Ήδη έχει ανακοινωθεί πως το νέο επίδομα τροφίμων (food pass)  θα δοθεί στα νοικοκυριά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» – Λόγω του «καλαθιού, ένας στους επτά επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ από αυτό που συνήθιζε.

Όπως γίνεται γνωστό, το κονδύλι δεν έχει αποφασιστεί αλλά ούτε και ποιοι θα είναι δικαιούχοι. Το μόνο βέβαιο είναι ότι εφόσον προκριθεί τελικά αυτή η λύση ενίσχυσης των νοικοκυριών ώστε να καλυφθούν εκείνοι που πραγματικά έχουν ανάγκη. Επίσης, εκτιμάται ότι δεν θα αφορά όλα τα προϊόντα των σουπερ μάρκετ.

Κατά μια εκδοχή το ποσό της επιδότησης που πιθανότατα θα φτάνει έως και τα 100 ευρώ, θα αφορά στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Ακόμα, η χορήγηση του Food Pass θα γίνει βάσει αυστηρών ειδοδηματικών κριτηρίων, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος.

Προτεραιότητα, επίσης, για το Food Pass θα δοθεί στις οικογένειες με παιδιά και, μάλιστα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα υπάρξουν και ανάλογες προσαυξήσεις στην επιδότηση. Οι τελικές αποφάσεις για το Food Pass, βέβαια, θα ληφθούν στις αρχές του 2023.

Το Food Pass θα στηρίξει και την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εξαιρουμένων των νησιών και της Lidl) διαμορφώθηκαν σε 7,278 δισ. ευρώ έναντι 6,958 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αύξηση δηλαδή κατά 4,6%. Την ίδια ώρα η μείωση σε τεμάχια υπολογίζεται από τη NielsenIQ σε 1,8%. Με άλλα λόγια, τα 320 εκατ. ευρώ που έχουμε πληρώσει παραπάνω είναι λόγω υψηλότερων τιμών και όχι μεγαλύτερης κατανάλωσης.