– Αριθμός εισακτέων | Αρχές Μαΐου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα ο αριθμός των εισακτέων ενώ το Μηχανογραφικό Δελτίο βρίσκεται υπό διαμόρφωση.  Μέσα στο Πάσχα πολλοί εκπαιδευτικοί ενημερώνονταν για τη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου επέλεξε την Μεγάλη Εβδομάδα για την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Βουλή, με αποτέλεσμα οι αρμόδιες υπηρεσίες στο υπουργείο να τρέχουν και να μη φθάνουν καθώς έως τα τέλη του μήνα τουλάχιστον πρέπει όλα να είναι έτοιμα.

Επίσης, η χαοτική κατάσταση μεγεθύνεται καθώς δεν έχει δοθεί απάντηση με ποιο σύστημα θα εξετασθούν όσοι πάρουν μέρος στις φετινές και δεν εισαχθούν σε κάποιο τμήμα που επιθυμούν και θέλουν να συμμετάσχουν και πάλι στην διαδικασία.
Την Παρασκευή 7 Ιουνίου θα σημάνει το πρώτο κουδούνι των φετινών για τη μεγαλύτερη κατηγορία υποψηφίων, εκείνους των Γενικών Λυκείων.

Στο τρέχουν και δεν προλαβαίνουν καθώς το πολυνομοσχέδιο του υπουργού Παιδείας που ψηφίστηκε την Μεγάλη Εβδομάδα στη Βουλή δημιούργησε στην ουσία ένα τελείως νέο «τοπίο» στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Πολλοί εκπαιδευτικοί ενημερώνονταν για τη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών μέσα στο Πάσχα

Ενδεικτικό του βαθμού δυσκολίας του νέου Μηχανογραφικού Δελτίου με τα 100 νέα τμήματα είναι ότι μέσα στις αργίες του Πάσχα πολλοί εκπαιδευτικοί ενημερώνονταν για τη συμπλήρωση των . Τον βαθμό δυσκολίας ανεβάζει ότι παραμένει άγνωστος ο αριθμός εισακτέων. Όπως έλεγαν όσοι ασχολούνται χρόνια με την πορεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το υπουργείο δημιουργεί έναν «γρίφο» καθώς ιδρύονται ή αναβαθμίζονται τμήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ενώ την ίδια ώρα «πανεπιστημιοποιούνται»πολλά ΤΕΙ όπως το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το ΤΕΙ Κρήτης.

Πολλές «ανορθογραφίες» στις φετινές διαπιστώνει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης. Και τονίζει ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποσαφηνίσει τι θα γίνει με αυτούς που θέλουν να ξαναδώσουν εξετάσεις την ερχόμενη χρονιά ενώ οι κοινές σχολές, όπως τα Παιδαγωγικά από όλα επιστημονικά πεδία δημιουργεί ανισότητες.

Αναστάτωση επικρατεί και στους μαθητές λυκείου με τις τις προαγωγικές και ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών της Α και της Β Λυκείου Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει προαναγγείλει εδώ και καιρό τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων ενώ μόλις προχθές με την ολοκλήρωση δηλαδή των αργιών του Πάσχα ανακοίνωσε τα προς εξέταση μαθήματα.
Ειδικά για το θέμα των Γενικών Λυκείων, Ημερησίων και Εσπερινών, τα μαθήματα που ανήκουν στην Ομάδα Α (γραπτώς εξεταζόμενα) είναι τα εξής:

Α΄ Λυκείου:
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση) Άλγεβρα
Γεωμετρία Ιστορία Φυσική Χημεία
Πολιτική Παιδεία

Β΄ Ημερησίου και Γ΄ Εσπερινού Λυκείου:
Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση) Ιστορία Βιολογία Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ή Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και
Μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού Γ΄ ημερησίου και Δ΄ Εσπερινού Λυκείου : Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Ιστορία Βιολογία.

Αντί για κατάργηση των Πανελλαδικών δημιουργούνται διπλές εξετάσεις

Σε ότι αφορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αντί της κατάργησης που έλεγε ο υπουργός Παιδείας και αποτελούσε εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ επί της ουσίας δημιουργούνται διπλές εξετάσεις.

Το νομοσχέδιο προβλέπει περιφερειακές αλλά και Πανελλαδικές εξετάσεις. Στην ουσία έχουμε επαναφορά του συστήματος των δεσμών που υλοποιήθηκε επί ΠΑΣΟΚ το 1983. Δηλαδή το νομοσχέδιο περιλαμβάνει σύστημα που προσομοιάζει με αυτό των δεσμών, με εξέταση σε 4 μαθήματα χωρίς επιλογή πέμπτου μαθήματος, αφήνοντας πίσω τις όποιες σκέψεις για γενικού τύπου παιδεία, αλλά και εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε χαμηλής ζήτησης τμήματα (σε ανάλογα με αυτά που εισέρχονται και τώρα οι υποψήφιοι με βαθμούς 5 και 6).

Βασικό συστατικό του νέου συστήματος είναι ο διαχωρισμός των σχολών σε αυτές που η εισαγωγή γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις, και σε αυτές που η εισαγωγή επιτυγχάνεται μόνο με το απολυτήριο λυκείου, το σχέδιο δηλαδή με τις «κόκκινες» και τις «πράσινες σχολές».

Ερωτηματικά προκαλεί η απόκτηση του ανά ομάδα σχολείων και θέματα που θα διορθώνονται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων, με την τελική βαθμολογία ωστόσο να ανοίγει τις «πύλες» των Πανεπιστημίων.

‘Oπως είπε ο κ. Γαβρόγλου τελικά «την Α΄ Δήλωση θα την συμπληρώνουν τον Οκτώβριο οι μαθητές της Γ’ Λυκείου», δηλαδή μεταθέτει για τον επόμενο Οκτώβριο για τους μαθητές της σημερινής Β’ λυκείου που θα φοιτούν τότε στις αρχές της Γ’ Λυκείου τη συμπλήρωση του περιβόητου Μηχανογραφικού Δελτίου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς αναμένεται αλαλούμ στην κίνηση των καθώς στην ουσία εφέτος πολλά πανεπιστημιακά τμήματα είναι τμήματα των ΤΕΙ που μόλις «πανεπιστημιοποιήθηκαν» με το νομοσχέδιο. ‘Οπως λένε όσοι ασχολούνται χρόνια με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις «τη μία χρονιά κάποιο τμήμα θα είναι ελεύθερης εισαγωγής και την άλλη όχι, οπότε οι διαφορές ανάμεσα στους φοιτητές δύο ετών θα είναι μεγάλες».

Επίσης, δυσκολότερα θα γίνεται η αντιστοίχηση σχολών για . Οι υποψήφιοι πάντως καλούνται να επιλέξουν σχολές, το γνωστικό αντικείμενο των οποίων δεν γνωρίζουν.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν Μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν μόνο πανεπιστημιακά τμήματα ανακοίνωσε με …υπερηφάνια το υπουργείο Παιδείας ενώ ο πρύτανης του ΑΠΘ Π.Μήτκας τόνισε ότι «ο νέος νόμος αποτελεί μια στρατηγική ήττα της αριστείας και του αυτοδιοίκητου του
ελληνικού πανεπιστημίου και πρόσθεσε ότι πανεπιστημιοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες δεκάδες τμήματα». Και εστίασε στην αγωνία για τις μετεγγραφές δηλώνοντας ότι «αν δεν αλλάξει το σύστημα το ΑΠΘ από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά θα πλημμυρίσει φοιτητές. Δεν μπορεί να εισάγονται 150 φοιτητές σε μία σχολή περιφερειακού πανεπιστημίου και οι 120 να φεύγουν με μετεγγραφή στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα».