ασυντήρητα, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, με σαθρούς σοβάδες, ετοιμόρροπες διαρροές, αίθουσες σε κοντέινερ, αναφέρει ο σύλλογος «Αδαμάντιος Κοραής».

H ανακοίνωση

Για ακόμη μία φορά τα γεγονότα έρχονται να αποδείξουν τις τραγικές κτηριακές υποδομές πολλών σχολείων του νησιού μας. Η κτηριακή κατάσταση του 5ου δημοτικού σχολείου έθεσε ξανά σε κίνδυνο μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς μεγάλο κομμάτι από την οροφή ξεκόλλησε και έπεσε στο έδαφος ένα λεπτό αφότου, ευτυχώς, είχαν αποχωρήσει οι μαθητές.

Σε ένα τέτοιο κτήριο που μετά τους περσινούς σεισμούς είχε καταρρεύσει έπρεπε ήδη να είχε προχωρήσει η ανακατασκευή του ώστε να είναι ασφαλές για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα, το προαύλιο γέμισε κοντέινερ με σκοπό να αντικατασταθούν οι ακατάλληλες αίθουσες και ακόμη τα προβλήματα παραμένουν.

Κτίρια ασυντήρητα, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, με σαθρούς σοβάδες, ετοιμόρροπες διαρροές, αίθουσες σε κοντέινερ, αίθουσες διδασκαλίας διαβρωμένες από υγρασία, κλιμακοστάσια που κατακλύζονται από νερά με τις πρώτες βροχές, κουφώματα χωρίς θερμομόνωση, καλοριφέρ που ακροβατούν και δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα, που συχνά καθιστούν το κτίριο όχι μόνο δομικά αλλά και στατικά επικίνδυνο.

Η χρόνια υποχρηματοδότηση έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της κατάστασης σε επίπεδο υποδομών. Παρά το ότι ανήκουμε στις πιο σεισμογενείς χώρες της Ευρώπης, οι κυβερνήσεις και οι Δήμοι δεν έχουν προχωρήσει σε κανένα στατικό έλεγχο των σχολείων κάνοντας οικονομία σε πράγματα  ζωτικής σημασίας, και ενώ υπάρχει προγραμματισμός για τέτοιου είδους έλεγχο στα σχολεία της Χίου, είναι αρκετά χρονοβόρο και δεν υπάρχει βεβαιότητα για το ποια και πόσα σχολεία θα επισκευαστούν.

Τα πρόχειρα μπαλώματα στα σχολεία και ο απλός ελαιοχρωματισμός τους δεν σώζουν την κατάσταση.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να δώσει τα απαραίτητα κονδύλια για την ουσιαστική επισκευή των κτιριακών προβλημάτων των σχολείων.
Να εξασφαλιστεί ασφαλής και κατάλληλος χώρος του σχολείου μέχρι την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών.
Να αποσυρθούν άμεσα τα κοντέινερ που αποκαλούνται «αίθουσες» και να χτιστούν νέα κτίρια.
Άμεση αντισεισμική, αντιπυρική, αντιπλημμυρική θωράκιση των σχολείων.
Για πόσο ακόμη τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα είναι καθημερινά εκτεθειμένοι σε κινδύνους;