Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΣΥΝΕΚ αναφορικά με τα γεγονότα στην παιδεία. «Διεκδικούμε ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, για όλα τα παιδιά!», αναφέρουν.

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Στις 22 Απριλίου ολοκληρώθηκε η θητεία της πιο καταστροφικής κυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος μετά την μεταπολίτευση! Της Κυβέρνησης των «αρίστων» Μητσοτάκη-Κεραμέως.

Η αυτοδυναμία της ΝΔ, ως αποτέλεσμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019, σήμανε το πισωγύρισμα σε νεοφιλελεύθερες διεφθαρμένες πολιτικές, χαρακτηριστικές του δεξιού παλαιοκομματισμού. Οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού με τις εθνικιστικές, σκοταδιστικές και ακροδεξιές αποκλίσεις τους, όπως φάνηκε από τους πρώτους κιόλας μήνες μιας νεποτικής, ρεβανσιστικής και αυταρχικής διακυβέρνησης, είχαν ως μοναδικό στόχο να αλώσουν το κράτος και να ιδιωτικοποιήσουν ό,τι απέμεινε όρθιο, παραδίδοντας τη χώρα και τους/τις εργαζόμενους/ες στις πιο ακραίες δυνάμεις της αγοράς, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των ισχυρών ελίτ και διαφυλάσσοντας τα κέρδη και την ασυλία τους. Εργαλειοποίησαν την πανδημία και την οικονομική κρίση ως «ευκαιρία» για την υλοποίηση του βαθιά αντιλαϊκού νεοφιλελεύθερου προγράμματός τους. Την ίδια στιγμή κινητοποίησαν όλο το ιδεολογικό και πολιτικό οπλοστάσιο της άκρας δεξιάς:

εθνικισμός, ρατσισμός, μισογυνισμός, ομοφοβία, αντιπροσφυγική υστερία, δόγμα νόμος και τάξη. Η ιδιωτικοποίηση δημοσίων αγαθών, η ύφεση, η αύξηση του χρέους, η αύξηση της ανεργίας, η ραγδαία άνοδος των τιμών σε βασικά αγαθά, η κατάλυση της δημοκρατίας και η εργαλειοποίηση της δικαιοσύνης ήταν τα αποτελέσματα της πολιτικής της κυβέρνησης.

Στον τομέα της Παιδείας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, υλοποιώντας τη δέσμευση Μητσοτάκη, κατήργησε  όλους τους νόμους που αποτέλεσαν κατακτήσεις των εκπαιδευτικών την περίοδο 2015-2019! Σήμερα 4 χρόνια μετά τις εκλογές του 2019, είναι ξεκάθαρο ότι ο στόχος τους ήταν να εφαρμόσουν ξανά όλα όσα οι εκπαιδευτικοί αγωνίστηκαν για να ανατρέψουν,  όλες τις αντιεκπαιδευτικές αποτυχημένες πολιτικές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ! Ήρθαν αντιμέτωποι με το κλείσιμο και τις συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, την αξιολόγηση-χειραγώγηση, τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση, το Πειθαρχικό της αυθαιρεσίας, την αυτοδίκαιη αργία, τις διαθεσιμότητες, τις υποχρεωτικές μετατάξεις και μεταθέσεις, την επιστράτευση απεργών, τον αυταρχισμό στα σχολεία, τη συρρίκνωση εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, την αδιοριστία, τους μισθούς πείνας, την αύξηση διδακτικών ωρών και αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα, τη διάλυση της ΤΕΕ και την παραχώρηση σε ιδιώτες τομέων – ειδικοτήτων της, τη μεταφορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης  στο υπουργείο …Εμπορίου και τις απολύσεις εκπαιδευτικών!

Βιώσαμε εκ νέου το νεοφιλελεύθερο και ελιτίστικο όραμα της Νέας Δημοκρατίας για τον ευρύτερο μετασχηματισμό της Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης, σε ένα σύστημα Ιδιωτικό και επί πληρωμή που θα αποκλείει φυσικά τους μη προνομιούχους! Λέξεις όπως  αναβάθμιση, ενδυνάμωση, ισότητα, ποιότητα, ελευθερία, καινοτομία, αυτονομία, αριστεία, τις βρήκαμε μπροστά μας σε πολλά νομοθετήματα των «επιτελικών» μόνο που διαστρέφονται και χάνουν το αληθινό τους νόημα!

Ο κοινωνικός ρατσισμός, η αποθέωση του ατομικισμού και της θατσερικής αντίληψης «ο ικανός προχωράει και οι άλλοι θα είναι υπεύθυνοι για τη φτώχεια τους» εφαρμόστηκε στο σχολείο της «αριστείας» Μητσοτάκη- Κεραμέως. Η κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ  με την αδιάλλακτη στάση της, ως συνέχεια της πολιτικής 2012-2014,  προώθησε από το 2019 μια σειρά νομοθετημάτων που επιβλήθηκαν παρά τις μαζικές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων:

«Αξιολόγηση» σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών με τους νόμους 4692/20 και 4823/21.
Ομηρεία 4500 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που παραμένουν δόκιμοι για 3η χρονιά λόγω «αξιολόγησης» και «επιμόρφωσή» τους με αναχρονιστικό υλικό και καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Εγκληματική διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και απόρριψη όλων των σχετικών μέτρων που πρότεινε η εκπαιδευτική κοινότητα.
Κάμερες στην τάξη, «τηλεκπαίδευση» χωρίς εξοπλισμό ή επιμόρφωση και ξεπούλημα των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολυεθνική Cisco.

Αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων με συρρίκνωση/κατάργηση διδακτικών αντικειμένων.
Δοτά υπηρεσιακά συμβούλια χωρίς δημοκρατικά εκλεγμένους αιρετούς τη διετία 2021-22 και αποκλεισμός των εκπροσώπων του κλάδου από τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών.
Επιλογές Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων με πλήρη αδιαφάνεια και «αριστεία» ημετέρων, μετατρέποντας τη Δημόσια Εκπαίδευση σε κομματικό λάφυρο.
Απαξίωση των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών και Διευθυντές/ντριες με υπερεξουσίες, πλήρης κατάλυση της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων.

Δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων, αύξηση μαθητών/τριών ανά τμήμα και υποχρεωτικές υπερωρίες για να «καλυφθούν» τα εκπαιδευτικά κενά.
Δραματική υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με το νόμο 4763/20.
Πλήρης αδιαφορία για την δραματική έξαρση των φαινομένων βίας στα σχολεία σε βάρος μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
Κατάργηση επιδόματος στέγασης/σίτισης αναπληρωτών/τριών που προβλεπόταν στο ν.4483/2017 και διετής αποκλεισμός από τους πίνακες αν αρνηθούν πρόσληψη ή παραιτηθούν.
Περαιτέρω υποχρηματοδότηση της Παιδείας και πλήρης άρνηση για μισθολογική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, παρά την έξοδο από τα μνημόνια.

Περιορισμός των διαδηλώσεων και των απεργιών με τον αντισυνδικαλιστικό νόμο Χατζηδάκη αλλά και την προκλητική και αντιδημοκρατική δήλωση της Κεραμέως ότι οι εργαζόμενοι/ες μπορούν να απεργούν, αρκεί η απεργία τους «να μην επιχειρεί ακύρωση νόμων που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων»!
Απόλυτος αυταρχισμός, πλήρης άρνηση διαλόγου με Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, εκφοβισμός, ρεκόρ διώξεων εκπαιδευτικών και επανειλημμένες προσφυγές στα δικαστήρια για την απαγόρευση κάθε διαμαρτυρίας, για πρώτη φορά μετά τη Χούντα!
Αποκλεισμός δεκάδων χιλιάδων μαθητών/τριών από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Εξίσωση των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων με τους πτυχιούχους ΑΕΙ, παραβιάζοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος.
Τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αύξηση της παραπαιδείας.
Παιδαγωγικός μεσαίωνας και ακροδεξιά προπαγάνδα από το ΙΕΠ με προώθηση ρατσιστικών, σεξιστικών, ομοφοβικών, σκοταδιστικών αντιλήψεων.

Πρότυπα σχολεία των «αρίστων», παρά την αντίθετη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών.
Κατάργηση των «πράσινων σχολών» και αναστολή λειτουργίας Νομικής Πάτρας και άλλων 37 Πανεπιστημιακών τμημάτων. Αναστολή λειτουργίας με απόφαση Κεραμέως των 65 Διετών Προγραμμάτων Σπουδών (ΚΕΕ) σε 14 Πανεπιστήμια για 1500 αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
Διάλυση των εργασιακών σχέσεων και χιλιάδες αναιτιολόγητες απολύσεις με το νόμο 4713/20 για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου και δημιουργία Πανεπιστημιακής Αστυνομίας.

Το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να σταθεί ανάχωμα στα νεοφιλελεύθερα πισωγυρίσματα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη διεκδίκηση λύσεων μέσα από την ανάπτυξη μαζικών αγώνων που θα προασπίζουν τα κοινωνικά αγαθά και τη Δημόσια Εκπαίδευση και θα υπερασπίζονται σταθερά τις αξίες του σεβασμού, της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης. Διεκδικούμε ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά! Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας.

Η ανατροπή της κυβέρνησης της ΝΔ είναι ζήτημα επιβίωσης για την Παιδεία,
είναι ζήτημα Δημοκρατίας!
Ήρθε η ώρα να τους αξιολογήσουμε!