– Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας,, προβλέπει την αντιστροφή του συστήµατος κατανοµής των δασκάλων και καθηγητών, µε προγραµµατισµό που θα ξεκινάει πολύ νωρίτερα

Ειδικότερα, νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών και αλλαγή του συστήµατος κάλυψης των κενών στα σχολεία, για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προωθεί το υπουργείο Παιδείας.

Κι αυτό, καθώς, παρά τον µεγάλο αριθµό υπηρετούντων και την πολύ καλή αναλογία εκπαιδευτικών ανά µαθητή, όπου η Ελλάδα είναι στο top 5 της Ε.Ε., διαπιστώνεται ότι υπάρχουν κενά µετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Αντιστροφή του συστήµατος κατανοµής των εκπαιδευτικών

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει την αντιστροφή του συστήµατος κατανοµής των δασκάλων και καθηγητών, µε προγραµµατισµό που θα ξεκινάει πολύ νωρίτερα -από την άνοιξη της προηγούµενης χρονιάς- και αντί να ζητά κάθε αρχή σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τι κενά έχουν, θα τα αποτυπώνει κεντρικά, ως υπουργείο Παιδείας, προκειµένου να καλύπτονται πριν αρχίσουν τα µαθήµατα.

Οπως αποκαλύπτει στην «Α» η Δόµνα Μιχαηλίδου, υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευµάτων και Αθλητισµού: «Ο τρόπος αποτύπωσης των κενών είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. Και θα τον αλλάξουµε. Αρκεί να δει κανείς την αναλογία των µαθητών µε τους καθηγητές στην Ελλάδα και θα καταλάβει ότι η χώρα µας έχει µία από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη». Ενδεικτικό του τοπίου που έχει διαµορφωθεί στην εκπαίδευση είναι ότι «είµαστε στο top 5 της κατανοµής στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών, όπως αυτά αποτυπώνονται», λέει η κ. Μιχαηλίδου.

Και εξηγεί πως «αυτό σηµαίνει ότι θα αλλάξουµε τον τρόπο καταγραφής και µάλιστα µέσα στη χρονιά θα καλύψουµε το µεγαλύτερο κοµµάτι των αναγκών. Για την επόµενη σχολική χρονιά, τον τρόπο θα τον αλλάξουµε. Πώς θα το κάνουµε; Μέσω ενός κεντρικού συστήµατος διαχείρισης ανθρώπινου δυναµικού. Αναφερόµαστε σε ένα σύστηµα κατανοµής που θα ξεκινάει πολύ νωρίτερα -από την άνοιξη της προηγούµενης χρονιάς- και αντί να ζητάµε στην αρχή της σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τα κενά, θα τα θέτουµε αρχικά ως υπουργείο. Μια πλήρης αντικειµενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα µειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών µας, των οικογενειών τους, αλλά και των εκπαιδευτικών µας».

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις, επισηµαίνει ότι: «Κάνουµε ό,τι περνάει από το χέρι µας ώστε να ξεκινά όσο το δυνατόν πιο οµαλά η κάθε νέα σχολική χρονιά. Κι αυτό θα συνεχίσουµε να κάνουµε. Προχωρήσαµε µε τη γ’ φ άση κάλυψης των κενών µε σχεδόν 3.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, στις οποίες συµπεριλαµβάνονται ειδικότητες αναπληρωτών που δεν συµπεριλήφθηκαν στις προηγούµενες προσλήψεις. ∆εν πρέπει να ξεχνάµε ότι τα κενά δηµιουργούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς πρόκειται για µια δυναµική διαδικασία, χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι δεν θα κάνουµε άµεσα τροποποιήσεις και αλλαγές».

Είναι κοινό µυστικό ότι κάθε χρόνο η ΟΛΜΕ και η ∆ΟΕ κάνουν καταγραφή των κενών στα σχολεία µετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συγκεντρώνοντας τα στοιχεία από τις τοπικές ενώσεις δασκάλων και καθηγητών. Παρά την αναλυτική καταγραφή των κενών και τις διάφορες µεταβολές που οφείλονται σε αποσπάσεις, εγκυµοσύνες, ασθένειες και άλλες υπηρεσιακές µεταβολές, καθώς και τις προσλήψεις αναπληρωτών, αποτυπώνονται πάντα κενά στα σχολεία.

Ανανέωση πινάκων

Επίσης, σε ό,τι αφορά στον διορισµό εκπαιδευτικών, η ανανέωση των πινάκων των οργανικών θέσεων είναι ένα θέµα που απασχολεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς έχουν πάνω από 40 χρόνια να καταγραφούν και αποτελούν τον «οδηγό» για να γίνουν µόνιµοι διορισµοί.

Για τον λόγο αυτό αναµένεται και καταγραφή των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα. Οι εκπαιδευτικοί θέτουν θέµα οργανικών θέσεων, προκειµένου να αποτυπωθούν οι πραγµατικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για µόνιµους διορισµούς. Σηµειώνεται ότι την τελευταία τριετία έγιναν περίπου 29.000 διορισµοί. Τον περασµένο Μάιο έγιναν 3.449 νέοι µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση, που κατανέµονται ως εξής: 1.644 στην Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση, 1.744 στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση και 61 στον Κλάδο Μουσικής για τα Μουσικά Σχολεία της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

Το 2022 έγιναν 8.586 µόνιµοι διορισµοί στην Πρωτοβάθµια, τη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, µε το σύνολο των προσλήψεων να ανέρχεται στις 24.786 τα προηγούµενα δύο χρόνια. Είχαν προηγηθεί 11.700 στη Γενική Παιδεία, οι πρώτοι έπειτα από 12 χρόνια, και 4.500 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), οι πρώτοι στην ιστορία της χώρας στην ΕΑΕ µέσω ΑΣΕΠ. Πριν από δύο ηµέρες ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις επιπλέον 2.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης (οι 1.748 εκπαιδευτικοί ∆ευτεροβάθµιας) σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης. Το Σεπτέµβριο ξεκίνησε η α’ φάση πρόσληψης 28.353 αναπληρωτών. Από τις αρχές του µήνα στο πλαίσιο της β’ φάσης ανακοινώθηκαν συνολικά προσλήψεις 12.779 αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε Γενική Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή που αναµένεται να ολοκληρωθούν έως τις αρχές Νοεµβρίου. Για τις ανάγκες της ∆ευτεροβάθµιας στη Γενική Εκπαίδευση προσλήφθηκαν φιλόλογοι, µαθηµατικοί, φυσικών επιστηµών και πληροφορικής.

ΠΗΓΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ