ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 2017 Το τελευταίο πενθήμερο του Μαρτίου, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα πιστωθεί στους δικαιούχους η πρώτη δόση για του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Τις πληροφορίες...
Η Ελλάδα χρειάζεται μια σοβαρή αναδιάρθρωση χρέους αλλά και συνέχιση των μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να μην χρεοκοπήσει, λέει στην ενδιάμεση έκθεση του με τίτλο «Η παγίδα του χρέους» το γραφείο προϋπολογισμού της Βουλής. «Η Ελλάδα έχει παγιδευτεί σε ένα αλληλοτροφοδοτούμενο υφεσιακό ''σπιράλ''» αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης, «τόσο λόγω του υψηλού και δυσβάστακτου χρέους όσο και λόγω της αβεβαιότητας που κυριαρχεί, αλλά και του χαμηλού επιπέδου των θεσμών της χώρας (που είναι υψίστης σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη)». Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: Δεν θα είναι εύκολο το 2017 Μια σοβαρή αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους είναι απαραίτητη για να επανέλθει η χώρα σε τροχιά οικονομικής ανάπτυξης, αναφέρει η έκθεση σύμφωνα την «Ημερησία». Χωρίς αμφιβολία, η παρούσα κατάσταση της συνεχούς ανατροφοδότησης των δανείων με νέα δάνεια οδηγεί σε αδιέξοδο, τόσο την Ελλάδα, όσο και για τους δανειστές. Μια αναδιάρθρωση του χρέους μετά την οποία η Ελλάδα θα μπορεί να εξυπηρετεί το υπόλοιπο χρέος της έχοντας πλέον αποτρέψει μία ενδεχόμενη χρεοκοπία, ενώ και οι δανειστές θα απεμπλακούν από το υπάρχον ατέρμονο «γαϊτανάκι» αλληλοτροφοδότησης των δανείων. Όμως αναφέρει το γραφείο προϋπολογισμού από την άλλη πλευρά, μία αναδιάρθρωση χρέους perse, χωρίς βαθιές τομές δεν θα βοηθήσει. Σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα βρίσκεται πάλι στην κόψη του ξυραφιού. Επομένως, η Ελλάδα πρέπει απαραιτήτως να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις σε κρίσιμους τομείς, όπως στη δικαιοσύνη, στην καταπολέμηση της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής, στην καλύτερη λειτουργία των μηχανισμών του κράτους και στην διακυβέρνηση. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί ότι δεν θα ξαναφτάσει σε καταστάσεις χρεοκοπίας και αναξιοπιστίας.
Στοιχεία για τις αιτήσεις αποποίησης κληρονομιάς στα ειρηνοδικεία της χώρας, από το 2013 έως και το 2016, διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής. Το έγγραφο διαβιβάστηκε σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο αείμνηστος Ευάγγελος Μπασιάκος, στα τέλη του 2016, με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί σχετικώς. Όπως προκύπτει από το έγγραφο του υπουργού Δικαιοσύνης, που δημοσιεύει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι αιτήσεις αποποίησης κληρονομιών διαμορφώθηκαν ως εξής: το 2013 ανήλθαν σε 29.199, το 2014 σε 41.388, το 2015 σε 45.628 και το 2016 σε 54.422. Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία
Την εμπρηστική επίθεση στο βιβλιοπωλείο του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη σχολίασε στο Twitter και ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης. Ο κ. Παπαδημούλης υπογραμμίζει πως τα γκαζάκια βλάπτουν τη δημοκρατία και όχι την άκρα δεξιά, σημειώνοντας πως τις ιδέες τις αντιμετωπίζεις με άλλες ιδέες. «Τις ιδέες τις αντιμετωπίζεις με άλλες ιδέες. Τα "γκαζάκια" στο βιβλιοπωλείο του Άδωνι Γεωργιάδη βλάπτουν τη δημοκρατία, όχι την άκρα δεξιά».
Το ζήτημα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας έφερε, σε συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο αντιπρόεδρός του και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος απευθυνόμενος στον αρμόδιο επίτροπο Πιερ Μοσκοβισί τόνισε πως εμπόδιο για την ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των θεσμών είναι οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, που είναι κομμάτι του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Ο κ. Παπαδημούλης υπογράμμισε πως τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν βελτίωση των οικονομικών μεγεθών και απομένει να κλείσει ταχύτατα η αξιολόγηση. Υπό αυτό το πρίσμα, ο αντιπρόεδρος του ΕΚ ερωτά τον Πιερ Μοσκοβισί «γιατί η Κομισιόν στις συζητήσεις των τεχνικών κλιμακίων, σιωπά απέναντι στις πρωτοφανείς ενστάσεις που θέτει το ΔΝΤ αναφορικά με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων» Ο κ. Παπαδημούλης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, από το καλοκαίρι του 2015 και μετά, η ελληνική οικονομία και ο προϋπολογισμός πηγαίνουν καλύτερα ακόμα και από τους συμφωνημένους στόχους. Πρόσθεσε, επίσης, ότι -επειδή η οικονομία είναι ευαίσθητη και η εμπιστοσύνη είναι ένας πάρα πολύ ευαίσθητος δείκτης- η ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση και της δεύτερης αξιολόγησης και της τεχνικής συμφωνίας, φυσικά, είναι που θα εγγυηθούν για τις αισιόδοξες προβλέψεις για τα επόμενα τρία χρόνια που δίνουν ρυθμούς ανάπτυξης 3%. Ο κ. Παπαδημούλης ρωτά τον αρμόδιο Επίτροπο Πιερ Μοσκοβισί, ποια είναι η θέση της Κομισιόν στο θέμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων και αν υποστηρίζει την επαναφορά και στην Ελλάδα, του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Μάλιστα, υπογραμμίζει στην ερώτηση του ότι με ομόφωνη γνώμη όλων - ESM, ΔΝΤ, Κομισιόν, ΕΚΤ- αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης, συγκροτήθηκε ομάδα ειδικών που έχει παραδώσει το πόρισμα της από το περασμένο φθινόπωρο. Το πόρισμα ζητά την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στην Ελλάδα και σε κλαδικό και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Καταλήγοντας στην ερώτηση του ο κ. Παπαδημούλης απευθυνόμενος στον κ. Μοσκοβισί, σημειώνει: «Γιατί η Κομισιόν κ. Μοσκοβισί, στις συζητήσεις των τεχνικών κλιμακίων, αν είναι αληθείς οι πληροφορίες μου, σιωπά απέναντι στις πρωτοφανείς ενστάσεις που θέτει το ΔΝΤ αναφορικά με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων; Αν αληθεύουν οι πληροφορίες μου, κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΔΝΤ είπαν σε αυτές τις συζητήσεις ότι "δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει 'βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές' στις συλλογικές διαπραγματεύσεις". Η Κομισιόν ζητά από το Μπαγκλαντές για να συνάψει εμπορική συμφωνία μαζί του, να ισχύουν στο Μπαγκλαντές συλλογικές διαπραγματεύσεις. Αυτό που ζητάτε από το Μπαγκλαντές, το αρνείστε στις Ελληνίδες και τους Έλληνες;». Η Κομισιόν υπερασπίζει το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο που προβλέπει συλλογικές συμβάσεις και πιστεύει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ανήκει στο πλαίσιο αυτό, απάντησε ο κ. Μοσκοβισί και τόνισε: «Η ομάδα εμπειρογνωμόνων, έχει σαφές πόρισμα. Το πώς θα κινηθούμε είναι να ακολουθήσουμε τις αρχές του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας και το ευρωπαϊκό πλαίσιο» υπογράμμισε ο αρμόδιος επίτροπος και υποστήριξε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση για μια συμφωνία μέτρων που αφορούν την αγορά εργασίας στο πλαίσιο των προτάσεων της ανεξάρτητης ομάδας εμπειρογνωμόνων. «Στο προηγούμενο Eurogroup ειπώθηκε ότι οι συλλογικές συμβάσεις θα μπορούν να παρεκκλίνουν: Θα παραμείνει σε αναστολή μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος. Ωστόσο, το θέμα είναι μέχρι πότε η αρχή της παράτασης -δηλαδή οι συλλογικές συμβάσεις που καλύπτουν το 51% μπορεί να καλύψει όλες τις εταιρίες, μπορεί να εφαρμοστεί. Αυτό είναι μέρος της συζήτησης και ελπίζω να ανήκει στην τελική συμφωνία» πρόσθεσε ο κ. Μοσκοβισί. Και κατέληξε: «Επαναλαμβάνω ότι η Κομισιόν υποστηρίζει την έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων, γιατί πιστεύουμε ότι η Ελλάδα, ως χώρα της Ευρωζώνης έχει το δικαίωμα να δράσει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου. Φυσικά, αυτό θα πρέπει να προσαρμοστεί στην αντίστοιχη κατάσταση και την πλατφόρμα μεταρρυθμίσεων που προσπαθούμε να εφαρμόσουμε. Όμως, ο κύριος Γιούνκερ κι εγώ πάντοτε έχουμε τοποθετηθεί υπέρ της Ελλάδας, δηλαδή να έχει την ικανότητα να χρησιμοποιήσει το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο και τους κανόνες της ΔΟΕ». Η συζήτηση, σύμφωνα με το δελτίο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, διεξήχθη στην Επιτροπή Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής (ECON) και στο πλαίσιο διαλόγου της Ομάδας Εργασίας που έχει συγκροτήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο του Ελληνικού Προγράμματος (FAWG: Financial Assistance Working Group). Μετά την απάντηση του Πιερ Μοσκοβισί τοποθετήθηκε στο θέμα ο πρόεδρος της ομάδας Εργασίας και της ECON, Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι, ο οποίος τόνισε: «Πολύ θετικά και σημαντικά τα όσα μας είπατε. Ελπίζω ότι η προσέγγιση αυτή τελικά θα υπερισχύσει, γιατί για μας θα ήταν απαράδεκτο να πούμε ότι ουσιαστικά ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα υποστηρίζει κάτι διαφορετικό από το ευρωπαϊκό κεκτημένο».
Τηλεδιάσκεψη του Ευκλείδη Τσακαλώτου με τους επικεφαλής των θεσμών Ντέλια Βελκουλέσκου, Ντέκλαν Κοστέλο, Φρανσέσκο Ντρούντι και Νίκολα Τζιαμαριόλι προγραμματίστηκε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του real.gr για την Παρασκευή, με στόχο της Αθήνας την προσέγγιση έως το Eurogroup της 20ής Μαρτίου. Σήμερα αναμένεται τηλεδιάσκεψη των επικεφαλής των τεχνικών κλιμακίων Αθήνας και δανειστών με θέμα την ενέργεια και αύριο αντίστοιχη τηλεδιάσκεψη για τα εργασιακά θέματα.
Η ελληνική κυβέρνηση εκτιμά ότι θα υπερβεί σημαντικά τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg. Σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο, που επικαλείται κυβερνητικούς αξιωματούχους, οι εκτιμήσεις της Αθήνας θέλουν το πρωτογενές πλεόνασμα να φθάνει το 4,3% του ΑΕΠ το 2019, ακόμα και σε περίπτωση που δεν παρθούν νέα μέτρα. Σε περίπτωση δε που εφαρμοστούν και νέα μέτρα λιτότητας το 2019 τότε το πλεόνασμα δεν αποκλείεται να ξεπεράσει το 5%. "Εάν τα επιπλέον μέτρα λιτότητας εφαρμοστούν το 2019, το πλεόνασμα θα μπορούσε να ξεπεράσει το 5%", αναφέρει ο ένας αξιωματούχος ο οποίος δεν κατονομάζεται καθώς οι εκτιμήσεις δεν είναι δημόσιες. "Ακόμα και χωρίς τα νέα μέτρα, η Αθήνα εκτιμά πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% το 2020 και πάνω από 5% για το 2021", αναφέρει ο άλλος αξιωματούχος. Σύμφωνα με το πρακτορείο, το πλεόνασμα θα προκύψει από τη μείωση των δαπανών και την αύξηση των εσόδων από τους φόρους, ενώ θα δώσει στην Αθήνα πλεονέκτημα έναντι των δανειστών της στις διαπραγματεύσεις που συνεχίζονται. Σύμφωνα με το σχέδιο μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής της ελληνικής κυβέρνησης για την περίοδο 2018-2021, προβλέπεται πρωτογενές πλεόνασμα 2,3% το 2017 και 3,8% το 2018. Το επίσημο πρόγραμμα διάσωσης έχει ως στόχο για το 2017 πλεόνασμα 1,75% και 3,5% το 2018. «Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συμφωνούν ότι ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% το 2018 θα επιτευχθεί», αναφέρει μια εκ των δύο πηγών.
iefimerida.grΣαν αποχαιρετισμός αντηχούν τα λόγια του Μίκη Θεοδωράκη στο νέο βιβλίο του που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΝΟΣ.«Η ζωή του συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη είναι γνωστή. Την άλλη, σας αποκαλύπτω σήμερα, μέσα σε αυτό το βιβλίο».Κάπως έτσι σε κείμενό του για την τελευταία του έκδοση, ο Μίκης Θεοδωράκης δηλώνει «έζησα γαλήνιος, βέβαιος και ευλογημένος». Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΝΟS με τίτλο «Μονόλογοι στο λυκαυγές» και αποτελεί την συνέχεια και ολοκλήρωση του προηγούμενου βιβλίου του Μίκη Θεοδωράκη «Διάλογοι στο λυκόφως. 90 συνεντεύξεις».«Αυτό είναι το τελευταίο μου βιβλίο» «Το δίδυμο «Διάλογοι στο Λυκόφως» - «Μονόλογοι στο Λυκαυγές» πραγματεύεται την τελική μου προσπάθεια να συνδέσω το Τέλος και την Αρχή μιας νέας Ουτοπίας ως επιστέγασμα της ζωής και του έργου μου» δηλώνει ο Μίκης Θεοδωράκης και συνεχίζει.«Δεν υπάρχει αμφιβολία. Αυτό είναι το τελευταίο μου βιβλίο! Ομολογώ ότι λυπάμαι γι’ αυτό, γιατί μου άρεσε να γράφω διάφορα κείμενα και ποιηματάκια πολύ πριν αρχίσω να γράφω μουσική. Γιατί και την μουσική την έγραφα, μόνο που αντί για λέξεις έγραφα μουσικούς φθόγγους. Μπορεί άραγε αυτός που χτυπά πλήκτρα να νιώθει την ίδια μέθη, τον ίδιο ίλιγγο με μας που κρατούσαμε πένα με μελάνι είτε μολύβι που κάθε τόσο το ξύναμε για να πάρουμε μιαν ανάσα, μια πνοή ικανοποίησης για το έργο μας, που εκείνη τη στιγμή το θεωρούσαμε μοναδικό!»«Ο συγγραφέας και ο ποιητής, που έχει φτάσει σε βαθμό να τυπώνεται και να διαβάζεται, σίγουρα νιώθει σαν ημίθεος.Τι να πω όμως για τον συνθέτη, που τους ψυχρούς φθόγγους του, τους γραμμένους πάνω σε ένα χαρτί, μπορείς να τους ακούσεις να ζωντανεύουν και να πετούν σαν σμήνη πουλιών που διαπερνούν τα τείχη του πραγματικού κόσμου και γίνονται αυλοί, ήχοι ενός θεϊκού κόσμου που είναι το μουσικό του έργο, καθώς εισβάλλει σε χιλιάδες ψυχές, σκέψεις, αισθήματα, καρδιές του κάθε Ανθρώπου χωρίς διάκριση».«Τα έζησα όλα στον υπερθετικό»«Τι να πω λοιπόν για τον συνθέτη; Ότι είναι ένας μικρός Θεός; Όχι!Θα πω μονάχα ότι είναι ευλογημένος... Σαν τη θάλασσα, που όσο κι αν τη δέρνουν οι άνεμοι και κυματίζει, αφρίζει με χίλιους τρόπους, όμως όλα αυτά συμβαίνουν στην επιφάνειά της, γιατί λίγο πιο κάτω παραμένει ήρεμη, πανέμορφη, ευλογημένη.Το ίδιο και η ζωή μου, που τα έζησε όλα. Στον υπερθετικό. Τη χαρά και τον πόνο. Το κόκκινο και το μαύρο. Την αγάπη και το μίσος. Τον θρίαμβο και την απογοήτευση. Το φως και το σκοτάδι. Αυτή υπήρξε η ζωή μου. Η γνωστή. Γιατί την άλλη, που σας αποκαλύπτω σήμερα, την έζησα γαλήνιος, βέβαιος και ευλογημένος.Έτσι το θέλησε η Μοίρα, αυτός ο αποχαιρετισμός να συμπέσει με την εικόνα της Αγίας Μητέρας μου της προσφυγοπούλας από τον Τσεσμέ της Μικράς Ασίας, την ίδια εικόνα που είδα σε κάποια άλλη. Με τον ίδιο σας αποχαιρετώ κι εγώ».Κείμενα απο το 1996 έως 2016Στο βιβλίο περιλαμβάνονται κείμενα του Μίκη Θεοδωράκη της χρονικής περιόδου 1996 έως 2016, όπως ανασύρθηκαν από το Αρχείο του. Η επιλογή έγινε από τον ίδιο τον Μίκη Θεοδωράκη, καθώς και η σειρά καταχώρησής τους.Θέλοντας να εισαγάγει τον αναγνώστη στη βαθύτερη ουσία της σκέψης του, σε εκείνες ακριβώς τις ιδέες που επανέρχονται τακτικά και διατρέχουν το σύνολο του έργου του και της προσωπικής του φιλοσοφίας, προτίμησε να τις προτάξει στο Α΄ Μέρος, ασχέτως χρονολογίας.Το υλικό του Β΄ Μέρους, όπου περιλαμβάνονται ομιλίες, δηλώσεις και άρθρα, ακολουθεί τη χρονολογική σειρά, με στοιχεία ανασκόπησης των σημαντικότερων γεγονότων αλλά και της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας ανά έτος.Μίκης Θεοδωράκης, «Μονόλογοι στο λυκαυγές», εκδόσεις ΙΑΝΟΣ.
Οι βουλευτές μας δεν αισχύνονται για αυτήν τη θλιβερή εξέλιξη; Δέκα χρόνια τώρα ψηφίζουν μέτρα, που εξαθλιώνουν τους πολίτες!kathimerini.grΣτοιχεία για τις αιτήσεις αποποίησης κληρονομιάς στα ειρηνοδικεία της χώρας, από το 2013 έως και το 2016, διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής.Το έγγραφο διαβιβάστηκε σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο αείμνηστος Ευάγγελος Μπασιάκος, στα τέλη του 2016, με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί σχετικώς.Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από το έγγραφο του υπουργού Δικαιοσύνης, προκύπτει ότι οι αιτήσεις αποποίησης κληρονομιών διαμορφώθηκαν ως εξής: το 2013 ανήλθαν σε 29.199, το 2014 σε 41.388, το 2015 σε 45.628 και το 2016 σε 54.422.
Στην τελευταία θέση της ατζέντας του Eurogroup της ερχόμενης Δευτέρας, βρίσκεται το ελληνικό ζήτημα με αποδυναμωμένες τις προσδοκίες για μια τεχνική συμφωνία, άμεσα, καθώς παραμένουν ανοικτά μεγάλα μέτωπα με κυρίαρχα τις περικοπές σε συντάξεις και σε αφορολόγητο. Στο κρίσιμο μέτωπο των συντάξεων , το «πάγωμα» όλων των συντάξεων – ανεξαρτήτου ύψους- και τη μερική περικοπή των «προσωπικών διαφορών» - με προστασία του τμήματος της κύριας σύνταξης έως τα 700 ή 800 ευρώ, μετά τον επανϋπολογισμό που θα γίνει έως τα τέλη του 2017 με βάση το ν. Κατρούγκαλου – βάζει από σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας στο τραπέζι της τηλεδιαπραγμάτευσης με τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών. Σύμφωνα με πληροφορίες της Ημερησίας το σχέδιο προβλέπει: 1. Την άμεσα αναστολή της εφαρμογής διάταξης του ν. Κατρούγκαλου που προβλέπει ότι «το συνολικό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται αυξάνεται από την 1/1/2017 κατ’ έτος με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Κατανάλωσης του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του ΔΤΚ. Το «πάγωμα» των νέων συντάξεων θα επηρεάσει αρνητικά ακόμη και τις χαμηλές, εφόσον αρχίσουν να αυξάνονται ΑΕΠ και πληθωρισμός. 2. Τη μερική περικοπή των «προσωπικών διαφορών», διατηρώντας ως «πάτωμα ασφαλείας» τουλάχιστον τα 700 ευρώ, σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη. Οι ίδιοι θεωρούν, ότι σε συνδυασμό με το πάγωμα» μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός στον χρόνο εφαρμογής των παρεμβάσεων στις συντάξεις. Και οι περικοπές να γίνουν από το 2019 ή 2020 σε βάθος τριετίας και όχι «μια και έξω» όπως ζητά το ΔΝΤ.
Οι Ολλανδικές εκλογές κρίνουν και την Ελληνική αξιολόγηση. Οι σημερινές κάλπες θα βγάλουν νικητή στην Ολλανδία και (ίσως) ημερομηνία για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του τρίτου Μνημονίου. Η Ευρώπη κρατάει την ανάσα της μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα, γιατί μια νίκη του ακροδεξιού Βίλντερς θα φέρει ισχυρές αναταράξεις στην ήδη ταραγμένη Ευρωπαϊκή Ένωση. Έστω και αν ο σχηματισμός κυβέρνησης υπό τον Βίλντερς μοιάζει απίθανος εξαιτίας της άρνησης για συνεργασία από τα υπόλοιπα κόμματα, στις Βρυξέλλες γνωρίζουν ότι και μόνο η πρωτιά του θα προκαλέσει και νέους κλυδωνισμούς. Και στην Αθήνα περιμένουν με ιδιαίτερη αγωνία τα αποτελέσματα της πρώτης μάχης του εκλογικού κύκλου στην Ευρώπη, ο οποίος ξεκινά σήμερα. Η επικράτηση Βίλντερς θα σημάνει νέα ένταση με την Τουρκία, θέτοντας σε κίνδυνο τη συμφωνία μεταξύ Ευρώπης και Τουρκίας για το προσφυγικό. Έστω και αν από τις Βρυξέλλες καθησυχάζουν ότι η ένταση από την Τουρκική πλευρά δεν θα επηρεάσει την ισορροπία της συμφωνίας, στην Αθήνα ανησυχούν ότι οι πολυεπίπεδες διαμάχες θέτουν σε κίνδυνο από τη μία τον έλεγχο των μεταναστευτικών ροών και από την άλλη την πρόοδο των διαπραγματεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Δεδομένο είναι ότι η πρόοδος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με εντατικές διαπραγματεύσεις το επόμενο διάστημα. Mε τις εντάσεις στο εσωτερικό της Ε.Ε η συνθήκη αυτή μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο, εάν η Ευρώπη στρέψει το ενδιαφέρον της μόνο στις «κόντρες» με την Τουρκία και σε μια ακροδεξιά κυβέρνηση στην Ολλανδία. Προς το παρόν τα μηνύματα από τις Βρυξέλλες είναι καθησυχαστικά. Κοινοτικοί παράγοντες αναφέρουν ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται στη βάση του γενικού πλαισίου το οποίο συμφωνήθηκε τις τελευταίες μέρες της παρουσίας στην Αθήνα των επικεφαλής των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών. Για τις ημέρες που απομένουν έως τη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης έχει προγραμματιστεί πολύ δουλειά σε τεχνικό επίπεδο μεταξύ των δύο πλευρών, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και τηλεδιάσκεψη σε επίπεδο υπουργών και επικεφαλής των τεχνικών κλιμακίων των Θεσμών. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί το τελευταίο διάστημα θα εξεταστεί στη διάρκεια της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης την προσεχή Δευτέρα. Οριστικές αποφάσεις δεν αναμένονται. Ωστόσο, η κυβέρνηση προσδοκά σε μια θετική δήλωση από την πλευρά των δανειστών, προκειμένου να δοθεί το σήμα για ομαλή πορεία το επόμενο διάστημα. Δεδομένο θεωρείται ότι οι Θεσμοί εκτιμούν ότι οριστική συμφωνία θα μπορούσε να είναι εφικτή έως το Eurogroup στις 22 Μαϊου, εάν υπάρχει καλή θέληση από όλες τις πλευρές, με κρίσιμους ενδιάμεσους σταθμούς για την πορεία της αξιολόγησης τα Eurogroup της 20ής Μαρτίου και της 7ης Απριλίου. Εκλογές στην Ολλανδία: Αγωνία στην Ευρώπη huffpost
Στο Eurogroup της 7ης Απριλίου έχουν μεταφερθεί πλέον οι ελπίδες για κάτι περισσότερο από μια ανασκόπηση των διαπραγματεύσεων Αθήνας - δανειστών αφού ακόμη τα θέματα στα οποία υπάρχουν διαφορές είναι πολύ περισσότερα από αυτά στα οποία υπάρχει συμφωνία. Η ατζέντα της συνόδου των υπουργών της Ευρωζώνης στο κομμάτι που αφορά το ελληνικό πρόγραμμα θα αναλωθεί σε μια ακρόαση του υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου και των εκπροσώπων των δανειστών σχετικά με την πρόοδο των συνομιλιών της Αθήνας. Μάλιστα θα θεωρηθεί πολύ καλό δείγμα αν το Eurogroup ορίσει χωρίς καθυστερήσεις την επιστροφή των δανειστών στην Αθήνα για την συνέχιση των συνομιλιών. Στο μεταξύ όμως το οικονομικό επιτελείο προετοιμάζεται για συμφωνία κοντά στον Μάιο. Για αυτό άλλωστε μαζεύει χρήματα για να πληρώσει τα ομόλογα ύψους 1,4 δισ. ευρώ της ΕΚΤ που λήγουν στις 4 Απριλίου (48 εκατ. ευρώ) στις και στις 20 Απριλίου (1,2 δις ευρώ και 167 εκ ευρώ). Αυτό δείχνουν τα στοιχεία του προϋπολογισμού για το πρώτο δίμηνο του χρόνου αφού εκτός από την υπέρβαση ύψους 400 εκ ευρώ στα έσοδα είχαμε και υστέρηση ύψους 900 εκ ευρώ στις δαπάνες. Η μεταχρονολόγηση πληρωμών του δημοσίου από την αρχή του χρόνου δείχνει ένα πράγμα: ¨Ότι η εκταμίευση της δόσης που εκκρεμεί από τον περασμένο Νοέμβριο η οποία θα έρχονταν μετά την τεχνική συμφωνία με τους θεσμούς μάλλον αργεί ακόμα. Στο επίπεδο των διαπραγματεύσεων άρχισαν από χθες οι διαπραγματεύσεις από απόσταση με το οικονομικό επιτελείο να προσπαθεί να βελτιώσει του όρους των πρόσθετων μέτρων που θα κληθεί να ψηφίσει από τώρα για να εφαρμόσει από το 2019 και μετά. Μάλιστα οι προσδοκίες είναι υψηλές καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δήλωναν χθες το Bloomberg ότι η πρόβλεψη ότι το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2019 προβλέπεται από τώρα ότι θα φτάσει το 4,2% του ΑΕΠ και μάλιστα χωρίς να εφαρμοστεί η μείωση του αφορολόγητου που έχει προγραμματιστεί για το συγκεκριμένο έτος. Αν τεθεί σε εφαρμογή και το μειωμένο αφορολόγητο τότε σύμφωνα με το Bloomberg το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2019 θα ξεπεράσει το 5% του ΑΕΠ. Με βάση αυτές τις προσδοκίες οι συζητήσεις που θα γίνουν τις επόμενες εβδομάδες αναμένονται να είναι έντονες και την ελληνική πλευρά να προσπαθεί με τις δικές της προβλέψεις να μειώσει το λογαριασμό των μέτρων πριν αυτά οριστικοποιηθεί. Κρυφή προσδοκία είναι τελικά η μείωση των συντάξεων που έχει συμφωνηθεί ότι θα γίνει από το 2020 να είναι ελάχιστη ή να μην εφαρμοστεί καθόλου αφού τα πράγματα θα πηγαίνουν απροσδόκητα καλύτερα όπως συνέβη και το 2016. Βεβαίως θα είναι δύσκολο να πείσουν μόνο με τις δικές τους προβλέψεις μια τόσο καλή εξέλιξη. Στο σημείο αυτό μπαίνουν τα τεχνικά κλιμάκια που θα προσπαθήσουν να φέρουν τις δύο πλευρές πιο κοντά. Το θέμα που παραδέχονται όλοι ότι θα είναι σπαζοκεφαλιά είναι το εργασιακό αφού εκεί δεν χωρούν πολλές τεχνικές αναλύσεις αφού είναι θέμα αντίληψης και πολιτικής. Το καλύτερο σενάριο από την ελληνική πλευρά είναι το εργασιακό με κάποιο τρόπο να αναβληθεί για αργότερα ώστε να αποφευχθούν τώρα επώδυνες υποχωρήσεις όπως οι ομαδικές απολύσεις (που συνεπάγεται η συμφωνία των θεσμών) από τώρα. enikonomia
Την εποχή της κρίσης η ΔΕΗ αυξάνει τα τιμολόγιά της προσθέτοντας ένα σωρό εισφορές που κανείς δεν ξέρει σε ποιων τις τσέπες πάνε. Τιμολόγια αυξημένα έως απαγορευτικά για τις τσέπες πολιτών που με τη βία πληρώνουν τα ενοίκιά τους και τα βγάζουν πέρα, φέρνουν καταστροφικές συνέπειες στην καθημερινότητά τους. Αν παρατηρήσει κανείς την τιμολόγηση θα δει ότι έχουν προστεθεί ποσά τα οποία δεν είναι δουλειά του καταναλωτή να τα πληρώνει αλλά του κράτους. Το κράτος όμως έχει να εμφανίσει πλεονάσματα έχει να πληρώσει τις υποχρεώσεις του, στους πρόσφυγες και στους λαθρομετανάστες στους οποίους ετοιμάζεται να δώσει άσυλο! Άρα πως να ασχοληθεί με την καθημερινότητα των πολιτών του; Τους δένει μια πέτρα στο λαιμό και τους δείχνει το δρόμο για την θάλασσα. Δείτε τα τιμολόγια τα παρακάτω που αφορούν νεαρή φοιτήτρια που ζει σε διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας και απουσιάζει όλη μέρα από το σπίτι της, αλλά και το τιμολόγιο ζευγαριού που επίσης ζει στο κέντρο της Αθήνας κι επίσης απουσιάζει όλη μέρα από το σπίτι του. Λογαριασμός οικίας 69 τετραγωνικών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας με έναν ένοικο Λογαριασμός οικίας 50 τετραγωνικών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας με δύο ένοικους Ιδια η κατανάλωση, τεράστια η χρέωση! Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος παραμένει η ίδια, όπως ομολογεί ακόμα και η ίδια η Επιχείρηση, οι λογαριασμοί είναι απίστευτα επιβαρημένοι με εκατοντάδες ευρώ, απόρροια άλλων χρεώσεων και φόρων... Αποτέλεσμα; Το τελικό ποσό να βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη, οι καταναλωτές να βρίσκονται σε αδιέξοδο, αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην πληρωμή του και η ΔΕΗ να είναι ένα βήμα από την χρεοκοπία, αφού τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την επιχείρηση ανέρχονται σε 2,6 δισ. ευρώ! Απίστευτες οι αυξήσεις στη χρέωση ενέργειας Τραγικές για τον μέσο καταναλωτή είναι οι αυξήσεις στη χρέωση ενέργειας αλλά και στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Συνολικά από το 2010 ως και το πρώτο εξάμηνο του 2016 η χρέωση ενέργειας έχει αυξηθεί κατά 49%, ενώ από το 2005 ως το 2015, η αύξηση φθάνει στο 157% και είναι η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη! Ο μισός λογιαριασμός είναι φόροι και τέλη! Το 42% ενός λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα είναι φόροι και τέλη, το 4% αφορά στη χρέωση για τα δίκτυα και το 56% είναι το έσοδο των εταιρειών προμήθειας, σύμφωνα με μελέτη των οίκων Ipsos, London Economics και Deloitte για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ανακοινώθηκε πρόσφατα και καλύπτει την περίοδο 2010-2015. Οι έξτρα χρεώσεις έγιναν πολύ πιο εμφανείς στους νέους αναλυτικούς λογαριασμούς της ΔΕΗ, που έδωσαν στον καταναλωτή την ευκαιρία να συνειδητοποιήσει τι και πόσα πληρώνει για τους φόρους, τα τέλη, υπέρ του Δήμου, της ΕΡΤ και μία σειρά από άλλες χρεώσεις, οι περισσότερες από τις οποίες είναι πάντως σχετικές με την ηλεκτρική ενέργεια. Αύξηση – ρεκόρ 157% στις χρεώσεις ρεύματος την τελευταία 10ετία Πρόκειται για τα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού με τα έσοδα να προορίζονται για τον ΑΔΜΗΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ αντίστοιχα, τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) που είναι και η μεγαλύτερη από τις σχετικές δαπάνες και αφορά στην κάλυψη της διαφοράς κόστους παραγωγής ρεύματος μεταξύ του φθηνότερου ηπειρωτικού συστήματος και του ακριβότερου μη διασυνδεδεμένου στα νησιά, όπου χρησιμοποιείται πετρέλαιο για ηλεκτροπαραγωγή, καθώς και στην κάλυψη του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) της ΔΕΗ κλπ. Τέλος υπάρχει και το ΕΤΜΕΑΡ για τη κάλυψη του κόστους των ΑΠΕ, το οποίο είναι υψηλότερο σε σχέση με το ρεύμα που παράγεται από συμβατικά καύσιμα. Ας σημειωθεί ότι οι χρεώσεις αυτές είναι ρυθμιζόμενες, δηλαδή η χρέωση/Kwh ορίζεται από τη ΡΑΕ και είναι ίδιες ανεξαρτήτως του παρόχου ηλεκτρισμού που έχει επιλέξει ο καταναλωτής, ενώ το τελικό ποσό που θα πληρώσει σε κάθε λογαριασμό σχετίζεται άμεσα με την κατανάλωση ενέργειας που πραγματοποιεί. Ρυθμιζόμενες χρεώσεις Παρότι οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα δεν είναι οι υψηλότερες της Ευρώπης, οι μεγάλες αυξήσεις των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις και τους φόρους έχουν επιβαρύνει υπέρμετρα τον λογαριασμό ρεύματος. Σχετικές έρευνες σε ευρωπαϊκό επίπεδο δείχνουν ότι σε σχέση με το εισόδημα των νοικοκυριών η Ελλάδα έχει από τους ακριβότερους λογαριασμούς ηλεκτρισμού, πράγμα που εκτός των άλλων έχει ως αποτέλεσμα την εκτίναξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σε χώρες της Ευρώπης όπου η δαπάνη για ρεύμα κατέχει υψηλότερο μερίδιο στον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού παρατηρούνται και τα περισσότερα ληξιπρόθεσμα. Για παράδειγμα στη Βουλγαρία, χώρα με τη χαμηλότερη τιμή ρεύματος στην Ε.Ε., 9,6 σεντς/ Kwh αλλά και την ακριβότερη αν συνεκτιμηθεί η αγοραστική δύναμη των πολιτών, -ο μέσος εργαζόμενος δαπανά το 3% του εισοδήματός του για το ρεύμα- το 1/3 του πληθυσμού έχει ληξιπόθεσμους λογαριασμούς. Στην Κροατία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές φθάνουν στο 30%, στη Ρουμανία το 29% και στην Ελλάδα επίσης σε ένα σημαντικότατο ποσοστό, αφού τα ληξιπρόθεσμα στη ΔΕΗ έχουν φθάσει στα 2,6 δισ. ευρώ, πάνω από το 50% του τζίρου της εταιρείας. Κοινωνικό τιμολόγιο Ένας στους πέντε καταναλωτές απάντησε ότι επωφελήθηκε από το κοινωνικό τιμολόγιο ή από βοήθεια της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας. Εξάλλου πολύ χαμηλά παραμένουν τα ποσοστά αλλαγής προμηθευτή στην Ελλάδα, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία: Ως την άνοιξη του 2015, που καλύπτει η έρευνα, στην Ελλάδα είχε αλλάξει προμηθευτή το 1%, έναντι του 14% που ήταν ο μέσος όρος της ΕΕ-28. Οι χώρες με τις περισσότερες αλλαγές προμηθευτή είναι η Βρετανία, η Ολλανδία και η Ιρλανδία, με το 28% των καταναλωτών να είχε αλλάξει εταιρεία ηλεκτρισμού. Χαμηλά ποσοστά αλλαγής (μεταξύ 0,2% και 2%) εμφανίζουν η Ισλανδία, η Βουλγαρία, το Λουξεμβούργο, η Λιθουανία, η Ουγγαρία και η Ρουμανία. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές στην Ε.Ε. επιλέγουν να παραμείνουν με την τρέχουσα σύμβαση ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμη και όταν υπάρχουν καλύτερες διαθέσιμες προσφορές, ενώ δηλώνουν ότι έχουν σημαντικές δυσκολίες στη σύγκριση των προσφορών και των τιμολογίων.
Αόρατοι παραμένουν για τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) περίπου 90.000 ασφαλισμένοι, κυρίως μισθωτοί με παράλληλη απασχόληση για την οποία αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, καθώς δύο ημέρες πριν από την εκπνοή και της παράτασης για την καταβολή των εισφορών του Ιανουαρίου, δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ταμείου τα ειδοποιητήρια πληρωμών. Η αδυναμία εφαρμογής της εγκυκλίου –και της δεύτερης βελτιωμένης εκδοχής της– για τις εισφορές όσων είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και αμείβονται από έναν ή το πολύ δύο εργοδότες με «μπλοκάκι» είτε είναι μισθωτοί με παράλληλη απασχόληση σε έως δύο εργοδότες που επίσης αμείβονται με «μπλοκάκι», έχει οδηγήσει στο εξής παράδοξο: Την Παρασκευή 17 Μαρτίου λήγει η ημερομηνία πληρωμής των εισφορών Ιανουαρίου και ακόμη τουλάχιστον 60.000 μισθωτοί με παράλληλη απασχόληση για την οποία «έκοβαν» δελτίο παροχής υπηρεσιών δεν έχουν ενταχθεί στο σύστημα. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», άλλοι 31.000 μηχανικοί μισθωτοί που είχαν ενεργό μπλοκάκι το 2015 δεν έχουν περάσει στο σύστημα, καθώς δεν έχει διαπιστωθεί εάν εξακολουθούν να διατηρούν μπλοκάκι το 2017. Τα προβλήματα κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας του νέου υπερταμείου παραμένουν σημαντικά, όμως στελέχη της διοίκησης εμφανίζονται αισιόδοξα ότι ο στόχος για τα έσοδα θα επιτευχθεί. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, έως το τέλος της περασμένης εβδομάδας τουλάχιστον 628.000 ασφαλισμένοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες είχαν καταβάλει τις εισφορές Ιανουαρίου, με τα έσοδα από τους μη μισθωτούς να προσεγγίζουν πλέον τα 130 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί βέβαια ότι ο στόχος αυτός αποκωδικοποιείται σε εισπραξιμότητα της τάξεως του 50% με 55%, όταν κατά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, ο πήχυς είχε ανέβει στο 70% με 75%. Το τελικό αποτέλεσμα για τον πρώτο μήνα βελτιώνει τα έσοδα από μισθωτή εργασία, καθώς συνολικά εκτιμάται ότι τον Ιανουάριο τα έσοδα έφτασαν τα 3,135 δισ. ευρώ και τα έξοδα τα 2,56 δισ. με ταμειακό πλεόνασμα 575 εκατ. ευρώ. Με την προσαρμογή των στοιχείων σε δημοσιονομική, δεδουλευμένη βάση, το πραγματικό πλεόνασμα του Ιανουαρίου είναι 36 εκατ. ευρώ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα ειδοποιητήρια δεν εξακολουθούν να περιέχουν σωρεία λαθών, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων εγκυκλίων, αλλά και γιατί υπολογίζονται με βάση τα στοιχεία του 2015, γεγονός που δημιουργεί προβληματισμό για την πορεία των εσόδων έως το τέλος του πρώτου τριμήνου και πολύ περισσότερο έως το κλείσιμο της χρονιάς, όταν θα έχουν γίνει και οι συμψηφισμοί με τα εισοδήματα του 2016. Με επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ η Ενωση Εμμισθων Δικηγόρων επισημαίνει ότι καίτοι διανύουμε τον τρίτο μήνα που θα έπρεπε να εφαρμόζονται οι κρατήσεις ειδικά για την πάγια αντιμισθία χιλιάδων έμμισθων δικηγόρων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καμία εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί, ενώ δεν έχουν γνωστοποιηθεί πακέτα κάλυψης και κωδικοί για τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εισφορές που καλούνται να πληρώσουν να είναι εσφαλμένες, ενώ σε πολλούς δεν επιβάλλονται εισφορές. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει η επιστολή που έχει στη διάθεσή της η «Κ», καμία κράτηση υπέρ ΕΦΚΑ δεν έχει επιβληθεί ακόμη και σε έμμισθους δικηγόρους του ίδιου του υπερταμείου (απασχολεί περίπου 70) παρότι προκαταβλήθηκαν και οι αποδοχές Μαρτίου. Η Ενωση επισημαίνει, επίσης, ότι ακόμη κρατείται στους έμμισθους δικηγόρους εισφορά παράλληλης ασφάλισης παρότι έχει καταργηθεί. Οσον αφορά τα ειδοποιητήρια για ελεύθερο επάγγελμα, αυτά αναρτήθηκαν μόλις την περασμένη εβδομάδα και για τους περισσότερους είναι εσφαλμένα. Συνηθέστερα λάθη είναι η επιβολή εισφοράς ΟΑΕΔ, καθώς και η επιβολή ελάχιστης εισφοράς παρότι αυτή καλύπτεται από την έμμισθη απασχόληση. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των δικηγόρων, οι εισφορές συσσωρεύονται, καθώς εντός Μαρτίου θα πρέπει να καταβληθούν και οι εισφορές Φεβρουαρίου, οι εισφορές του 2016 αλλά και τυχόν οφειλές παρελθόντων ετών, σε ρύθμιση ή μη. enikonomia, Καθημερινή
Πρόγραμμα επιδότησης νοικοκυριών στην Αττική για την εγκατάσταση φυσικού αερίου ανακοίνωσε σήμερα η Εταιρεία Διανομής Αερίου. Παράλληλα, μηδενίζονται τα τέλη σύνδεσης και προστίθεται νέα τεχνική σύνδεσης με ανύψωση αγωγού (riser) που προβλέπει την εγκατάσταση του μετρητή στο μπαλκόνι, περιορίζοντας έτσι τη δαπάνη του καταναλωτή για την κατασκευή της εγκατάστασης. Το πρόγραμμα, από το οποίο υπολογίζεται να επωφεληθούν περισσότερα από 10.000 νοικοκυριά παρουσίασε σήμερα σε εκδήλωση της εταιρείας ο γενικός διευθυντής Χρήστος Μπαλάσκας ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους θα υποβάλλονται από τις 3 Απριλίου. Η επιδότηση θα φθάσει συνολικά στα 3,8 εκατ. ευρώ, οι αιτήσεις θα εξετάζονται κατά τη χρονική σειρά που θα υποβάλλονται και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί όταν εξαντληθεί ο προϋπολογισμός. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος έχουν ως εξής: -Η επιδότηση καλύπτει το 30-50% του κόστους εγκατάστασης. -Για μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα πολυκατοικίας ή επιδότηση είναι 750 ευρώ. -Για πολυκατοικίες, το ποσό της επιδότησης διαμορφώνεται ανάλογα με την ισχύ του καυστήρα ως εξής: Ως 35.000 kcal ανά ώρα, 750 ευρώ. Από 35.001-120.000 kcal, 1100 ευρώ. Από 120.001-170.000 kcal, 1500 ευρώ. Από 170.001-200.000 kcal, 2.250 ευρώ. Από 200.001 kcal και πάνω, 3.000 ευρώ. -Για αυτόνομη θέρμανση με χρήση ανυψωτικής στήλης και ισχύ 35.000 kcal ανά ώρα, 360 ευρώ. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν μόνο οικιακοί καταναλωτές που δεν έχουν σύνδεση με το φυσικό αέριο και για διαμερίσματα που κατοικούνται. Τα τέλη σύνδεσης που είναι 545 ευρώ για αυτόνομη σύνδεση και 780 ευρώ για κεντρική θέρμανση, μηδενίζονται εφόσον ο καταναλωτής ενεργοποιήσει την εσωτερική εγκατάσταση εντός 9 μηνών από την τοποθέτηση του μετρητή. Ενδεικτικά, για μία πολυκατοικία 8-10 διαμερισμάτων το κόστος για την σύνδεση με το φυσικό αέριο είναι 5.000 ευρώ και με την επιδότηση πέφτει στα 3.500 ευρώ ενώ το συνολικό όφελος αν συνυπολογιστεί και η κατάργηση των τελών σύνδεσης φθάνει σε 2.280 ευρώ. Αντίστοιχα για αυτόνομη σύνδεση διαμερίσματος το κόστος από 2.000 ευρώ πέφτει στα 1.250 και το συνολικό όφελος με τα τέλη ανεβαίνει στα 1.295 ευρώ. Και για σύνδεση 4 διαμερισμάτων με ανυψωτική στήλη από 1.200 ευρώ το κόστος πέφτει στα 840 ενώ επιβάλλονται μειωμένα τέλη σύνδεσης (148 αντί για 745 ευρώ) και το συνολικό όφελος διαμορφώνεται στα 957 ευρώ. Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Μπαλάσκας ανέφερε ότι την επόμενη πενταετία προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 67 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν και την κατασκευή 100 χιλιομέτρων νέων δικτύων στην Αττική. Ανέφερε επίσης ότι από τα 3,8 εκατ. που είναι το κόστος του προγράμματος επιδότησης το ένα τρίτο περίπου έχει ενσωματωθεί στα τιμολόγια με αύξηση της τάξης του 1 % για τους καταναλωτές φυσικού αερίου. Τόνισε επίσης ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για μεμονωμένες νέες συνδέσεις μετά την ψήφιση του νόμου που κατήργησε την προϋπόθεση συναίνεσης του 50 % συν 1 των συνιδιοκτητών προκειμένου να επιτραπεί η αυτονομία θέρμανσης σε μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικιών. enikonomia
Στόχους για πρωτογενή πλεονάσματα – μαμούθ έως και 4,5% για το 2019, όπως εκείνα που προέβλεπε η κυβέρνηση Σαμαρά για το 2017 (με ανάπτυξη 2,7% όμως και όχι με ύφεση) αλλά τα «ξόρκιζε» ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ, απαιτούν πλέον οι θεσμοί προκειμένου να ενεργοποιηθούν τα αντίμετρα. «Πατώντας» στην παλαιότερη πρόταση Τσακαλώτου για πρωτογενή πλεονάσματα 2,5% + 1% για φοροελαφρύνσεις, οι δανειστές ζητούν για πλεονάσματα 3,5% + 1% του ΑΕΠ, το οποίο όμως 1% θα δεν θα δοθεί για παροχές στα νοικοκυριά, αλλά για φοροελαφρύνσεις για τις επιχειρήσεις.Την όρεξη για να ζητούν και επιπλέον μέτρα λιτότητας από το 2019, άνοιξε στους δανειστές η συζήτηση για τα «αντίμετρα» με τα οποία η κυβέρνηση επιδιώκει να «αμπαλάρει» τη συμφωνία που προετοιμάζει για να φέρει στη Βουλή.Σαν να μην έφταναν τα πρόσθετα μέτρα 3,6 δισ. (ή 2% του ΑΕΠ) που ζητάει από τώρα για το 2019 το ΔΝΤ, το «πακέτο» των νέων μέτρων μεγαλώνει καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι θεσμοί βάζουν πλέον στην συζήτηση για το νέο Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2018-2021 και επιπλέον μέτρα 1-1,5 δισ. ευρώ (ή 0,5%-0,9% του ΑΕΠ) που θα διασφαλίσουν τον αναγκαίο «δημοσιονομικό χώρο» ώστε να ληφθούν, ταυτόχρονα, ισόποσα μέτρα ελάφρυνσης έως 1,5 δισ. ευρώ. Δεν διάβασαν το "non paper" Στην κυβέρνηση φαίνεται να «ξέχασαν» πλέον το non paper που εξέδωσε το Μαξίμου στις 20 Φεβρουαρίου και μιλούσε για «1 ευρώ ελάφρυνσης για κάθε 1 ευρώ επιβάρυνσης». Παραδέχονται πλέον (έστω και με τρεις εβδομάδες καθυστέρηση) ότι, στην πραγματικότητα, αυτό που συμφωνήθηκε εκείνο το βράδυ στη συνεδρίαση του Eurogroup, ήταν πως τα αντίμετρα θα ενεργοποιηθούν εάν και εφόσον ξεπεραστεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019. Με περιοριστικά μέτρα λιτότητας 2% του ΑΕΠ ή 3,6 δισ. που ζητά το ΔΝΤ, ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ καλύπτεται οριακά και μόνον. Δεν διασφαλίζεται δηλαδή υπέρβαση του στόχου, προκειμένου αυτή να καλυφθεί με «επεκτατικά» μέτρα και ελαφρύνσεις. Δηλαδή, και αν ακόμα ψηφιστούν τα αντίμετρα, δεν δημιουργείται «δημοσιονομικός χώρος» για να ενεργοποιηθούν και θα μείνουν στο «συρτάρι», μέχρι το 2020 - ή και για πάντα. «Δίκοπο μαχαίρι» τα αντίμετρα Η εισήγηση των δανειστών για επιπρόσθετα μέτρα λιτότητας 1-1,5 δισ. ευρώ, οδηγεί σε πρωτογενές πλεόνασμα 4%-4,5% του ΑΕΠ το 2019, που δίνει το περιθώριο για ελαφρύνσεις έως 1% του ΑΕΠ. Κυβέρνηση και θεσμοί όμως -επισήμως τουλάχιστον- δεν έχουν συμφωνήσει ούτε στο πώς εννοούν τα «αντίμετρα». Η επιπλέον λιτότητα θα αφαιρέσει εισοδήματα και κατανάλωση, τροφοδοτώντας μεγαλύτερη ύφεση, που θα απειλούσε την εκτέλεση του προγράμματος συνολικά. Για το λόγο αυτό οι θεσμοί εισηγούνται να μην δοθούν τα αντίστοιχα αντίμετρα (1-1,5 δισ. ευρώ) σε παροχές προς κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού όπως θέλει η κυβέρνηση, αλλά σε φοροελαφρύνσεις και επιδοτήσεις προς όφελος της αγοράς και των επιχειρήσεων, προκειμένου να στηριχθούν έτσι η ανάπτυξη, η απασχόληση και τα κρατικά έσοδα. Και αυτό, δεδομένου ότι ήδη το 2016 έκλεισε με ύφεση, ενώ και το ξεκίνημα του 2017 διαφαίνεται ήδη πως ήταν αρνητικό.Μια τέτοια συμφωνία με τους δανειστές όμως θα εσήμαινε ακόμα μεγαλύτερες θυσίες για τους πολίτες και περισσότερες δυσκολίες για την ψήφισή της από τη σημερινή Βουλή. Ειδικά μάλιστα όταν το «βαρύ» πακέτο θα πρέπει να εφαρμοστεί από την επόμενη κυβέρνηση. Για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση «κλωτσάει το τενεκεδάκι πιο μπροστά», προς την 21η Απριλίου, οπότε αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για το πώς έκλεισε το 2016 και το στοιχείο αυτό θα καθορίσει το τελικό ύψος του λογαριασμού των νέων μέτρων. Πηγή κειμένου: protothema
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΑΕΔ Στην προκήρυξη της δεύτερης φάσης του προγράμματος Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας, όπου 6.000 ωφελούμενοι θα πραγματοποιήσουν πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα προχωράει το επόμενο διάστημα ο ΟΑΕΔ....
Για την περίπτωση να απολογηθεί ενώπιον ειδικού δικαστηρίου για το 2015 και την τότε διαπραγμάτευση, μίλησε ο Γιάνης Βαρουφάκης στον ΑΝΤ1. «Τους παρακαλώ να κάνουν ειδικό δικαστήριο», ήταν η απάντηση για το αν φοβάται τη διενέργεια δικαστηρίου για τη διαπραγμάτευση του ‘15. «Παρακαλώ για ειδικό δικαστήριο, θέατρο, ανοιχτό ή κλειστό, οποιοδήποτε forum, να έρθουν επιτέλους να αντιμετωπίσουν την αλήθεια για να δούμε ποιος κοτάει και ποιος φοβάται», συμπλήρωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών. «Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση», υποστήριξε ο πρώην ΥΠΟΙΚ και εμφανίστηκε βέβαιος πως η Κυβέρνηση θα αποδεχθεί τα πάντα προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι τον Ιούλιο, όταν η Αθήνα θα κληθεί να καταβάλλει περίπου 4 δισ. ευρώ. Επαναλαμβάνοντας ότι η συμφωνία για το τρίτο μνημόνιο ήταν καταδικασμένη σε αποτυχία, ο κ. Βαρουφάκης αποκάλυψε ποια ήταν η μεγάλη διαφωνία που είχε με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στον απόηχο της επικράτησης του “όχι” στο δημοψήφισμα. Του είχα πει, δήλωσε, πως «στόχος τους είναι να επιλέξουν εκείνοι πότε θα συμβεί το Grexit». Χαρακτήρισε καταστροφικό το κλείσιμο αυτής της αξιολόγησης και απάντησε ξεκάθαρα ότι η επιλογή της Κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η ρήξη με τους δανειστές. Ερωτηθείς εάν αυτός ο δρόμος οδηγεί στην επιστροφή στη δραχμή, ο κ. Βαρουφάκης είπε χαρακτηριστικά «ο μόνος τρόπος να αποφύγουμε τη δραχμή είναι να τη φοβόμαστε λιγότερο από το κλείσιμο αυτής της αξιολόγησης», επισημαίνοντας ότι η παγίωση ενός πλεονάσματος 3,5% θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την ελληνική οικονομία.
Προγράμματα ΕΣΠΑ Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης που υποβάλλονται προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της Δράσης θα πρέπει να προωθούν την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία και να εντάσσονται σε μία...
ΕΦΚΑ: Αιτήσεις και δικαιολογητικά για συντάξεις στο efka.gov.gr Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να βγείτε σε σύνταξη – Οι βασικότερες κατηγορίες ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΞ ΙΔΙΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ (ΓΗΡΑΤΟΣ) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ...