Ερώτηση σχετικά με τη διενέργεια γραπτών αξιολογήσεων προόδου τετραμήνου στα γυμνάσια και τα λύκεια κατέθεσε ο βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ Γιάννης Οικονόμου προς την και Θρησκευμάτων κα Ν. Κεραμέως θίγοντας παράλληλα το γεγονός ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν έχουν αξιολογηθεί μέσω γραπτής διαδικασίας από τον περασμένο Μάρτιο.

Όπως αναφέρει στο κείμενο της ερώτησης του ο κ. Οικονόμου, η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας μας, τόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος εξάπλωσης του κορωνοϊού τον περασμένο Μάρτιο όσο και τώρα στην δεύτερη φάση, κρίθηκε ως επιβεβλημένη κίνηση για τον περιορισμό της διασποράς του ιού στην κοινότητα.

Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από την πρώτη στιγμή, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οργανώθηκε από το μηδέν ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης, μέσω του οποίου, παρά τα προβλήματα, οι μαθητές/τριες των σχολείων της χώρας μας διατηρούν επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία και προχωρούν την ύλη στο μέτρο του εφικτού.

Όπως τονίζει ο βουλευτής, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών που προέκυψαν κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας αποφασίστηκε να μην διεξαχθούν τον περασμένο Ιούνιο οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Επίσης, από τον περασμένο Μάρτιο οι μαθητές/τριες των σχολείων μας δεν έχουν αξιολογηθεί μέσω γραπτών δοκιμασιών, παρά το γεγονός ότι η γραπτή αξιολόγηση -μετά από σωστή προετοιμασία- αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασικό εργαλείο ελέγχου της προόδου των μαθητών/τριών.

Αυτές τις μέρες, σε κανονικές συνθήκες, θα διενεργούνταν τα γραπτά διαγωνίσματα προόδου του τετραμήνου για τους μαθητές/τριες των Γυμνασίων και των Λυκείων. Ο βαθμός επίδοσης στα εν λόγω διαγωνίσματα συνυπολογίζεται με την προφορική επίδοση των μαθητών/τριών ώστε να προκύψει η βαθμολογία τετραμήνου. Με δεδομένο ότι όλη η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης και ότι ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί η ημερομηνία και ο τρόπος επιστροφής στις τάξεις, δημιουργούνται εύλογες απορίες σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες αν θα διεξαχθούν τα συγκεκριμένα διαγωνίσματα ή αν θα εφαρμοστούν εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών/τριών, σημειώνει ο κ. Οικονόμου.

Με βάση τα παραπάνω ο κ. Οικονόμου ρωτάει την κα υπουργό:

– Υπάρχει κάποια σχετική εισήγηση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ);

– Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με τις γραπτές αξιολογήσεις προόδου τετραμήνου στην περίπτωση που επεκταθεί το απαγορευτικό και η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων;

-Υπάρχει κάποιος ξεχωριστός προγραμματισμός για τους μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου, που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την είσοδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να εξασκούνται συστηματικά και να προετοιμασθούν επαρκώς;

– Ελέγχεται από τους αρμόδιους το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί αναθέτουν γραπτές ασκήσεις και εργασίες στους μαθητές/τριες μέσω του eclass;