Χαρά Κεφαλίδου: Ελλείψεις καθηγητών στα ελληνικά σχολεία εξωτερικού – Προβλήματα στους μαθητές

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔21/10/2020 - 09:15 | Author: Ανθή Ιωαννίδου

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, έστειλε η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού.

Αναλυτικά η επιστολή της Χαράς Κεφαλίδου για τις ελλείψεις καθηγητών στα ελληνικά σχολεία εξωτερικού

Οι γονείς του αμιγώς ελληνικού σχολείου του Μπίλεφελντ στη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία (ΒΡΒ) καταγγέλλουν με επιστολή τους ότι κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν την ελλιπή στελέχωση  του σχολείου τους, το οποίο ιδρύθηκε με πολύ κόπο και ενθουσιασμό από τους γονείς-Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία προκειμένου τα παιδιά τους να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα και ιστορία και να μην χαθεί η ελληνική τους  ταυτότητα.

Καταγγέλλουν ότι ένα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ακόμα περιμένουν τις δεύτερες αποσπάσεις για να πληρωθούν οι θέσεις ειδικοτήτων οι οποίες επείγουν για να μπορέσουν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου αλλά πολύ περισσότερο της Γ΄ Λυκείου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των κατευθύνσεων τους.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα διαχρονικά κενά, τις ελλείψεις των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές όλων των τάξεων στην παροχή εκπαίδευσης καθώς και τη δυνατότητα να  έχουν ισότιμη εκπαίδευση με τους μαθητές της ημεδαπής.

Σας επισυνάπτω της επιστολή των Γονέων Δημοτικού και Γυμνασίου – Λυκείου Μπίλεφελντ και σας ζητώ να λάβετε υπόψη τις προτάσεις και να με ενημερώσετε για τις σχετικές ενέργειες του υπουργείου στην κατεύθυνση της στήριξης και ενίσχυσης της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης των Ελλήνων στο Εξωτερικό.

Οι γονείς του αμιγώς ελληνικού σχολείου του Μπίλεφελντ στη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία (ΒΡΒ) καταγγέλλουν με επιστολή τους ότι κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν την ελλιπή στελέχωση  του σχολείου τους, το οποίο ιδρύθηκε με πολύ κόπο και ενθουσιασμό από τους γονείς-Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία προκειμένου τα παιδιά τους να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα και ιστορία και να μην χαθεί η ελληνική τους  ταυτότητα.

Καταγγέλλουν ότι ένα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ακόμα περιμένουν τις δεύτερες αποσπάσεις για να πληρωθούν οι θέσεις ειδικοτήτων οι οποίες επείγουν για να μπορέσουν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου αλλά πολύ περισσότερο της Γ΄ Λυκείου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των κατευθύνσεων τους.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα διαχρονικά κενά, τις ελλείψεις των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές όλων των τάξεων στην παροχή εκπαίδευσης καθώς και τη δυνατότητα να  έχουν ισότιμη εκπαίδευση με τους μαθητές της ημεδαπής, σας επισυνάπτω της επιστολή των Γονέων Δημοτικού και Γυμνασίου – Λυκείου Μπίλεφελντ και σας ζητώ να λάβετε υπόψη τις προτάσεις και να με ενημερώσετε για τις σχετικές ενέργειες του υπουργείου στην κατεύθυνση της στήριξης και ενίσχυσης της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης των Ελλήνων στο Εξωτερικό.

Η επιστολή των γονέων:

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ και Κυρία Υφυπουργέ, Ως γονείς μαθητών των αμιγώς Ελληνικών Σχολείων του Εξωτερικού ερχόμαστε κάθε χρόνο αντιμέτωποι με το φόβο της ελλιπούς στελέχωσης των σχολείων μας, τα οποία ιδρύθηκαν με πολύ κόπο και ενθουσιασμό από τους γονείς μας Έλληνες Μετανάστες στη Γερμανία.

Αυτοί είχαν ως όραμα τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και της ιστορίας στα παιδιά τους για να μη χαθεί η ελληνική τους ταυτότητα. Αυτό επιθυμούμε και εμείς!

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς κάθε χρόνο ελπίζουμε στην καλύτερη στελέχωση των σχολείων. Όλοι μας αυτή τη στιγμή – έναν ολόκληρο μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς περιμένουμε και τις δεύτερες αποσπάσεις για να πληρωθούν οι θέσεις ειδικοτήτων (οι οποίες επείγουν) για να μπορέσουν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου αλλά πολύ περισσότερο της Γ΄ Λυκείου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των κατευθύνσεων τους.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα κενά και τις ελλείψεις των Ελληνόγλωσσων σχολείων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές όλων των τάξεων στην παροχή εκπαίδευσης (με αποτέλεσμα τις δραματικές μαθησιακές τους ελλείψεις) και για να μη δοκιμαστεί λοιπόν ξανά η αντοχή των Ελληνόγλωσσων Σχολείων και των οικογενειών των μαθητών που φοιτούν σε αυτά,θα πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην ανασφάλεια και την αναμονή τους.

Προτείνουμε να εφαρμοστούν άμεσα από το σχολικό έτος 2020- 2021τα εξής :

1. Έγκαιρη ολοκλήρωση νέων αποσπάσεων και ακολούθως παρατάσεων. Η έκδοση των εγκυκλίων για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόσπαση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού να γίνεται εγκαίρως και θεσμοθετημένα, σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Η ανακοίνωση των νέων αποσπάσεων και των παρατάσεων θα πρέπει να ολοκληρώνεται κάθε χρονιά το αργότερο έως τα τέλη Απριλίου για την έγκαιρη και αποτελεσματική οργάνωση της μετακίνησης των εκπαιδευτικών.

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι σε κάποια κρατίδια της Γερμανίας το διδακτικό έτος ξεκινά στα τέλη Ιουλίου ή στις αρχές του Αυγούστου με αποτέλεσμα τα ελληνικά σχολεία να μην είναι στελεχωμένα με την έναρξη της σχολική χρονιάς και να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες. Με την έγκαιρη ολοκλήρωση όλων των αποσπάσεων θα ελαχιστοποιηθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς που παρατηρούνται στην έναρξη κάθε διδακτικού έτους.

Ταυτόχρονα οι νεοαποσπασθέντες εκπαιδευτικοί θα έχουν τον χρόνο να προσαρμοστούν ευκολότερα στη νέα πραγματικότητα ενώ, σίγουρα, θα μειωθούν οι αιτήσεις ανάκλησης απόσπασεων. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά και με δεδομένες τις μεγάλες ελλείψεις πολλών ειδικοτήτων που διδάσκουν σε Β΄ και Γ Λυκείου μαθήματα κατευθύνσεων να επισπευσθεί η νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος ώστε να μην καθυστερήσει περαιτέρω η απόσπαση νέων εκπαιδευτικών.

2. Αύξηση του χρόνου απόσπασης με το ειδικό επιμίσθιο, από 3+1 σε τουλάχιστον 5+1 έτη για όλους. Θα λειτουργήσει ως πραγματικό κίνητρο για να υπηρετήσει κάποιος εκπαιδευτικός με απόσπαση στο εξωτερικό και θα αποτελέσει ουσιαστική και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα λύση στην κατεύθυνση κάλυψης των λειτουργικών κενών σε εκπαιδευτικούς.

Στις σχολικές μονάδες οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο να αφοσιωθούν και να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στο έργο τους και στα καθήκοντά τους και θα εξασφαλιστεί η παιδαγωγική συνέχεια που είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία τους.

3.Διαφάνεια στις τοποθετήσεις και ανάρτηση όλων των πραγματικών κενών των σχολείων έτσι ώστε οι αποσπασμένοι να δηλώνουν τα κενά και με βάση τα μόριά τους να καταλαμβάνουν τις θέσεις.

4. Αύξηση του επιμισθίου σύμφωνα με τις δημοσιονομικές αλλαγές έτσι ώστε να αποτελέσει κίνητρο για περισσότερες αιτήσεις απόσπασης.

5. Οι παρατάσεις εκπαιδευτικών μετά την πενταετία +1 έτος θα ήταν καλό να καταργηθούν για να δίνεται η ευκαιρία και σε άλλους εκπαιδευτικούς να αποσπώνται οι οποίοι θα αποτελέσουν τη γέφυρα με την ημεδαπή και θα γίνονται φορείς καινούριων παιδαγωγικών ιδεών.

6. Δημιουργία Γραφείου Συντονιστή στο Ντύσσελντορφ. Η απόσταση δεν επιτρέπει την άμεση επαφή του Συντονιστή με εκπαιδευτικούς και γονείς. Σύμφωνα με την άποψή μας αυτό επιβάλλεται λόγω των αναγκών που υπάρχουν στα σχολεία της περιοχής τα οποία αποτελούν και τον κύριο όγκο της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης.

7.Κατάργηση των ΤΕΓ ( Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας ).

Σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία κάθε δήμος στη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία έχει τη δυνατότητα ίδρυσης τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας. Π.χ. η θέση στο Μπίλεφελντ καταργήθηκε το 2012 και ο δήμος προχώρησε στη δημιουργία τμήματος για το οποίο προσέλαβε ο ίδιος εκπαιδευτικό.

8.Να δοθεί η δυνατότητα και σε αναπληρωτές να αποσπώνται στο εξωτερικό για 5+1 έτη με το ειδικό επιμίσθιο αν και εφόσον τα κενά δεν καλύπτονται από τον πίνακα των μονίμων εκπαιδευτικών πουέκαναν αίτηση για απόσπαση.

9. Να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής και φοιτητές Ελλήνων του εξωτερικού με αυστηρά οικονομικά κριτήρια της χώρας όπου κατοικούν. 10.Δημιουργία τμημάτων αρχαρίων για το μάθημα της γερμανικής γλώσσας.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των αμιγώς ελληνικών δημοτικών σχολείων, οι μαθητές διδάσκονται 9 έως 11 ώρες την εβδομάδα μαθήματα γερμανικής γλώσσας σε κάθε τμήμα. Λόγω των μεταναστευτικών εισροών από την Ελλάδα, πολλοί μαθητές, κυρίως μεγαλύτερων τάξεων, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο γνωστικό επίπεδο της τάξης, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό μιας και δεν έχουν διδαχθεί ποτέ γερμανικά, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Για την παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών μεταξύ των μαθητών αλλά και για την ομαλότερη ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των νέων μαθητών, προτείνουμε τη διάθεση διδακτικών ωρών σε εκπαιδευτικούς γερμανικής γλώσσας, για τη δημιουργία τμημάτων αρχαρίων που θα λειτουργούν παράλληλα με τα κανονικά τμήματα.Αντίστοιχα θα πρέπει να υπάρξουν τμήματα ταχύρρυθμης εκπαίδευσης Γυμνασίου Λυκείου για τους μαθητές που μετεγγράφονται από σχολεία της Ελλάδας στο Γυμνάσιο Λύκειο.

11.Έγκαιρη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Η έγκαιρη χρηματοδότηση των σχολείων θα συμβάλει στην αναβάθμισή τους μιας και εδώ έχουν να συγκριθούν με τα γερμανικά.

12. Να αντικατασταθεί και να εκσυγχρονιστεί το πληροφοριακό σύστημα από Έπαφο σε myschoolμε στόχο τη μηχανογραφική υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των διοικητικών δομών και της εκπαίδευσης του εξωτερικού.

 



  • Η Παιδεία στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr





    • ideascentral

      europalso

    Enter your email address: