Διορισμοί εκπαιδευτικών στη Γενική: «Δε φτάνουν ούτε για την εύρυθμη λειτουργία της πρωτοβάθμιας»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔08/01/2020 - 15:19 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

: Συνάδελφοι, ενημερώσαμε πως όλο αυτόν τον καιρό είμαστε φειδωλοί στις ανακοινώσεις μας αφού μετά και τη δημοσίευση των προσωρινών της , σε κάθε ανάρτηση σχετική ή άσχετη με τους πίνακες, σε οποιαδήποτε σελίδα, ακολουθούσαν σχόλια "εμφυλιοπολεμικά" καθώς τα…προσόντα συγκρούονταν μεταξύ τους στην αρένα του 4589, ερχόμενα αντιμέτωπα με τη νέα πραγματικότητα που έφερε ο Γαβρόγλου (που πιστά ακολουθεί κι η ) και η οποία πραγματικότητα θέλει ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝ να μην είναι αρκετό για να εξασφαλίσεις τη δουλειά σου!

ΠΑΣΑΔ

Σιωπή όμως δε σημαίνει κι ακινησία αφού όπως είχαμε γράψει τον Νοέμβρη, ερχόμενοι σε αντίθεση τόσο με όσα διέρρεαν απο το Υπουργειο αλλά και με όσα τότε διακινούνταν στις σελίδες,

"….. Εκτίμησή μας είναι πως το , ασχέτως με τα όσα διαδίδει για το 2020, προετοιμάζει τα επόμενα βήματα για διορισμούς χωρίς αυτό να σημαίνει πως πέρα απ τον αριθμό έχει οριστικοποιηθεί ο τρόπος που αυτοί θα γίνουν. Ως εκ τούτου, χωρίς να έχουμε υποχωρήσει βήμα από τις θέσεις μας που είναι και απόφαση Γ.Σ. του Συλλόγου,….".

Έτσι λοιπόν συναντήσεις γίνονταν (και γίνονται) σε διάφορα επίπεδα και στις οποίες, παρά την απόλυτη σιωπή που επικρατούσε απ τη μεριά του Υπουργείου εμείς προσπαθούσαμε (και προσπαθούμε) να πείσουμε για την ανάγκη αλλαγής του 4589.

Κυρία επιχειρήματα σ' αυτή την προσπάθεια, πέρα απ' την ηθική, τη λογική και το δίκαιο, ήταν και είναι όχι μόνο η ανάγκη συμμόρφωσης με το κοινοτικό δίκαιο (γι αυτό έχουμε αιτηθεί και συνάντηση με τον Υπ. Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκο) αλλά και η ομαλή λειτουργία πλέον της ίδιας της εκπαίδευσης!

Ο 4589 ήταν, είναι και θα είναι, όσο δεν αλλάζει, ένας κακός νόμος. Αυτό το λέγαμε και θα επιμένουμε να το λέμε αφού επαληθεύεται και στην πράξη, μετά την ψήφισή του, όσο περνάει ο καιρός περισσότερο.

Για πρώτη χρονιά φέτος παρατηρείται το φαινόμενο της μη ανάληψης υπηρεσίας και των παραιτήσεων (ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!) σε τέτοια ένταση και σε τέτοιους αριθμούς που πλέον καθιστά δύσκολη και αβέβαιη την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Το φαινόμενο αυτό, όπως έχουμε προειδοποιήσει το Υπουργείο, θα ενταθεί από τον Γενάρη και μετά καθώς η υπομοριοδότηση της προϋπηρεσίας έναντι των κάθε είδους προσόντων επιδρά καταλυτικά στη λογική των συναδέλφων που επιλέγουν με βάση τον νόμο να συλλέξουν μόρια προσόντων έναντι προϋπηρεσίας και κανείς δε μπορεί να τους κατηγορήσει γι αυτό.

Ο νόμος Γαβρόγλου, ο οποίος έπρεπε ν' αλλάξει χτες, απαξιώνει τον αναπληρωτή και την αναπλήρωση σε σημείο που σ' ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό, παλιοί και νέοι συνάδελφοι, προσχωρούν στη θέση πως αν δεν προσληφθείς στο…σπίτι σου, δεν αξίζει ν' ασχοληθείς!

Στον αντίποδα των όσων παρατίθενται πιο πάνω, μέχρι και σήμερα που έχει βγει ΦΕΚ πρόσκλησης για κατάρτιση πινάκων(!), ακούμε (χωρίς να έχει νομοθετηθεί τίποτε!) πως το πρόβλημα θα λυθεί με διπλασιασμό μοριοδότησης σε δυσπρόσιτα έως και με πίνακες διετούς διάρκειας.

Επειδή τίποτε πιο αστείο δεν υπάρχει από την επανάληψη των ίδιων λαθών, όπως θα ενημερώσουμε με γραπτό υπόμνημα και την Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, ο διπλασιασμός της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα ως κίνητρο, θα έχει μοναδικό κι ολέθριο συνάμα αποτέλεσμα τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος των αναπληρωτών μόνο γι αυτά τα σχολεία και τη διόγκωση του προβλήματος της μη στελέχωσης όλων των άλλων αφού η δυσκολία σήμερα δεν επικεντρώνεται μόνο σ' αυτές τις μονάδες.

Οι δε κλειστοί πίνακες, είτε για διετία είτε για τριετία, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μόνο αν δε γνωρίζαμε τις επιπτώσεις που είχαν από το 1998 που εφαρμόστηκε ο γραπτός μέχρι το 2001 που αναγκάστηκε το Παιδείας να τους ανοιξει για να μπορούν να προσλαμβάνονται αναπληρωτές και από το 2009 που τους έκλεισε η Διαμαντοπούλου για να ξανανοίξουν τάχιστα(!) αφού και πάλι είχαν καταστήσει δυσλειτουργική τη διαδικασία αναπλήρωσης. Εδώ θα πρέπει κάποιος να σκεφτεί αν το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, το τρις τότε;

Ενημερώνουμε εδώ πως αγνοώντας τα παραπάνω, τη λογική και την πραγματικότητα ταυτόχρονα, σχεδιάζεται κι ίσως το δούμε απ' τον Γενάρη, το μοντέλο Φάση – Ειδική Πρόσκληση για τις θέσεις που έμειναν κενές – Φάση.

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως δε θα μεταφέρονται στην επόμενη φάση όσες θέσεις δεν έχουν καλυφθεί. Όμως το συγκεκριμένο μοντέλο θα χρειαστεί τον διπλάσιο περίπου χρόνο για να στείλει εκπαιδευτικό στα σχολεία και δε μπορεί αυτό να μη γίνεται κατανοητό όπως και το να αγνοηθεί πως στην τελευταία ειδική πρόσκληση έχουμε συναδέλφους που ΚΙ ΕΚΕΙ δεν παρουσιάστηκαν, πριν τον Γενάρη!

Την άποψή μας τώρα πως ο 4589 δεν ήταν τίποτε άλλο παρά το βήμα για την αξιολόγηση και των μόνιμων συναδέλφων που έντεχνα ψήφισε ο Γαβρόγλου κι αποδέχτηκε και χρησιμοποιεί πλήρως η σημερινή Υπουργός (που σημειωτέον καταψήφισε…τον νόμο) δεν ενισχύουν τόσο τα δημοσιεύματα περί αξιολόγησης με τα περιγραφόμενα χαρακτηριστικά αυτής όσο η ταχύτητα με την οποία έσπευσε να τον εφαρμόσει αυτούσιο!

Στο Υπουργείο μάλιστα θεωρούν πως τον Σεπτέμβρη θα έχουμε τους νέους πίνακες κι η αισιοδοξία αυτή πιθανόν να προέρχεται από το ότι στη Γενική δεν έχουμε υποκατηγορίες. Εκτιμούμε αντίθετα πως ο όγκος των αιτήσεων θα είναι πέρα από τις προβλέψεις κι αυτό θα είναι μάλλον ο κύριος παράγοντας καθυστέρησης που και αυτόν τον Αύγουστο θα αναγκάσει το Παιδείας με διαπιστωτική πράξη να χρησιμοποιήσει τους πίνακες που χρησιμοποιεί και σήμερα.

Των παραπάνω θέσεών μας λοιπόν υπερασπιζόμενοι κι αφού βλέπαμε πως καμία συγκεκριμένη αλλαγή δεν συζητούνταν σοβαρά απ' το Υπουργείο, παρ' όλες τις δηλώσεις Υπουργού και Υφυπουργού, προωθήσαμε την ιδέα για κινητοποίηση τον Γενάρη λαμβάνοντας υπόψιν το ότι θα κατατεθεί προς ψήφιση νομοσχέδιο, που θ' αφορά τη λειτουργία της εκπαίδευσης, απ' το Υπουργείο τον ίδιο μήνα. Δεν είμαστε σίγουροι αν αυτό πυροδότησε τις εξελίξεις με την έκδοση του ΦΕΚ και την αναμενόμενη πλέον προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων Γενικής αλλά νομίζουμε πως ήταν ένα απ' τα αίτια για τα οποία εξετέθησαν Υπουργός και Υφυπουργός οι οποίες μιλούσαν (κι ακόμα μιλούν!) για…αλλαγές στον νόμο Γαβρόγλου. Ξεκαθαρίζουμε πάντως πως η θέση μας υπέρ της υπέρμοριοδότησης της προϋπηρεσίας, η οποία εκ των εξελίξεων πλέον αποδεικνύεται πως εκτός από λογική είναι και η μόνη λειτουργική (ακριβώς επειδή βασίζεται στη λογική), δεν εχει μεταβληθεί και παραμένουμε αντίθετοι με τον 4589.

Στους πανηγυρισμούς Κεραμέως-Ζαχαράκη για την πραγματοποίηση 5250 μόνιμων στη Γενική έχουμε να αντιπαραθέσουμε τους μηδενικούς διορισμούς την δεκαετία που πέρασε και να δηλώσουμε πως, σύμφωνα με τη "χαρτογράφηση" των οργανικών κενών ανά ειδικότητα των μεταθέσεων, αυτοί, αν και όταν γίνουν, δε φτάνουν ούτε για την εύρυθμη λειτουργία της πρωτοβάθμιας!

Κλείνουμε με τις συμπληρωματικές προσλήψεις στις Τ.Υ. (ΖΕΠ) οι οποίες, ενώ υπάρχουν τα κονδύλια, έχει βγει και το δεύτερο ΦΕΚ με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες που πληρούν τα κριτήρια για τη λειτουργία ΤΥ, ουδείς γνωρίζει γιατί δεν πραγματοποιούνται!
Οι μαθητές τις χρειάζονται για να ενταχθούν στην ελληνική σχολική πραγματικότητα, οι συνάδελφοι τις χρειάζονται προκειμένου να εντάξουν τους μαθητές ομαλά στη σχολική ζωή αλλά Υπουργός και Υφυπουργός (συνυπεύθυνες και οι δύο) φαίνεται να αδιαφορούν πλήρως μη προχωρώντας στην κατανομή των πιστώσεων για να γίνουν οι συγκεκριμένες προσλήψεις.
Τι κι αν ζητήσαμε, πιέσαμε, φωνάξαμε, απαιτήσαμε να ξεκολλήσουν επιτέλους, αντίδραση καμία! Οι 400 πιστώσεις (500 και πλέον σήμερα) κάθονται στα συρτάρια Υπουργού κι Υφυπουργού κυριολεκτικά άνευ λόγου και αιτίας! Ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών κι εκπαίδευσης είναι ψιλά γράμματα που δεν απασχολούν το Υπουργειο!

Συνάδελφοι, δίνουμε το παρόν δυναμικά όπου χρειάζεται και εν όψει νέου κύκλου επαφών που ήδη αρχίσαμε σας ζητάμε να είστε προσεκτικοί και να μην παρασύρεστε σε αντιπαραθέσεις που σκοπίμως υποκινούνται τις περισσότερες φορές και χρησιμοποιούνται, όπως πριν έτσι και τώρα, από το Υπουργείο .
Καλή χρονιά συνάδελφοι και καλή δύναμη.

Διορισμοί εκπαιδευτικών: «Οι 10.500 διορισμοί δεν καλύπτουν τις ανάγκες της γενικής εκπαίδευσης»

Διορισμοί εκπαιδευτικών: Περιοχές προτίμησης -Λίστα





  • ideascentral

    europalso