νεοδιόριστων-: Η Απόφαση 2367/2021 ακυρώνει την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, καθώς «προσθέτει κανονιστικές ρυθμίσεις και στερείται νομοθετικού ερείσματος».

Επί της Εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) νεοδιόριστη εκπαιδευτικός και η υπόθεση εκδικάστηκε στη 7μελή σύνθεση του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ.

Το ΣτΕ με την 2367/2021 Απόφασή του ακύρωσε την Εγκύκλιο 108357/Ε1/21.08.20 της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς προσθέτει κανονιστικές ρυθμίσεις και στερείται νομοθετικού ερείσματος.

Ετσι άνοιξε ο δρόμος ώστε οι εκπαιδευτικοί να λάβουν την άδεια ανατροφής με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις χορήγησης στους λοιπούς μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Μάλιστα η ΕΛΜΕ Χανίων με ανακοίνωσή της καλεί «όλους τους εκπαιδευτικούς να αιτηθούν την εννιάμηνη άδεια ανατροφής στις εκάστοτε διευθύνσεις τους με το που υπογραφεί η απόφαση από το ΣτΕ. Δεν υπάρχει λόγος να περιμένουμε καμία διευκρινιστική εγκύκλιο αφού η απόφαση του ΣτΕ είναι ξεκάθαρη».

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό Λάμπρο Σιδερά ο οποίος και κοινοποίησε την εν λόγω απόφαση του ΣτΕ: «Κατόπιν αυτού, όσοι είχατε κάνει αιτήσεις κάνει αιτήσεις οι οποίες απορρίφθηκαν ή σας έδωσαν λιγότερη άδεια από το 9μηνο, θα πρέπει να κάνετε αιτήσεις προς τις αρμόδιες διευθύνσεις σας, με τις οποίες θα ζητάτε την αναδρομική ανάκληση των παραπάνω πράξεων και τη χορήγηση πλήρους 9μηνου ή του υπόλοιπου της άδειας μέχρι τη συμπλήρωσή του, επισυνάπτοντας την απόφαση. Βεβαίως, όσοι δεν είχατε κάνει αιτήσεις και τα παιδάκια σας είναι μέχρι 4 ετών δικαιούστε να κάνετε τώρα για 1η φορά, επισυνάπτοντας ,πάντα,την απόφαση».

 

Χαρακτηριστικά αναφέρεται στην Απόφαση 2367/2021 του ΣτΕ:

«Επειδή, με τα ανωτέρω δεδομένα, η προσβαλλόμενη πράξη της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν αποδίδει ισχύον δίκαιο, αλλά εισάγει νέα ρύθμιση κανονιστικού περιεχομένου, αντίθετη προς τις ισχύουσες διατάξεις, η οποία στερείται μάλιστα νομοθετικού ερείσματος.

Έχει, επομένως, εκτελεστό χαρακτήρα και προσβάλλεται παραδεκτώς με την κρινόμενη αίτηση. Η πράξη, ωστόσο, αυτή, παρά το κανονιστικό περιεχόμενό της, δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 5 παρ. 2 περίπτ. θ’ του ν. 3469/2006 (Α’ 131).

Για τον λόγο προεχόντως αυτό, ο οποίος βασίμως προβάλλεται, η προσβαλλόμενη πράξη, αν και είναι ανυπόστατη, πρέπει για λόγους ασφάλειας δικαίου να ακυρωθεί (ΣτΕ Ολ. 1362/2021, 216/2016, 4754 – 4755/2012, 87/2011 κ.ά.), ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών λόγων ακυρώσεως.

Δέχεται την αίτηση. Ακυρώνει την 108357/Ε3/21.8.2020 πράξη της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.Διατάσσει την απόδοση του παράβολου.Επιβάλλει στο Δημόσιο τη δικαστική δαπάνη της αιτούσας, η οποία ανέρχεται σε χίλια τριακόσια ογδόντα (1.380) ευρώ».