Η σοβαρή έλλειψη εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία της Ζακύνθου έχει οδηγήσει σε περισσότερες από 11.000 χαμένες διδακτικές ώρες από την έναρξη του σχολικού έτους, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΜΕ Ζακύνθου. Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις των εκπαιδευτικών φορέων, η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων, αφήνοντας σημαντικά κενά σε βασικές ειδικότητες, όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και σχολικοί νοσηλευτές.
Το πρόβλημα αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς οι μαθητές στερούνται πολύτιμων μαθησιακών ωρών και υποστήριξης.
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αντί να δώσει προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών, εστιάζει σε δευτερεύοντα ζητήματα, όπως η εφαρμογή κανονισμών για τη χρήση κινητών στα σχολεία και η δίωξη εκπαιδευτικών που αναδεικνύουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η διαχρονική πολιτική αδιοριστίας και υποχρηματοδότησης έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο, που πλήττει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Ζακύνθου δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει τον αγώνα για την αποκάλυψη των πραγματικών διαστάσεων του προβλήματος, ζητώντας άμεσες λύσεις από το Υπουργείο. Διεκδικεί μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού, επαρκή χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών διδασκαλίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι αριθμοί των χαμένων ωρών αποδεικνύουν ότι η κρίση στη δημόσια εκπαίδευση βαθαίνει και απαιτεί άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου:
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου ενημερώνει τους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς για το σύνολο των κενών μέχρι και τις 17/01 στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Ζακύνθου:
Κλάδος |
Πλήθος εκπαιδευτικών που δεν έχει διορίσει η κυβέρνηση |
Μη διδαχθείσες ώρες |
ΠΕ 08 (Εικαστικών) |
2 |
31 |
ΠΕ 79.01 (Μουσικής σε Γυμνάσια) |
1 |
11 |
ΠΕ 79 (Μουσικών οργάνων για το Μουσικό) |
5 |
52 |
ΠΕ 82 (Μηχανολόγοι) |
1 |
23 |
ΠΕ 86 (Πληροφορικής) |
1 |
23 |
ΠΕ 02.50 (Φιλόλογοι Παράλληλης Στήριξης) |
2 |
48 |
ΠΕ 03.50 (Μαθ/κοί Παράλληλης Στήριξης) |
2 |
50 |
ΕΕΠ |
1 |
30 |
ΕΒΠ |
2 |
|
Σχολικοί νοσηλευτές |
2 |
|
Εκπ/κοί Ειδ. Αγωγής
(ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ, Τμήμα Ένταξης) |
1 ΠΕ03 1 ΠΕ08 |
23
18 |
Σύνολο |
21 |
309 |
Περίοδος |
Χαμένες διδακτικές ώρες |
Εβδομάδα 15-21/9 | 1330 |
Εβδομάδα 22-28/9 | 1330 |
Εβδομάδα 30/9-04/10 | 1353 |
Εβδομάδα 07/9-11/10 | 1353 |
Εβδομάδα 14/10–18/10 | 752 |
Εβδομάδα 21/10–25/10 | 752 |
Εβδομάδα 28/10-01/11 | 752 |
Εβδομάδα 04/11-08/11 | 559 |
Εβδομάδα 11/11-15/11 | 559 |
Εβδομάδα 18/11-22/11 | 559 |
Εβδομάδα 25/11-29/11 | 559 |
Εβδομάδα 02/12-06/12 | 337 |
Εβδομάδα 09/12-13/12 | 337 |
Εβδομάδες 15-20/12 και 08-10/01/25 | 309 |
Εβδομάδα 13/01-17/01 | 309 |
Σύνολο χαμένων ωρών από την έναρξη του σχολικού έτους | 11150 |
Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘΑ, τα σχολεία στο τέλος του 1ου τετραμήνου μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς και το απαραίτητο λοιπό βοηθητικό προσωπικό. Το ΥΠΑΙΘΑ αντί να ασχολείται με την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, περιορίζει το «ενδιαφέρον» του στο να διώκει εκπαιδευτικούς που πρωτοστατούν στην ανάδειξη των προβλημάτων της εκπαίδευσης και στην ανούσια καταγραφή των παραβιάσεων των κανονισμών για τη χρήση κινητού στα σχολεία.
Οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης, όπως αποδεικνύει και η συνειδητή άρνηση του ΥΠΑΙΘΑ να στελεχώσει τα σχολεία.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ θα εξακολουθήσει να αποκαλύπτει τα συνειδητά ψεύδη του ΥΠΑΙΘΑ και της Διοίκησης, αναδεικνύοντας την πολιτική της αδιοριστίας, της υποχρηματοδότησης και της «αξιολόγησης» που εφαρμόζουν και τα αποτελέσματά τους.
Δείτε επίσης ΧΑΜΟΣ με το ΝΕΟ επίδομα ανεργίας – ΟΛΜΕ: Χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα το στερηθούν ή θα υποστούν περικοπές