: Δάσκαλοι και καθηγητές εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα μέτρα που ισχύουν για αυτή.

Τι μέτρα ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν στήριξη από την πολιτεία και τονίζουν ότι οι μαθητές φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς και προσλήψεις ψυχολόγων καθώς υπάρχει τέτοια ανάγκη.

Προτείνουν να προβλεφθούν θέματα όπως η τροποποίηση της ύλης και η ενισχυτική διδασκαλία διότι υπάρχει μεγάλος αριθμός παιδιών, που δεν έχει αφομοιώσει την ύλη και μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού που είναι ανίκανοι ακόμη και να …διαβάσουν.

Όσο για τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα δε θέλουν να τα αξιολογήσουν καθώς όπως λένε εμπιστεύονται τους επιστήμονες αλλά κρίνουν ότι η απόφαση να κλείνει ένα τμήμα μόνο εφόσον σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του, θα βάλει σε σοβαρό κίνδυνο τα παιδιά, τις οικογένειες τους, αλλά και τους ίδιους.

Πιστεύουν ότι χρειάζεται αυστηρό πλαίσιο και για τα καθώς υπάρχουν οικογένειες που δηλώνουν αρνητικό αποτέλεσμα χωρίς καν να τα έχουν προμηθευτεί! Κρίνουν ότι ο αριθμός των παιδιών μέσα στις τάξεις είναι μεγάλος γεγονός, που αυξάνει τον κίνδυνο νόσησης και πολύ περισσότερο όταν σε κάποια σχολεία δεν υπάρχουν ούτε παράθυρα.

Το ΕΘΝΟΣ, απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι ζουν από πρώτο χέρι την κατάσταση στα σχολεία καθώς είναι αυτοί που στηρίζουν όπως χαρακτηριστικά οι ίδιοι λένε «με αυταπάρνηση το δημόσιο σχολείο ακόμη και όταν δεν έχουν τα μέσα που πρέπει και την ανάλογη βοήθεια από την Πολιτεία».

Δάσκαλοι και καθηγητές δηλώνουν ότι σε εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, μπήκαν φέτος στα σχολεία έχοντας γνώση των κοινωνικών καθηκόντων τους και της ευθύνης απέναντι στους μαθητές τους και τους γονείς αλλά φοβούνται ότι παρά τα μέτρα η σχολική χρονιά θα κυλήσει και πάλι δύσκολα.

Η Πολιτεία δίνει τεράστιο βάρος στο υγειονομικό κομμάτι και τα μέτρα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πολύ λιγότερο στο παιδαγωγικό. Και φέτος τα τμήματα είναι πολυμελή γεγονός, που προκαλεί μεγάλα προβλήματα. Τα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού έχουν πολλά προβλήματα και μαθησιακά κενά λόγω της εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης στην οποία δεν μπόρεσαν όλα ν΄ ανταποκριθούν με επιτυχία, ενώ υπάρχουν και μαθητές που δεν έχουν καν ολοκληρωμένη εικόνα του σχολείου. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να εστιάσουμε στο παιδαγωγικό κομμάτι καθώς οι μαθητές έχουν μαθησιακά κενά και χρειάζονται ενισχυτική διδασκαλία. Αυτό χρειάζεται αυτή τη στιγμή αλλά δεν υπάρχει σχετική μέριμνα. Υπάρχουν μαθητές στη Β΄ και Γ΄ τάξη τώρα του δημοτικού που δεν ξέρουν καλά-καλά να διαβάσουν, ούτε και έχουν αφομοιώσει την ύλη.

Το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να εξετάσει την περίπτωση να κάνει τροποποιήσεις στην ύλη. Πρέπει να νοιώσουν καλά τα παιδιά τόσο ψυχολογικά όσο και μαθησιακά διαφορετικά ποια θα είναι η εξέλιξή τους; Tα αντισηπτικά και οι δεν σώζουν την κατάσταση.

Kαθαρίστριες έχουμε, τα σχολεία είναι καθαρά και θα έρθουν και τα αναλώσιμα. Οι γονείς διαρκώς ανησυχούν εάν θα μείνουν τα σχολεία ανοιχτά φέτος τα σχολεία διότι νοιώθουν ότι τα παιδιά τους είναι αγράμματα και αυτό τους αγχώνει. Οι εκπαιδευτικοί κάνουμε τεράστια προσπάθεια και έτσι θα συνεχίσουμε αλλά τα προβλήματα είναι μεγάλα και δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε επαρκώς όταν έχουμε τάξεις με μεγάλο αριθμό παιδιών εκ των οποίων τα περισσότερα με ψυχολογικά και άλλα προβλήματα. Παρ΄ όλα αυτά ελπίζουμε όλα να πάνε καλά γιατί πιστεύω ότι όταν είμαστε μέσα στα σχολεία τα προβλήματα λύνονται, από μακριά είναι δύσκολο…

Βίκυ Νικολούζου, νηπιαγωγός στο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Δεν θεωρώ ότι το γίνεται με ασφάλεια. Το βασικό μας αίτημα για λιγότερα παιδιά μέσα στις αίθουσες δεν ικανοποιήθηκε. Στην περιοχή μας υπάρχουν ακόμη σχολεία σε προκάτ και αίθουσες χωρίς παράθυρα για να έχουν τουλάχιστον φυσικό αερισμό. Για το μόνο που χαρήκαμε φέτος ήταν ο μεγάλος αριθμός διορισμών. Από εκεί και πέρα οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Όσο για τους γονείς μας στηρίζουν σε όλα και βοηθάνε σε ότι και να ζητήσουμε. Βάφουμε και καθαρίζουμε όλοι μαζί. Όμως και αυτοί έχουν μεγάλα προβλήματα μέσα στα σπίτια τους ψυχολογικά και οικονομικά. Είναι εξαιρετικά αναγκαίο να υπάρχουν ψυχολόγοι στα σχολεία γιατί μόνοι μας δεν μπορούμε ν΄ ανταποκριθούμε στις ανάγκες, που έχουν οι μαθητές μας. Σε κάθε περίπτωση πάντως εμείς οι εκπαιδευτικοί θα αγωνιζόμαστε για το δημόσιο σχολείο με τα πενιχρά μέσα που έχουμε για να είμαστε υγιείς εμείς και τα παιδιά.

Γιάννης Νομικούδης, διευθυντής στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών

Η προετοιμασία για την ομαλή έναρξη της, δεν διαφέρει από άλλα χρόνια και ότι πρόβλημα υπάρχει θα λυθεί. Στο θέμα του προσωπικού είμαστε πλήρεις και δεν υπάρχουν κενά στην περιοχή μας. Δυσκολίες θα έχουμε στα υπόλοιπα. Θεωρώ ότι θα ξεκινήσουμε με αυξημένα κρούσματα και όσο και να προσέχουμε τα παιδιά η διασπορά θα είναι μεγάλη. Οι εκπαιδευτικοί εδώ είμαστε σχεδόν όλοι εμβολιασμένοι. Από τους 25 μόνιμους μόνο 2 δεν έχουν εμβολιαστεί αλλά το πρόβλημα είναι τα παιδιά τα οποία θα αρρωσταίνουν και πάλι θα λείπουν από τις τάξεις και θα χρειαστούν ξανά τηλεκπαίδευση. Πέρσι το διδακτικό κομμάτι πήγε καλά όμως παραμένει το ψυχολογικό κομμάτι θέμα το οποίο στις μικρές κυρίως τάξεις είναι πραγματικό και θέλει αντιμετώπιση καθώς πολλά παιδιά υστερούν και χρειάζονται βοήθεια. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με αυταπάρνηση αλλά και πάλι κάποια παιδιά θα μείνουν πίσω…

Οι διορισμοί

Φέτος η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει σίγουρα με καλύτερες προοπτικές όσον αφορά στα κενά καθώς το υπουργείο Παιδείας προχώρησε έγκαιρα και για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια στον το οποίο αποτελούσε βασικό αίτημα δασκάλων και καθηγητών. Ταυτόχρονα έχουν καταγραφεί όλες οι ανάγκες ενώ και οι αναπληρωτές είναι στις θέσεις τους. Το υπουργείο έχει επίσης κάνει πρόβλεψη για τη διαθεσιμότητά εκπαιδευτικών για την αναπλήρωση πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου όταν παρουσιάζονται κενά.

Αναλυτικά τα μέτρα

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2021-2022 και μετά από σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών, ανακοινώνει:

Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:

οι μαθητές με (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,
οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο COVID-19:

απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.

επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:

Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων

εάν οι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται

σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).

Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.