Οι πολίτες θα χρειαστεί να επιδείξουν υπομονή για τον προγραμματισμό ραντεβού μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr με ιδιώτες γιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ, καθώς η λειτουργία του νέου συστήματος μετατίθεται για αργότερα.
Συγκεκριμένα, η ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τα ραντεβού αναβάλλεται για την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υγείας, έπειτα από σχετικό αίτημα που υπέβαλε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ).
Λόγοι αναβολής της εφαρμογής
Ο στόχος της καθυστέρησης είναι να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ιατρούς για να εκπαιδευτούν από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) και να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των ραντεβού.
Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ θα προχωρήσει σε τροποποιήσεις της πλατφόρμας, ενσωματώνοντας τις προτάσεις που έχουν διατυπωθεί από τον ΙΣΑ και άλλους ιατρικούς συλλόγους. Ο πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης, επεσήμανε την ανάγκη το σύστημα να είναι φιλικό και εύχρηστο για τους γιατρούς, αποτρέποντας χρονοβόρες διαδικασίες που θα δυσχεράνουν το έργο τους. «Ο γιατρός δεν είναι γραμματέας, είναι επιστήμονας», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι προτεραιότητα του ΙΣΑ είναι η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος προς όφελος τόσο των ιατρών όσο και των ασθενών.
Δείτε επίσης ΝΕΟ νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας: Ιδρύονται Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης
Οδηγίες για τον προγραμματισμό ραντεβού με γιατρούς ΕΟΠΥΥ
Η διαδικασία κλεισίματος ραντεβού μέσω του finddoctors.gov.gr πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Τρόποι σύνδεσης
Οι πολίτες μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα με τρεις διαφορετικούς τρόπους:
- Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς TaxisNet.
- Μέσω στοιχείων πρόσβασης που έχουν εκδοθεί από τον οικογενειακό τους ιατρό.
- Μέσω της σελίδας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), όπου γίνεται η ταυτοποίηση των στοιχείων προκειμένου να επιτραπεί η είσοδος στο σύστημα.
Μετά την ταυτοποίηση, απαιτείται εξουσιοδότηση για την ανάκτηση προσωπικών δεδομένων (όπως το ΑΦΜ) από την ΗΔΙΚΑ. Στη συνέχεια, ο πολίτης εισάγει τον ΑΜΚΑ του, ώστε να διασταυρωθούν τα στοιχεία του με εκείνα που έχουν ανακτηθεί από τη ΓΓΠΣ.
Διαδικασία κράτησης νέου ραντεβού
Για να κλείσει νέο ραντεβού, ο χρήστης μεταφέρεται στην ειδική σελίδα της εφαρμογής, όπου η διαδικασία περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:
Επιλογή κριτηρίων αναζήτησης, όπως:
- Χρονικό διάστημα (μέχρι 2 μήνες από την τρέχουσα ημέρα).
- Νομός διεξαγωγής του ραντεβού.
- Επιλογή φορέα (Δημόσια Δομή ή Ιδιώτης Γιατρός).
- Ειδικότητα του γιατρού.
- Συγκεκριμένη Μονάδα Υγείας, αν απαιτείται.
Εμφάνιση διαθεσιμότητας ραντεβού, με τις χρονικές ζώνες να έχουν διαφορετικό χρωματισμό, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα:
- Πράσινο: Πολλά διαθέσιμα ραντεβού.
- Κίτρινο: Αρκετά διαθέσιμα ραντεβού.
- Πορτοκαλί: Περιορισμένη διαθεσιμότητα.
- Γκρι: Δεν υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού.
Δέσμευση ραντεβού, όπου ο πολίτης επιβεβαιώνει την επιλογή του.
Λήψη στοιχείων ραντεβού, με τα εξής δεδομένα:
- Κωδικός ραντεβού.
- Ημερομηνία και ώρα.
- Μονάδα Υγείας / Ιατρείο.
- Όνομα ιατρού και διεύθυνση.