Πίνακας περιεχομένων

Ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον με την κωδική ονομασία «ΑΡΙΑΔΝΗ», που θα συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία τα οποία συνδέονται με την απασχόληση και την ασφάλιση, προωθεί το . Κεντρικός στόχος είναι η μείωση της γραφειοκρατίας, αξιοποιώντας το ΙΙ, το οποίο ξεκινά επίσημα στις 16 Φεβρουαρίου 2026, ενώ έχει ήδη τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή.

Τι θα συγκεντρώνει η «ΑΡΙΑΔΝΗ»

Η «ΑΡΙΑΔΝΗ» σχεδιάζεται σύμφωνα με το ΕΝΔΙΣΥ ώστε να διαχειρίζεται τη ροή και το διαμοιρασμό των βασικών δεδομένων του εργασιακού βίου, με τρόπο που να καλύπτει το σύνολο των πληροφοριών που αφορούν τόσο την απασχόληση όσο και την ασφάλιση.

Δείτε εδώ 

Στην πράξη, το νέο ψηφιακό περιβάλλον επιδιώκει να λειτουργεί ως ενιαίος κόμβος, μέσα από τον οποίο θα συγκεντρώνονται και θα ανταλλάσσονται δεδομένα που έως σήμερα παραμένουν διασπαρμένα σε διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα.

Οι προϋποθέσεις: διαλειτουργικότητες ΕΡΓΑΝΗ – e-ΕΦΚΑ

Για να προχωρήσει η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, απαιτούνται πρώτα οι αναγκαίες συνδέσεις (διαλειτουργικότητες) μεταξύ του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) ΕΡΓΑΝΗ και του ΟΠΣ .

Την ίδια στιγμή, υπενθυμίζεται ότι η ψηφιακή ενοποίηση του Φορέα, σε όλα τα πρώην Ταμεία που σήμερα λειτουργούν ως Διευθύνσεις, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της επόμενης χρονιάς. Με αυτό το βήμα, θα μπορούν να επικοινωνήσουν ψηφιακά όλες οι υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, κάτι που, εδώ και οκτώ χρόνια λειτουργίας του Φορέα, παραμένει πρακτικά ανέφικτο, ανοίγοντας τον δρόμο για την ευρύτερη ενοποίηση μέσω του συστήματος «ΑΡΙΑΔΝΗ».

Διασταυρώσεις στοιχείων και τι αλλάζει για επιχειρήσεις και εργαζόμενους

Στη συνέχεια προβλέπονται διασταυρώσεις στοιχείων μεταξύ του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και του ΟΠΣ ΕΦΚΑ, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ενοποίησης των δεδομένων της εργασίας με τα αντίστοιχα δεδομένα της ασφάλισης.

Διαβάστε επίσης 

Η μεταρρύθμιση χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας, καθώς στοχεύει στον σημαντικό περιορισμό της γραφειοκρατίας για επιχειρήσεις και λογιστήρια, ενώ εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη διαφάνεια και θα επιτρέψει πιο αποτελεσματικό έλεγχο από τις δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, μέσω του myErgani app, οι εργαζόμενοι μπορούν να ελέγχουν αν τηρούνται οι διαδικασίες που αφορούν την πρόσληψή τους, τις αποδοχές τους, την άδειά τους και το ωράριο εργασίας τους, με τη δυνατότητα ενημέρωσης να μπορεί να επεκταθεί και σε ζητήματα ασφάλισης, τόσο για τρέχουσες ανάγκες (όπως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ιδίων και των έμμεσων μελών της οικογένειάς τους) όσο και για μελλοντικές, όπως η συνταξιοδότηση.