Αξιότιμε Κε Υπουργέ Παιδείας

Το καλοκαίρι – ως γνωστόν – οι δυστυχείς, πλέον και για πληθώρα λόγων, επίδοξοι αναπληρωτές κάνουμε αιτήσεις, επιλέγοντας συγκεκριμένες περιοχές – νομούς για να εργαστούμε ή και ολόκληρη την Ελλάδα.

Εσείς, υιοθετώντας ένα πληθωρικό στυλ επικοινωνίας μαζί μας αλλά και με το πανελλήνιο κοινό, υπερτονίσατε την εύλογη ύπαρξη χιλιάδων ελλείψεων διδακτικού προσωπικού, λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων και απουσίας έστω και στοιχειωδών διορισμών χρόνια τώρα, δεσμευτήκατε – υποθέσαμε – για έγκαιρη, και μάλιστα πριν την έναρξη των μαθημάτων, κάλυψη της πλειονότητας αυτών των κενών και θέσατε ως προτεραιότητα την κατεπείγουσα κάλυψη κενών σε σχολεία απομακρυσμένων νησιών και ορεινών όγκων. Γι’ αυτό, μάλιστα, μετά από ορισμένες παλινωδίες και αφού είχαμε καταθέσει τις αιτήσεις μας, προχωρήσατε στο κατά το ήμισυ ξεκλείδωμα των πινάκων από το προσεχές έτος, οπότε άλλα σχολεία θα μοριοδοτούνται εις διπλούν για τους πίνακες διορισμού, μετά από ενδεχόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, και άλλα θα μοριοδοτούνται εις διπλούν για τους πίνακες αναπληρωτών, εφόσον ο διαγωνισμός δεν υλοποιηθεί. Από τα προαναφερθέντα, προκύπτει πως, όταν επιλέγαμε στις αιτήσεις μας που επιθυμούμε να εργαστούμε, αγνοούσαμε τμήμα των κανόνων, ενώ απολαμβάναμε την πολλάκις διατυπωμένη πρόθεσή σας να καλύψετε τα χιλιάδες κενά, έγκαιρα και στο συντριπτικό τους ποσοστό.

Έκτοτε, τα σχολεία άνοιξαν, σχεδόν μήνας συμπληρώνετε από την λειτουργία τους, τα κενά, όμως, δεν έχουν καλυφθεί όπως τότε γνωρίζαμε. Βεβαίως, εσείς, σε συνέχεια της υπερπληροφόρησής μας, μεταβάλλατε τις προθέσεις σας, αναφερθήκατε σε λιγότερα κενά, σε λιγότερες εξασφαλισμένες πιστώσεις, σε όχι και τόσο παιδαγωγικούς τρόπους κάλυψής τους – όπως η διεύρυνση των β’ αναθέσεων – και, παραδόξως, σε κενά που θα μείνουν ακάλυπτα!

Ο υπογράφων διατελώ φιλόλογος αναπληρωτής επί επτά έτη πλέον και φιλοδοξώ και για το τρέχον έτος. Όμως, πως θα συμβεί αυτό, όταν – παρασυρμένος από τις ελπιδοφόρες δηλώσεις σας περί έγκαιρης και απλόχερης κάλυψης των κενών, από το πλήθος των συνταξιοδοτήσεων στον κλάδο μου και από την οικονομική και ψυχική «αιμορραγία» που σήμανε για μένα η περσινή μου κλήση σε ακριτικό νησί του Αιγαίου, όπου αναγκάστηκα να ζήσω επί 10 μήνες μακριά από την οικογένεια και τα παιδιά μου, – δεν επέλεξα ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά μόλις (!) 13 νομούς πλησίον ή λιγότερο πλησίον του τόπου μου, αλλά τα πάμπολλα κενά αυτών των νομών – περιοχών, παρά την έλευση τριών φάσεων, δεν τα καλύπτετε; Καλύψατε, βεβαίως, στην πλειονότητά τους τα κενά των παραμεθόριων περιοχών, αλλά περιοχές όπου εγώ επέλεξα να εργαστώ τις έχετε μάλλον λησμονήσει, αν όχι υποβαθμίσει, ομού και τους μαθητές και γονείς τους. Αλήθεια, η Ευρυτανία, η Αιτωλοακαρνανία, η Ηλεία, η Φωκίδα δε δικαιούνται να έχουν φιλολόγους στα σχολεία τους; Το ρωτώ, γιατί προσφάτως η Ευρυτανία σας ζήτησε να καλύψετε 6 κενά, τα 3 εκ των οποίων σε σχολείο ορεινής και απομακρυσμένης περιοχής, όπου δεν εργάζεται ακόμη ούτε ένας φιλόλογος (!) κι εσείς, στις 26/9, στείλατε μόλις 3. Αντιστοίχως, η Αιτωλοακαρνανία ζήτησε 14 και στείλατε 3, η Ηλεία 9 και στείλατε 3, η Φωκίδα 3 και δε στείλατε κανέναν. Είναι άλλης ποιότητας και σημασίας τα κενά στους Λειψούς ή στο Καστελόριζο, όπου εμφανιστήκατε πριν το πρώτο κουδούνι και δικαίως επιχαίρατε για την κάλυψή τους, και άλλης αυτά που παραπάνω σας ανέφερα, και μάλιστα σχεδόν ένα μήνα μετά;

Τι σκοπεύετε να πράξετε Κε Υπουργέ για τους μαθητές, τους γονείς, τους αδιόριστους συναδέλφους μου κι εμένα, που δηλώσαμε περιοχές όπου τα κενά υφίστανται και που η θέση μας στους πίνακες δικαιολογεί την κλήση μας σε αυτές. Αν δεν έχετε πιστώσεις, γιατί παλαιότερα μας βεβαιώνατε περί του αντιθέτου ή γιατί δεν αναζητάτε, μιας και η δημόσια Εκπαίδευση αρκετά έχει λαβωθεί; Είναι δυνατόν και για πόσο καιρό μαθητές να στερούνται το αυτονόητο κι εκπαιδευτικοί να χάσκουν, εγκλωβισμένοι σε μια τυραννική αναμονή για το επίσης αυτονόητο;

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ Κο Νεκτάριο Κορδή, μετά τις προσλήψεις στις 26/9, παραμένουν 1158 κενά πλήρους και 176 κενά μειωμένου ωραρίου στη Βθμια Εκπαίδευση. Μεταξύ αυτών 111 κενά φιλολόγων. Κενά που, προφανώς, πρόκειται ν΄ αυξηθούν για δεκάδες λόγους (ασθένειες, εγκυμοσύνες, κλπ).

Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε να περισώσετε το δημόσιο αγαθό της παιδείας, εν μέσω ενός ιδιότυπου οικονομικού πολέμου – όπως συχνά διατείνεστε – , πράξτε συντομότατα το προφανές. Τι πιο προφανές πως και ο μαθητής των Λειψών και ο μαθητής της Ευρυτανίας πρέπει, επιτέλους, να γνωρίσουν και να ξεκινήσουν τη συνεργασία με το φιλόλογό τους και με κάθε άλλον εκπαιδευτικό που στερούνται; Και αν για τον πρώτο αυτό συνέβη έγκαιρα, πόσο αλίμονο μπορεί να καθυστερήσει για το δεύτερο;

Ελπίζω ν’ απαντήσετε με προφανείς ενέργειες, πριν την απώλεια και άλλου διδακτικού χρόνου.

28/9/2014 Θεόδωρος Ι. Πούλιας, Φιλόλογος