Το μας μπορεί να μην είναι πια μόνο δικό μας , αλλά να το μοιραζόμαστε με κάποιο Δημοτικό ΚΔΑΠ. Θα εξαρτόμαστε από εκδοτικούς οίκους, χορηγούς, σχετικούς και άσχετους, αναφέρει ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εορδαίας.

Η ανακοίνωση:

Συνάδελφοι, πριν φύγετε αύριο το μεσημέρι απ το σχολείο σας ρίξτε μια τελευταία ματιά σε αυτό που αφήνετε , σ αυτό που ως τώρα ήταν η Δημόσια εκπαίδευση . Αυτό που θα βρούμε γυρνώντας τον Σεπτέμβρη δεν θα είναι το ίδιο.

Ο Διευθυντής δεν θα είναι πια ο Διευθυντής μας, που λύνει προβλήματα και φροντίζει να δίνει διεξόδους στις δυσκολίες για να μπορούμε να λειτουργούμε δημιουργικά . Δεν θα είναι ο εμπνευστής, βοηθός, εμψυχωτής και συμπαραστάτης μας. Δεν θα είναι συνάδελφός μας, ακόμη κι αν ο ίδιος θέλει.

Θα είναι ο αξιολογητής μας, ο επιθεωρητής μας, ο ελέω Θεού και Κυβερνήσεως απόλυτος κυρίαρχος της ζωής εκπαιδευτικών και μαθητών. Δεν θα είναι ο Διευθυντής μας, αλλά εμείς θα είμαστε το προσωπικό του , οι υπάλληλοι-εργάτες που θα έχει στη δούλεψή του.

Θα επιλέγει τον Υποδιευθυντή του, τους Συντονιστές του, τους ικανούς, τους μη ικανούς, τους μέτριους. Θα μοιράζει προνόμια, μόρια , θα προετοιμάζει τα επόμενα στελέχη και θα μπορεί να εισβάλει επιλεκτικά όποτε κρίνει εκείνος στην αίθουσά μας για να δει αν του κάνουμε τη δουλειά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου.

Το σχολείο μας μπορεί να μην είναι πια μόνο δικό μας , αλλά να το μοιραζόμαστε με κάποιο Δημοτικό ΚΔΑΠ. Θα εξαρτόμαστε από εκδοτικούς οίκους, χορηγούς, σχετικούς και άσχετους. Το σχολείο που ετοιμάζει το Υπουργείο για τον Σεπτέμβρη δεν θα ανέχεται εξαιρέσεις. Το είπε καθαρά η Υπουργός και ο Πρωθυπουργός στην προχθεσινή παρουσίαση. Όποιος δεν συμφωνεί , δεν μπορεί να καταλαμβάνει θέση στελέχους.
Μα , θα μου πείτε, ξαφνικά οι Διευθυντές που ξέρουμε θα μεταλλαχθούν σε υπάκουα όργανα της ,μετά βαϊων και κλάδων ,αναγγελλόμενης μετάλλαξης του δημοκρατικού ,λαϊκού σχολείου που έχουμε σε σχολείο διακρίσεων και αυταρχισμού;

Οι πολλοί , πιστεύω , όχι. Αρκετοί όμως θα το κάνουν -κάποιοι έχουν ξεκινήσει ήδη. Θα συνεργαστούν και θα προωθήσουν την οικοδόμηση ενός συστήματος που αλλάζει κατεύθυνση και φορά. Γιατί ενώ ως τώρα πιστεύαμε ότι χρέος όλων των παραγόντων είναι η ,στον μέγιστο δυνατό βαθμό , απόκτηση του μορφωτικού αγαθού στα ελληνόπουλα και δουλειά των από πάνω είναι να λύνουν τα χέρια του εκπαιδευτικού για να κάνει με τους καλύτερους όρους το παιδαγωγικό του έργο, ξαφνικά όλα αντιστρέφονται. Και όλα τώρα θα γίνονται για τους από πάνω.

Το Υπουργείο έβγαλε όλους τους σκελετούς απ την ντουλάπα. Φέρνει ως καινούργιο το πιο παλιό που μπορούσε να σκαρφιστεί. Και ο στόχος πια είναι προφανής . Να ξεφορτωθεί το Δημόσιο σχολείο , να ενισχύσει όσο μπορεί την ιδιωτική παρέμβαση μέσα σ αυτό και να συρρικνώσει όσο περισσότερο μπορεί τον δημοκρατικό χαρακτήρα του. Γιατί ένα δημοκρατικό σχολείο παράγει δημοκρατικούς πολίτες. Και ποιος μπορεί σήμερα να ανεχτεί δημοκρατικούς πολίτες;

Οι σκελετοί , συνάδελφοι, δεν μπορούν να νεκραναστήσουν το παλιό μόνοι τους. Θα χρειαστούν χρήσιμους ή και αφελείς συνεργάτες που θα δεχτούν να εργαστούν γι αυτούς είτε από προσωπικό συμφέρον είτε από πεποίθηση ότι αυτή είναι η δουλειά τους. Και πάλι όμως θα ναι μια μειοψηφία. Χωρίς εμάς και τη συναίνεσή μας δεν θα αποκτήσουν ποτέ τους δύναμη. Αν θέλουμε να γυρίσουμε σε ένα σχολείο που θα πηγαίνει στο μέλλον αυτόν τον τόπο, οφείλουμε να πάρουμε εμείς τη δύναμη στα χέρια μας. Πάντα η δύναμη ήταν στα χέρια μας. Τον Σεπτέμβρη θα πρέπει να ξέρουν ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να τους την παραδώσουμε.