Όλοι περιμένουν από τον κ. Πιερρακάκη να προχωρήσει και τις διαδικασίες για την υλοποίηση της υπόσχεσης του πρωθυπουργού, που αφορά στην .

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, στις άμεσες προτεραιότητες συγκαταλέγονται και όλες οι ενέργειες- οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν ώστε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα- όπως οι αποσπάσεις, μεταθέσεις, .

Οι «προκλήσεις» για τον νέο υπουργό

Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Πιερρακάκης, έχει εργαστεί ήδη για δράσεις, που αφορούν στην εκπαίδευση και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της καθώς και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, για δράσεις που αφορούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης όπως τα ψηφιακά απολυτήρια, το e-εγγραφές στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, την άμεση ενημέρωση των υποψηφίων των Πανελλαδικών για τα αποτελέσματα κ.α.

Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι «η παιδεία είναι ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων στην ιστορία. Χάρη στο σύστημα παιδείας η Ελλάδα κατόρθωσε να απελευθερώσει το σπουδαίο δυναμικό της και να αλλάξει παράδειγμα προς το καλύτερο» και συνεπώς τώρα θα κληθεί να στηρίξει με έργα την Παιδεία στη χώρα μας.

Μια από τις πρώτες προκλήσεις, που θα κληθεί ν΄ αντιμετωπίσει είναι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς η διαδικασία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και δεν έχει προχωρήσει στο μόνιμο προσωπικό. Το σίγουρο είναι ότι ο σχετικός νόμος θέλει βελτιώσεις ώστε η αξιολόγηση να έχει ουσία και να μην προκαλεί αντιδράσεις και φόβο στους εκπαιδευτικούς.

Μια δεύτερη πρόκληση είναι η αναβάθμιση των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ένα ερώτημα που παραμένει είναι εάν θα προχωρήσει σε βελτιώσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια με στόχο την ανακούφιση της ελληνικής οικογένειας και των ίδιων των παιδιών. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα απαιτεί μείωση της γραφειοκρατίας στα σχολεία με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών, ενοποίηση πληροφοριακών συστημάτων κ.α προκειμένου να είναι η δουλειά των διδασκόντων ευκολότερη και αποτελεσματική.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προαναγγείλει αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη των ΑΕΙ (με κλείσιμο τμημάτων, συγχωνεύσεις κλπ) ενώ υπάρχουν μεγάλα προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων πανεπιστημίων που πρέπει επίσης να λυθούν. Μεγάλο ζήτημα αυτή τη στιγμή αποτελεί η εκλογή των πρυτανικών αρχών καθώς ο νέος νόμος έχει μεγάλα κενά και αστοχίες και συνεπώς απαιτείται εξορθολογισμός του τρόπου εκλογής της διοίκησης των ΑΕΙ.

Ταυτόχρονα η πανεπιστημιακή κοινότητα έχει ένα μεγάλο αριθμό αιτημάτων τα οποία αφορούν στην οικονομική ενίσχυση των ΑΕΙ πρωτίστως και όχι μόνο. Όσον αφορά στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει αναφερθεί στο στόχο να ξεκινήσει το 2025 η συζήτηση για την Συνταγματική Αναθεώρηση, όπου θα τεθεί και το θέμα του άρθρου 16 για τα πανεπιστήμια. Αυτό και αν θα είναι πρόκληση για το νέο υπουργό!. Τα παραπάνω είναι μόνο λίγα από τα τεράστια ζητήματα που πρέπει ν΄ αντιμετωπίσει ο Κυριάκος Πιερρακάκης και μαζί βέβαια να εφαρμόσει και τις προεκλογικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού όπως:

Διεύρυνση της εφαρμογής του ολοήμερου σχολείου ως τις 17.30 και επέκταση εφαρμογής του διευρυμένου και ενισχυμένου ολοήμερου προγράμματος σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα.

Επέκταση πρότυπων και πειραματικών σχολείων: 150 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μέχρι το 2027.
Αύξηση των μισθολογικών απολαβών εκπαιδευτικών με έμφαση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και σε στελέχη εκπαίδευσης με αυξημένες αρμοδιότητες.

Ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών.
Ανέγερση φοιτητικών εστιών για τη στέγαση 8.500 φοιτητών μέσω ΣΔΙΤ.

Ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας και αναβάθμιση Επαγγελματικών Λυκείων. Επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών και αναβάθμιση των υποδομών στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας. Επέκταση του θεσμού των Πειραματικών ΕΠΑΣ και ενιαίος τρόπος λειτουργίας των ΕΠΑΛ, όπως τα Πρότυπα ΕΠΑΛ.

Ειδικό πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό. Εθνική στρατηγική κατά της βίας κατά των ανηλίκων.
Voucher για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων σε β-βάθμια και γ-βάθμια εκπαίδευση