Η λειτουργία του αποδίδει πλέον σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό όφελος, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου. Το ετήσιο κέρδος από τη μείωση μετακινήσεων, χρόνου αναμονής και γραφειοκρατίας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τον κομβικό ρόλο του ψηφιακού κράτους στη διευκόλυνση των συναλλαγών με τη Δημόσια Διοίκηση.

Εξοικονόμηση πόρων και περιβαλλοντικά οφέλη

Η εξοικονόμηση για πολίτες και Δημόσιο από την κατάργηση φυσικής παρουσίας σε διαδικασίες εκτιμάται σε 309,99 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ η χρήση της υπηρεσίας «Συστηθείτε – Know Your Customer» αποφέρει επιπλέον 2,55 εκατ. ευρώ σε πολίτες και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.

Δείτε 

Τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι επίσης σημαντικά:

  • 19,1 εκατ. λιγότερες μετακινήσεις
  • 62,5 εκατ. φύλλα χαρτιού λιγότερα
  • 33.000 τόνοι λιγότερο CO₂

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου υπογραμμίζει ότι από το 2019 εφαρμόζεται μια στρατηγική μεταρρυθμίσεων με στόχο ένα αποτελεσματικό, διαφανές και ανθρώπινο κράτος, τονίζοντας ότι τα στοιχεία της έρευνας αποδεικνύουν έμπρακτα την επιτυχία αυτής της μετάβασης.

Ικανοποίηση χρηστών και δημοφιλέστερες υπηρεσίες

Στην ποιοτική αξιολόγηση, οι χρήστες δίνουν υψηλές βαθμολογίες σε βασικές υπηρεσίες του με:

Στην ποσοτική αξιολόγηση ξεχωρίζουν οι υπηρεσίες με τη μεγαλύτερη χρήση:

  • Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης: ~3,2 εκατ. χρήσεις ετησίως
  • Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (γνήσιο υπογραφής): >2 εκατ. χρήσεις
  • Know Your Customer: ~5,2 εκατ. χρήσεις
  • Έκδοση Δελτίου Ανεργίας: ~1 εκατ. χρήσεις

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων άνω των 30 θεωρεί ότι το κυριότερο σημείο βελτίωσης είναι η προσθήκη ακόμη περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών. Περισσότεροι από 55% των χρηστών δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι και θα συνέστηναν το σε άλλους, ενώ το 65% το επιλέγει ως βασικό κανάλι επικοινωνίας με το Δημόσιο.

Διαβάστε 

Η μάχη κατά της γραφειοκρατίας συνεχίζεται

Ο υπουργός τονίζει ότι η εξάλειψη της γραφειοκρατίας αποτελεί «προϋπόθεση για μια καλύτερη καθημερινότητα» και ότι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών στο Gov.gr συνεχίζεται, με στόχο τη σταδιακή πλήρη ψηφιοποίηση των αλληλεπιδράσεων του πολίτη με το κράτος.