Μόνο η αύξηση των ηλεκτρονικών , χωρίς δηλαδή να προσμετράται η καλή πορεία του τουρισμού, οδηγεί στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και κατ’ επέκταση στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Επίσης, είναι ισχυρό το ενδεχόμενο επέκτασης των , αλλά και των στο σύνολο της οικονομίας.

Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές σε σύγκριση με το 2019 έχουν αυξηθεί 62,5%. Ειδικότερα:

• Το 2019, οι αγορές με κάρτες ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα έφθασαν στα 40,6 δισ. ευρώ.

• Το 2020, που εμφανίστηκε η πανδημική κρίση, στα 44,7 δισ. ευρώ.

• Το 2021, με 5 μήνες κλειστή την οικονομία, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έφθασαν στα 53 δισ. ευρώ.

• Το 2022 υπολογίζεται να αυξηθούν 25%-30% και να διαμορφωθούν σε επίπεδα άνω των 65 δισ. ευρώ.

Οπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, η ιδιωτική κατανάλωση ανήλθε το προηγούμενο έτος στα 125 δισ. ευρώ, κάτι που δείχνει ότι οι μισές συναλλαγές, δηλαδή 50%, γίνονται με κάρτες, όταν όμως σε άλλες χώρες βρίσκονται στο 80%.

Με την επέκταση των POS στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σημαντικά. Για παράδειγμα, σήμερα δεν υπάρχει υποχρέωση να διαθέτουν POS τα γυμναστήρια, τα πάρκινγκ, τα οποία μάλιστα δεν έχουν υποχρέωση και τήρησης ταμειακής μηχανής. Δηλαδή, χρησιμοποιούν το χειρόγραφο σύστημα όσοι το επιθυμούν. Επίσης, δεν υπάρχει υποχρέωση για POS, μεταξύ άλλων, στα περίπτερα, στα ταξί, στους κινηματογράφους και στα θέατρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν επαγγέλματα που δεν χρησιμοποιούν ταμειακές μηχανές στις υπηρεσίες που προσφέρουν, για παράδειγμα, οι ράφτες.

Αν και πριν από την πανδημία το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε την επέκταση των POS στο σύνολο της οικονομίας, αυτό ατόνησε και, όπως αναφέρει παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, «έφθασε η ώρα να επεκταθεί στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας».