– Όσα ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝ), στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

Θα τεθεί σε ισχύ από τις 29 Μαρτίου, με διάρκεια έως τις 15 Απριλίου.

Θα περιλαμβάνει: 1) πασχαλινές λαμπάδες-παιχνίδια, 2) επιτραπέζια/παζλ, 3) παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), 4) βρεφικά παιχνίδια, 5) φιγούρες δράσης, 6) παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. τουβλάκια), 7) οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, 8) ηλεκτρονικά παιχνίδια, 9) αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), 10) λούτρινα, 11) μουσικά παιχνίδια και 12) σοκολατένια αβγά και αντίστοιχα (προαιρετικά).

Σύμφωνα με τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ, σχεδιάστηκε στα πρότυπα εξειδικευμένου «καλαθιού» που εφαρμόστηκε στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Παράταση

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στην παράταση της ευρύτερης πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» έως τα τέλη Ιουνίου. Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης αποκάλυψε πως σκέφτεται να θεσπίσει τη δυνατότητα για λίγο μεγαλύτερη παράταση του «καλαθιού» (διά Υπουργικής Απόφασης), δεδομένων των επικείμενων εκλογών. «Επειδή θα έχουμε εκλογές τον Μάιο -όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός- κι εγώ δεν μπορώ να προβλέψω ποιες θα είναι οι πολιτικές εξελίξεις, είναι πολύ πιθανόν στο διάστημα μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουμε υπηρεσιακό υπουργό, δεν θα έχουμε όμως Κοινοβούλιο για να ψηφίσει νόμο», είπε χαρακτηριστικά.

Ακτινογραφία

Μείωση καταγράφει η αξία του «καλαθιού του νοικοκυριού» των εταιριών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Philips της Κύπρου, η οποία παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Η μελέτη αφορά στο χρονικό διάστημα 2 Νοεμβρίου 2022 έως 15 Φεβρουαρίου 2023 (1η-15η εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου) και συγκεκριμένα σε 12 εταιρίες (δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια που λειτουργεί αποκλειστικά διαδικτυακά).

Η μεγαλύτερη μεταβολή-μείωση για την παραπάνω χρονική περίοδο είναι -22,18%. Μάλιστα, από τις 12 εταιρίες, οι 11 είχαν μείωση πάνω από -7%, ενώ στην εναπομείνασα διαμορφώθηκε σε -3,34%.

Σε σχέση με την εβδομάδα που διανύουμε (21η, από 22-28/3), σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΑΝ, από τα 1.134 προϊόντα που έχει το «καλάθι», στα 60 (5,29%) αυξήθηκε το κόστος, στα 68 (6%) μειώθηκε και σε 1.006 αγαθά (88,71%) δεν άλλαξαν οι τιμές.