Το μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις, αναφέρει η ανακοίνωση σχετικά με τις της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση

Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 40398/ΓΔ4/8-4-2022 Υ.Α. (Β΄ 1716), η ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα Γενικά Λύκεια ορίζεται η Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, ημερομηνία κατά την οποία δεν διεξάγεται διδασκαλία και ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Το πρόγραμμα των και απολυτηρίων εξετάσεων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται στους/στις μαθητές/τριες πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Μετά τη λήξη, προτείνεται το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών των Γενικών Λυκείων της χώρας:

Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. διεξάγονται από τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 έως την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022. Η ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων ορίζεται το αργότερο την Τρίτη 21 Ιουνίου 2022.

Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα αντιεκπαιδευτικούς νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση το περασμένο καλοκαίρι θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο μαζί με την τράπεζα θεμάτων , την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, την δημιουργία των ΕΣΚ(σχολές κατάρτισης μετά την Γ΄ Γυμνασίου με πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο και πρόγραμμα σπουδών που θα τον καθορίζουν Δήμοι και επιχειρήσεις). Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών /τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο.

Με την υλοποίηση του προγράμματος :

Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις. Το πρόγραμμα του σχολείου θα προσανατολιστεί στην προετοιμασία για τις εξετάσεις, με αποτέλεσμα το σχολείο να χάσει κάθε ικμάδα δημιουργικότητας και ελευθερίας. Οι εξετάσεις, με την περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα  πρέπει, για να επιτύχει «καλά αποτελέσματα»,  προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου  είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, θα τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει. Λες και η έλλειψη «δεξιοτήτων», φταίει που οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά.  «Δεξιότητες» όμως, αντί για ακαδημαϊκή γνώση σημαίνει απλά να μπορείς να κάνεις λογαριασμούς, να καταλαβαίνεις τι λέει μια ανακοίνωση ενός σούπερ μάρκετ ή να ανταποκρίνεσαι σε ερωτήσεις με προεπιλεγμένες απαντήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι ο νέος εργαζόμενος  δεν θα έχει το βάθος των γνώσεων για να αναπτύσσεται ως προσωπικότητα, να εξελίσσει  τις  επαγγελματικές του ικανότητες και θα είναι πιο αναλώσιμος.

Δεν είναι τυχαίο  το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις  για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο . Θέλουν να νομιμοποιήσουν τη θέληση τους η κοινωνία να περάσει από το «μάθε παιδί μου γράμματα», στο «τι να κάνουμε δεν είναι και όλοι για τα γράμματα». Θέλουν να προετοιμάσουν την κοινωνία για την αποδοχή της ανισότητας , της κατάταξης , της απόρριψης.. Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , να οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Όμως ξέρουμε καλά πως η απόφαση να σταματήσει ένα παιδί το σχολείο καθόλου δική του επιλογή δεν θα είναι.

Οι σκληρές εξετάσεις, οι τράπεζες θεμάτων, οι υψηλές βάσεις εισαγωγής, τα πρότυπα σχολεία δεν αποτελούν παρά επιπλέον  εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς που  θα ενισχύσουν τη σχολική διαρροή, μη δίνοντας  χώρο και θέση  στο δημόσιο σχολειό σε όλα τα παιδιά αλλά ωθώντας τα  από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση ,τη μαθητεία και στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, τα σταθμισμένα τεστ, οι επιδόσεις των μαθητών σ΄αυτά, τα μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα αποτελέσουν δείκτη «ποιότητας» που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών  θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά»,  μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό,  -οι λαϊκές γειτονιές που μαστίζονται από την ανεργία και τα χαμηλά εισοδήματα θα έχουν σχολεία που θα αντιστοιχούν στο οικονομικό προφίλ τους.-συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, κατηγοριοποίηση των μαθητών/τριων, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.  Και  ναι μεν τα τεστ θα είναι ανώνυμα, όμως τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε επίπεδο σχολείου, δήμου και περιφέρειας. Όπως η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έτσι και η «ελληνική PISA» σκοπό έχει να κατατάξει ιεραρχικά τα σχολεία, επιβάλλοντας συνθήκες στυγνού ανταγωνισμού και στην εκπαίδευση, είτε αυτό αφορά το κάθε παιδί ξεχωριστά και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία, είτε τη σχολική μονάδα ως σύνολο.

Θα αναρωτηθεί κανείς:

Μήπως τα αποτελέσματα της PISA θα παίξουν ρόλο ώστε: να παρθούν αντισταθμιστικά μέτρα που θα βοηθούν τους «αδύναμους» μαθητές, για αύξηση των δαπανών για την παιδεία, για μείωση των μαθητών/τριων στις τάξεις , για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών από την αρχή της σχολικής χρονιάς , με εργαστήρια , βιβλιοθήκες , με δέσιμο της θεωρίας και της πράξης των χεριών και του μυαλού;

Μήπως η πολιτεία θα θέσει  τις βάσεις για την ανάπτυξη μια ολόπλευρης προσωπικότητας, ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν να μελετούν, να κρίνουν, να φαντάζονται  και να επινοούν, να εκπαιδεύονται να αμφισβητούν και να μυούνται σε ανώτερες ανθρωπιστικές αξίες για την ειρήνη, το περιβάλλον;Να καταλαβαίνουν ολοκληρωμένα και να εξηγούν τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω τους, ώστε να συμβάλλουν η κοινωνία μας να βγει από τον κύκλο της φτώχειας , της αμάθειας, της ανισότητας;

Το αντίθετο. Μέσα από το διαγωνισμό PISA η σχολική αποτυχία και  οι ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, χρεώνεται σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, το γονιό, το μαθητή.

Τα φτωχά σχολεία θα γίνονται φτωχότερα και τα παιδιά από τα 15 τους θα οδηγούνται ως αναλώσιμα στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Να μην  επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.

Να μην  επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Ο διαγωνισμός PISA δεν πρέπει να γίνει. Πρέπει να τον εμποδίσουμε. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;

Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική». Το λέει για να σας πιέσει. Το λέει γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Σας το λέμε καθαρά: δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά σας αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό.   Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή του. Γιατί αν πραγματοποιηθεί φέτος, από του χρόνου θα αφορά όλους τους μαθητές της  Στ΄ Τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και αργότερα και  άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα, κάτι που προβλέπει ο νόμος. Γιατί αν ξεκινήσει τώρα, δυσκολότερα θα εμποδίσουμε να γίνουν τα σχολεία μας και με αυτόν τον τρόπο, χώροι που παιδιά και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να περνούν μεγάλο μέρος της σχολικής τους καθημερινότητας για την προετοιμασία εξετάσεων και διαγωνισμών.

18 Μαϊου, ημέρα των εξετάσεων, πρέπει να είναι ημέρα πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης  για όλους τους εκπαιδευτικούς. Η  Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  έχει κηρύξει στάση εργασίας τη μέρα των εξετάσεων και καλεί σε κοινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα.

Γονείς και μαθητές με αποφάσεις και των δικών σας συνδικαλιστικών οργάνων να  αγωνιστούμε ΜΑΖΙ  για ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!ΤΙΣ  ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  PISA.

-Οργανώνουμε πολύμορφες δράσεις με πανό, αφίσες, επιστολή προς τους γονείς για το άνοιγμα της καμπάνιας ενάντια στις εξετάσεις PISA σε ολόκληρη την κοινωνία.

-Εκδίδουμε κοινή ανακοίνωση και αφίσα των εκπαιδευτικών σωματείων.

-Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.

-Ταυτόχρονα, ενόψει της ανακοίνωσης της τράπεζας θεμάτων για τις εξετάσεις, καλούμε όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς, που τους/τις εμπλέκει το ΥΠΑΙΘ στη διαδικασία, να μην επιτρέψουν να μετατραπεί η δουλειά τους σε «φροντιστήριο» προετοιμασίας των παιδιών! Να συνεχίσουν τη εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη τους, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους.

-Απαιτούμε τα ΔΣ των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να κηρύξουν πανελλαδική απεργία την ημέρα των εξετάσεων!

-Ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  ανακοινώνουμε  από τώρα την κήρυξη στάσης εργασίας τη μέρα των εξετάσεων.

-Καλούμε τους φορείς του γονεϊκού κινήματος, τα μαθητικά συμβούλια, κάθε μαθητή και μαθήτρια να συζητήσουν και να απορρίψουν τις εξετάσεις και να οργανώσουν το μπλοκάρισμα τους.

-Δηλώνουμε καθαρά ότι η «υποχρεωτικότητα» που επικαλείται το ΥΠΑΙΘ μόνο στόχο έχει να εκφοβίσει! Δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Καλούμε σε αποχή/μη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

-Καλούμε σε κοινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών  ( πρόταση για 16ή  17/5) στις ΔΔΕ Θες\νίκης.

-Οργανώνουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα στις 18/5