Μια πολύ απλή άσκηση που βοηθά στην εκμάθηση και εξάσκηση της ορθογραφίας των λέξεων. Μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, ανάλογα το διδακτικό μας στόχο.

1) Γράφουμε σε ένα χαρτί συλλαβές, από τις οποίες το παιδί πρέπει να βρει και να γράψει μια λέξη. Μπορεί να γίνει με όποιο συνδυασμό θέλουμε, με πολλές ή δύο συλλαβές.
* Κάνουμε δύο στήλες με την κάθε συλλαβή. Πολύ αποτελεσματικό για να ξεχωρίσει το παιδί λέξεις που γράφονται διαφορετικά. (λέξεις με προ – πρω, χο – χω, πε – παι, τη – τι, ε- αι, ω – ο, κ.λ.π)
* Ζητάμε από το παιδί να βρει λέξεις από διαφορετικές συλλαβές (όπως στην εικόνα)
2) Γράφουμε τις καταλήξεις και ζητάμε από το παιδί να βρει λέξεις
π.χ. ……………………ινός (καλοκαιρινός)
…………………..ωνω (σηκώνω)
……………………ισα (γύρισα)
……………………ησα (τραγούδησα)
…………………….ηση (ποίηση)
…………………….εια (προσπάθεια)
……………………..ίτης (πολίτης)
……………………..ητής (μαθητής)
Το επίπεδο δυσκολίας είναι πάντα ανάλογα με την τάξη που πηγαίνει το παιδί. Το περιεχόμενο της άσκησης φτιάχνεται ανάλογα με το διδακτικό στόχο κάθε φορά. Είναι μια άσκηση πάντως που αρέσει πολύ στα παιδιά!
paidagwgos.blogspot.gr Σοφία Τσιντσικλόγλου  Ειδική Παιδαγωγός