα από σήμερα) να διεκδικήσουν με αξιώσεις το όνειρο εισαγωγής τους στα ΑΕΙ της χώρας.

Οι καθηγητές με αίσθημα ευθύνης καθ’ όλη τη διάρκεια μιας επίπονης χρονιάς, εκτελούν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού προκειμένου να δώσουν τα αναγκαία εφόδια στους υποψηφίους των πανελλαδικών.

Υπάρχουν βέβαια και οι γονείς οι οποίοι συμπληρώνουν το τρίπτυχο της όποιας μελλοντικής “επιτυχίας” καθώς καταβάλλουν το υστέρημά τους στα διάφορα φροντιστήρια για να δουν το παιδί τους σε κάποια “καλή” σχολή.

Έτσι, οι γίνονται ψυχοφθόρες, καθώς το μέλλον των υποψηφίων εξαρτάται αποκλειστικά από την “επιτυχία” ή την “αποτυχία” τους αντίστοιχα σ’ αυτές.

Ας μη γελιόμαστε, για τη σύγχρονη ελληνική οικογένεια μια ενδεχόμενη “αποτυχία” στις μπορεί να σηματοδοτήσει επικίνδυνες μεταβολές αναφορικά με το μέλλον του παιδιού τους.

Βλέπετε, οι περισσότεροι γονείς πληρώνουν και περιμένουν ένα σημαντικό αποτέλεσμα μέσα στο καλοκαίρι, το οποίο θα τους ικανοποιήσει θετικά εντέλει.

Παραπάνω, εξιστόρησα τη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα όπου εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να την αλλάξουμε.

Οφείλουμε λοιπόν να εξηγήσουμε στους μαθητές μας, πως η επιτυχία στη ζωή δεν συνδέεται απαραίτητα με εκείνη των .

Κι αυτό διότι έχουμε παρατηρήσει κατά καιρούς, ανθρώπους μορφωμένους δίχως ουσιαστικό επαγγελματικό αντίκρισμα, ενώ συμπολίτες μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη μόρφωση να διαβαίνουν πραγματικά στη ζωή τους.

Κλείνοντας μ’ αυτές τις σκέψεις, κατέληξα στο παρακάτω πολύτιμο συμπέρασμα:

Ότι το καλό είναι σχετικό, ακριβώς επειδή κάθε νέος άνθρωπος οραματίζεται ένα διαφορετικό μέλλον στα μέτρα του.

ΥΓ: Καλή επιτυχία σ’ όλα τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, όπου ρίχνονται στη “μάχη” των φετινών εξετάσεων με φόντο την εισαγωγή τους σ’ένα δημόσιο ΑΕΙ της χώρας και να θυμούνται πως δεν τους αξίζει τίποτα λιγότερο από τον ουρανό!

* Ο Αβραάμ Θ. Λαφαζάνης είναι φιλόλογος, μεταπτυχιακός φοιτητής Ειδικής Αγωγής, μέλος συντονιστικού του τμήματος Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Σερρών και μέλος του κινήματος πολιτικών ακτιβιστών Roseband Socialists.