Εκπαιδευτικοί: Να ανακληθεί η εγκύκλιος για την μετακίνηση αναπληρωτών

Εκπαιδευτικοί: Να ανακληθεί η εγκύκλιος για την μετακίνηση αναπληρωτών

: Αντί για προσλήψεις και , προκρίνεται η «κινητικότητα» υπαλλήλων του δημοσίου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες ελλείψεις στα δημόσια πλαίσια ειδικής εκπαίδευσης, αναφέρει η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.

H ανακοίνωση:

Για τρίτη φορά στη θητεία αυτού του Υπουργείου  έγινε  «μετακίνηση εκπαιδευτικών» από μια ειδική δομή σε άλλη (1η Μάιος 2020, 2η Νοέμβριος 2020, 3η Φεβρουάριος 2021), αποδεικνύοντας με σαφήνεια τη «βαρύτητα» που δίνει το ΥΠΑΙΘ στην ειδική αγωγή!

Το υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μετακινούν  αναπληρωτές από τα τμήματα ένταξης στα για να καλύψουν συναδέλφους που παίρνουν άδειες ειδικού σκοπού και αυτή την πρακτική ακολουθεί και η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό πιστοποιείται, πέραν όλων των άλλων, και η διαχρονική πολιτική κοινωνικών διακρίσεων από πλευράς του υπουργείου εντός των ομάδων των μαθητών με αναπηρία /ή και ειδικές ανάγκες. Αντί για προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς, προκρίνεται η «κινητικότητα» υπαλλήλων του δημοσίου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες ελλείψεις στα δημόσια πλαίσια ειδικής εκπαίδευσης. Η προσφιλής «μετακίνηση» εκπαιδευτικών ακολουθεί την πεπατημένη του Υπουργείου Υγείας, όπου και εκεί (είτε για τιμωρητικούς, είτε για λόγους ελλείψεων) μετακινούνται γιατροί και νοσηλευτές ανά την επικράτεια, προκειμένου να καλυφτούν χρόνιες ελλείψεις προσωπικού.

Αυτές οι πρακτικές είναι πολιτικές επιλογές και όχι αναγκαστικές διαδρομές. Η κυβέρνηση της ΝΔ, πιστή στις οδηγίες ΕΕ-ΟΟΣΑ  όχι μόνο μειώνει τις δαπάνες που έχουν ανάγκη η υγεία και η παιδεία, αλλά επιδιώκει με σταθερότητα και συνέπεια να καλλιεργήσει κουλτούρα αποδοχής αυτών των επιλογών ως μονόδρομο για την πανδημία και τις ελλείψεις σε παιδεία και υγεία.

Το υπουργείο δεν δικαιούται να ομιλεί για την  επιτυχία της εξ αποστάσεως  «εκπαίδευσης», όταν στα διαστήματα των υποχρεωτικών εγκλεισμών δεν αρκείται απλά να στοιβάζει τους μαθητές των τμημάτων ένταξης στα πίσω θρανία, αλλά τους βγάζει εκτός υποστηρικτικών δομών. Είναι γεγονός ότι από όλο το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης» τα παιδιά που έχουν πληγεί περισσότερο μορφωτικά, ψυχολογικά και κοινωνικά είναι αυτά. Το ΥΠΑΙΘ σε όλα τα παραπάνω απαντά απαξιώνοντας απόλυτα και με αλαζονικό τρόπο την λειτουργία των τμημάτων ένταξης και ουσιαστικά τα καταργεί!

Επιβεβαιώνεται ξανά η αδιαφορία τους για την ειδική αγωγή, αφού τις μετακινήσεις αυτές τις κάνουν υποτίθεται «για χάρη» της, προκειμένου να καλύψουν τα κενά στα ειδικά σχολεία! Μάλιστα ένα μέρος των αναγκών που καλούνται να καλύψουν «προσωρινά» οι εκπαιδευτικοί αφορούν κενά τα οποία προκύπτουν και από τις άδειες ειδικού σκοπού. Τα εν λόγω κενά, χιλιάδες σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, το ΥΠΑΙΘ με την πολιτική του απόφαση, είτε δεν τα καλύπτει καθόλου αφήνοντάς τα να χρονίζουν και τα καλύπτουν από δω κι από εκεί άλλοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, είτε προχώρησε στην κάλυψή τους με αναπληρωτ(ρι)ες , τους οποίους οι διευθυντές εκπαίδευσης τοποθέτησαν με την ευκαιρία και σε άλλα λειτουργικά κενά κι όχι στα λεγόμενα «covid», δημιουργώντας μια απίστευτα έκρυθμη κατάσταση.

Στο μέλλον, κάθε φορά που η εκάστοτε κυβέρνηση θα επιλέγει νέες περικοπές λόγω της υποχρηματοδότησης, το προσωπικό θα μετακινείται υποχρεωτικά από σχολείο σε σχολείο και από δομή σε δομή!! Ο χώρος της ειδικής αγωγής είναι το πείραμα για τη ρευστοποίηση και της γενικής αγωγής.

Η κυβέρνηση αντί να πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στις δομές της ειδικής αγωγής, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία, προσπαθεί να «βουλώσει» τα κενά, που η πολιτική της δημιουργεί, κάθε φορά προκρίνοντας διαφορετικές δομές (πριν ήταν τα ΚΕΣΥ που χρειάζονταν προσωπικό, τώρα τα ειδικά σχολεία).

Γνωρίζουν τις ανάγκες από την αρχή. Οφείλουν να στηρίξουν όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης όχι με αναγκαστικές μετακινήσεις, αλλά με διορισμούς. Οι άδειες ειδικού σκοπού να καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών με όλα τα δικαιώματα των αναπληρωτών.

Καταγγέλλουμε την πολιτική κοινωνικών διακρίσεων των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταγγέλλουμε το Υπ. Παιδείας που με μηδενικό κόστος επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις των ειδικών σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό με υποχρεωτικές μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης. Η κίνηση αυτή αποτελεί αναστολή λειτουργιάς των τμημάτων ένταξης επ’ αόριστον, πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των τμημάτων ένταξης που δίνουν καθημερινό αγώνα μαζί με τους εκπαιδευτικούς για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Επιπλέον, αποτελεί μια ακόμα επίθεση στο δικαίωμα για σταθερό, έστω και για συγκεκριμένο διάστημα, εργασιακό περιβάλλον, των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ανοίγει το δρόμο για μετακινήσεις και άλλων ομάδων εκπαιδευτικών στο μέλλον.

Απαιτούμε να γυρίσουν στα σχολεία τους οι συνάδελφοι που μετακινήθηκαν στα ειδικά σχολεία και να προσληφθούν τώρα εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν τις ανάγκες των ειδικών σχολείων που προκύπτουν από άδειες ειδικού σκοπού.

Στην παράσταση των ΕΛΜΕ την Τετάρτη 14/3 στη Διεύθυνση, το Δ.Σ. θα απαιτήσει να αποκατασταθεί αυτή η αδικία σε βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών στην ειδική αγωγή.

Κατανομή προσλήψεων αναπληρωτών – Οργανικά κενά μεταθέσεων 2021

Αναπληρωτές: Προσλήψεις αναπληρωτών βοηθών βρεφοκόμων-παιδοκόμων

 

googlenewsΑκολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !