Πραγματοποιήθηκε ο για την κάλυψη των αναγκών του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.

Συγκεκριμένα, οιι υποψήφιοι κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, μετά από 4μηνη εντατική προετοιμασία, διαγωνίστηκαν για την δημιουργία της λεγόμενης «δεξαμενής» υποψηφίων.

Τα θέματα μεταδόθηκαν ταυτόχρονα στα εξεταστικά κέντρα με το Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) του υπουργείου Παιδείας ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο και ασφαλές μέσο.

Όσοι υποψήφιοι έφτασαν στα Εξεταστικά Κέντρα μετά την αποστολή των θεμάτων του κάθε μαθήματος, δεν τους επιτράπηκε η είσοδος, ενώ οι εξεταζόμενοι κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στις αίθουσες είχαν απενεργοποιημένα και τοποθετημένα στο πάτωμα, δίπλα στο κάθισμα τους, κινητά τηλέφωνα, έξυπνα ρολόγια βιβλία, σημειώσεις και τυχόν άλλα βοηθήματα. Απαγορευτική είναι η χρήση υπολογιστικών μηχανών, γομολάστιχας ή διορθωτικού (μπλάνκο) και επιτρεπτή μόνο η χρήση δύο στυλό διαρκείας του ίδιου χρώματος (μπλε ή μαύρο) και νερό ή αναψυκτικό.

Κάθε εξεταζόμενος στην αίθουσα παίρνει ένα απαντητικό φύλλο ανά εξεταζόμενο μάθημα, στο οποίο οι επιτηρητές έχουν επικολλήσει ειδική αυτοκόλλητη ετικέτα με τον γραμμικό κωδικό (barcode) στο αντίστοιχο πλαίσιο και το οποίο θα παραδώσουν πριν αποχωρήσουν. Όσοι δεν το κάνουν αμέσως μετά τη λήξη του χρόνου εξέτασης ή χρησιμοποιούν βοηθήματα, αλληλοβοηθούνται ή επιθέτουν σημεία αναγνώρισης επάνω σε αυτό και γενικώς δεν ακολουθούν τις οδηγίες του επιτηρητή αποβάλλονται από την αίθουσα, αφού προηγουμένως κληθούν σε άμεση ακρόαση.

Σε κλίμακα 1 έως 100 η βαθμολόγηση – Πόσες λάθος απαντήσεις «κοστίζουν» μια μονάδα

Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα. Η βαθμολόγηση, γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις.

Με απόφαση της ΚΕΔ, δεν θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση για την εξέταση της «Δοκιμασίας Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας». Αντίθετα στην Εξέταση Γνώσεων, θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση με συντελεστή (-0,20) στις εσφαλμένες απαντήσεις. Δηλαδή θα αφαιρείται από τη συνολική βαθμολογία το 20% του αντίστοιχου βαθμού που θα λαμβάνει η κάθε ορθή απάντηση του υποψηφίου και κάθε πέντε λάθος απαντήσεις, θα «κοστίζουν» μία ολόκληρη μονάδα.

Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί, αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις.

Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδος. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες αυτού.

Τέλος χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι η υποβάθμιση της βαρύτητας των μορίων που προσέδιδε η εργασιακή εμπειρία, καθώς μέσα από την δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται νέες παράμετροι που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία, όπως οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας κ.α.

Πώς θα γίνουν οι προσλήψεις

Η απορρόφησή των επιτυχόντων θα γίνει μετά από ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής, στους φορείς, που θα υποβάλλουν προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων σε φορείς του Δημοσίου – κεντρική διοίκηση, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ανεξάρτητες αρχές, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, υπό την εποπτεία υπουργείου και ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.

Ανά φορέα, οι προσλήψεις θα γίνονται με σειρά προτεραιότητας με βάση την βαθμολογία των εξετάσεων, στην οποία θα προσμετρώνται επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.λπ.) και η εντοπιότητα.

Σημειώνεται πως μέσω του διαγωνισμού θα καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες του Δημοσίου για τις εναπομείνασες θέσεις του προγραμματισμού προσλήψεων του 2022 καθώς και μέρος του προγραμματισμού προσλήψεων του 2023, πάντα των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και αφορούν τον αρχικά αναγγελθέντα αριθμό των 5.124 κενών θέσεων εκ των οποίων οι 3.502 αφορούσαν θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), οι 1.565 Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και οι 57 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), ενώ από τη δεξαμενή επιτυχόντων θα καλυφθούν και θέσεις που θα συμπεριληφθούν στον προγραμματισμό προσλήψεων του 2024, άρα ο προαναφερόμενος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί.

Τέλος, όσοι δε λάβουν μέρος στον διαγωνισμό ή δεν περάσουν τη βάση δεν θα έχουν ευκαιρία διορισμού μέχρι τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί σε δύο χρόνια όπως προβλέπει ο νόμος.

Ενώ, αναφορικά με τους υποψηφίους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), οι οποίοι δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό, θα συνεχίσουν προς το παρόν να προσλαμβάνονται όπως και σήμερα, δηλαδή μέσω προκηρύξεων με σειρά προτεραιότητας.

Η κατανομή των θέσεων

Όπως έχει διευκρινίσει το υπουργείο Εσωτερικών, στην κατανομή των θέσεων ανά υπουργείο περιλαμβάνονται συγκεντρωτικά όλες οι θέσεις στην κεντρική υπηρεσία, τις γενικές και ειδικές γραμματείες, τις αποκεντρωμένες – περιφερειακές υπηρεσίες, καθώς και τα ΝΠΔΔ, και ΝΠΙΔ που είναι υπό την εποπτεία του κάθε υπουργείου. Συγκεντρωτικά επίσης αποτυπώνονται και οι θέσεις στις ανεξάρτητες αρχές, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στης ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.

Η αναλυτική κατανομή των θέσεων ανά φορέα, έδρα, κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα θα πραγματοποιηθεί με τις προκηρύξεις του δεύτερου σταδίου του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν όσοι συγκεντρώσουν την απαιτούμενη στην Πρόσκληση/Προκήρυξη βαθμολογία βάσης.

Πανελλήνιες 2024: Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών - Εκτιμήσεις Βάσεων 2024 - Δείτε εδώ όλα τα ΝΕΑ