Με αφορμή της δημοσιοποίησης μιας ανώνυμης επιστολής, που αναφέρεται σε ανώνυμο νησί και σε ανώνυμο σχολείο, επώνυμα έχω να καταθέσω τα παρακάτω.

Αποστολόπουλος Δημήτριος

Τον τελευταίο καιρό η Δημόσια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.) βάλλεται από παντού και οι άνθρωποι που πραγματικά τη στηρίζουν και νοιάζονται γι’  αυτήν αποσβολωμένοι παρακολουθούν τους ενόχους και τους συνένοχους να ομιλούν  για τα τεκταινόμενα σ’  αυτήν χωρίς ντροπή.

Κυρίες και κύριοι υπάρχει ένοχος;
Ναι
Ποιος είναι;
Το κράτος με τους εκάστοτε υπουργούς παιδείας.
Και τι κάνουν;
Μας κουνάνε το δάχτυλο  αντί να λογοδοτήσουν.
Υπάρχουν  θύματα;
Ναι
Ποιοι είναι;
Οι μαθητές μας,  οι γονείς τους, η εκπαιδευτική κοινότητα και κατ’  επέκταση η Ψωροκώσταινα.
Κυρίες και κύριοι υπάρχουν έστω και άθελά τους συνένοχοι;
Ναι
Ποιοι είναι;

Α. Υποσύνολο των δασκάλων:
Που κάνουν τους  τροχονόμους και δουλεύουν κυρίως με τα πρώτα θρανία και αδιαφορούν για τη «γαλαρία».
Που βάζουν βαθμούς για να ξεμπερδεύουν από τους ενοχλητικούς γονείς.

Που δεν απαιτούν,  από τον εκάστοτε κυβερνητικό εκφραστή (υπουργό), να αλλάξουν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα και να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά στις τέσσερις  τουλάχιστον τάξεις  του Δημοτικού.  Γιατί οι μαθητές στη Λυκειακή βαθμίδα σε ποσοστό περίπου 60% πάσχουν και στα δύο  μαθήματα  αλλά και σε όλα τα άλλα. Επειδή  με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στηρίζονται σ’  αυτά.

Που δεν απαιτούν, στα προαναφερθέντα μαθήματα,  να ελέγχονται οι μαθητές στο τέλος της χρονιάς  για να πάνε στην επόμενη τάξη έχοντας  κάποιες ελάχιστες θεσμοθετημένες γνώσεις.

Που δεν απαιτούν όλα τα άλλα μαθήματα στις τέσσερις  τουλάχιστον τάξεις  του Δημοτικού να γίνονται υπό μορφή  παιχνιδιού για να ανακαλύψουν  κλίσεις και δεξιότητες των μαθητών και βέβαια να μην λαμβάνονται υπόψη στο αν περάσει στην επόμενη τάξη ο μαθητής.
Που δεν απαιτούν, με κάθε πρόσφορο μέσο, την  πραγματική ενίσχυση  των αδύναμων μαθητών για να μπορέσουν και αυτοί, συγκλίνοντας, να παρακολουθήσουν χωρίς  αποκλίνουσες συμπεριφορές  τα μαθήματά τους.
Που δέχονται, για να επαναλάβει την τάξη μαθητής, να συμφωνήσει και ο κηδεμόνας!!!
Που η ΔΟΕ, ως εκφραστής τους, δεν έχει αναγάγει τα παραπάνω ως θέματα πρώτης προτεραιότητας και αιτίας «πολέμου» με το υπουργείο.
Β.  Υποσύνολο των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου:

Που κάνουν τους  τροχονόμους και δουλεύουν κυρίως με τα πρώτα θρανία και αδιαφορούν για τη «γαλαρία».
Που δεν αξιολογούν σωστά, απ΄ ότι φαίνεται εκ  του αποτελέσματος, τους μαθητές  τους.
Που δεν εναντιώνονται  στη ΔΟΕ  μέσω της ΟΛΜΕ για το επίπεδο  των μαθητών που αποφοιτούν απ’  την πρωτοβάθμια  εκπαίδευση.
Που λένε στους αδύνατους μαθητές και κυρίως σ΄ αυτούς που έχουν αποκλίνουσα συμπεριφορά, ότι εσύ κάνεις μόνο για ΕΠΑ.Λ.
Που λένε, τι να κάνουμε; Το Γυμνάσιο είναι υποχρεωτικό και πρέπει να αποφοιτήσει ο μαθητής.

Γ.  Υποσύνολο των κηδεμόνων :
Που νομίζουν ότι το σχολείο είναι πάρκινγκ.
Που δεν μαθαίνουν  τα παιδιά τους να σέβονται τους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο.
Που κάποιοι παραμελούν, ευτυχώς  ελάχιστοι, τα παιδιά τους.
Που λόγω άγνοιας ή κακής νοοτροπίας απαιτούν βαθμούς από τους εκπαιδευτικούς.
Που δεν απαιτούν δραστική μείωση των μαθητών ανά  τμήμα.
Που δεν ενδιαφέρονται, να κάνουν συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων, για να συνδράμουν το σχολείο για θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα στοχεύοντας στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Που αρκετοί δεν δέχονται τα πορίσματα κρατικών φορέων πχ των ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΥ)  για τις πιο απλές περιπτώσεις  έως και τη  φοίτηση των παιδιών τους σε σχολεία ειδικής αγωγής
.
Κυρίες και κύριοι,
η Δημόσια Τεχνική  και Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.)   για να εκπληρώσει τους σκοπούς της θέλει το καλύτερο μαθητικό δυναμικό της χώρας. Γιατί  οι απόφοιτοί της λαμβάνουν απολυτήριο Λυκείου ισότιμο με του Γενικού Λυκείου και Πτυχίο  Τεχνίτη 4ου  επιπέδου. Για να είναι όλα αυτά τα προσόντα ουσιαστικά και όχι τυπικά, όπως, κατά κανόνα παρέχονται στα ΕΠΑ.Λ. αλλά και στα ΓΕ.Λ. .
Το Επαγγελματικό Λύκειο δεν είναι το σχολείο το οποίο καλείται να συμπληρώσει τα κενά στα μαθήματα γενικής παιδείας. Αυτά τα κενά έπρεπε να είχαν καλυφτεί πιο πριν.

Εάν λοιπόν θέλουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο γενικής παιδείας στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είναι απαραίτητο να βελτιωθεί το επίπεδο γενικής παιδείας στο Δημοτικό και Γυμνάσιο διότι από εκεί προέρχονται οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ.

Η κατάσταση όμως αυτή με τους μαθητές  να υστερούν στα βασικά μαθήματα γενικής παιδείας δημιουργεί προβλήματα και στη διδασκαλία των «τεχνολογικών» μαθημάτων.

Κυρίες και κύριοι,
οι μαθητές με αποκλίνουσες συμπεριφορές είναι κατά βάση παιδιά που υστερούν σε γνώσεις και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί αυτά που λέει ο εκπαιδευτικός είναι γι΄ αυτούς «κινέζικα» με αποτέλεσμα στην καλύτερη περίπτωση να κουβεντιάζουν για οτιδήποτε άσχετο με το μάθημα ή να παίζουν με το κινητό τους και κάποιες φορές (ελάχιστες προς το παρόν) να παρεκτρέπονται   δημιουργώντας έκρυθμες καταστάσεις εις βάρος συμμαθητών  τους αλλά και εκπαιδευτικών.

Κυρίες και κύριοι,

μη στοχοποιείτε άλλο την Δημόσια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Το μόνο που μπορείτε να προσάψετε στους λειτουργούς της ΤΕΕ, είναι, ότι εδώ και δεκαετίες θα έπρεπε να τα «βάλουν» με ‘ολους’  και με τις προηγούμενες  βαθμίδες της εκπαίδευσης για το μαθησιακό επίπεδο των μαθητών που λαμβάνουν και πρέπει να διαχειριστούν.