Με τη βοήθεια των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της ». Οι εκπαιδευτικοί, από την δική τους πλευρά, θεωρούν ότι, με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπάρχουν τρόποι να επιβληθεί το σχολείο σε τέτοιες περιπτώσεις, αναφέρει η ερώτηση.

Η έρωτηση

Κυρία και Κύριε Υπουργοί,

Σε πρόσφατα δημοσιεύματα, αναφέρονται κάποια σε σχολικά περιβάλλοντα. Μάλιστα, ένα εξ’ αυτών αφορά σε σχετικό συμβάν εντός Πρότυπου Λυκείου της Αθήνας. Γίνεται επίσης λόγος για περίπτωση «μαχαιρώματος» εντός του 1ου ΕΠΑΛ των Αθηνών και για περιστατικά βίας στο 5ο Γυμνάσιο του Γαλατσίου.

Περίπου την ίδια χρονική περίοδο, άλλα δημοσιεύματα, κάνουν λόγο για συμμορίες που συμμετείχαν σε περιστατικά ξυλοδαρμών υπό τον τίτλο: «Κορίτσι έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από συμμαθήτρια της – Άλλοι μαθητές βιντεοσκοπούσαν». Άλλα, πάλι, αναφέρονται σε «σκληρές συμμορίες ανήλικων» σε Κολωνό και Ζωγράφου, σε «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» μεταξύ σχολείων, σε «μαχαιρώματα και ξυλοδαρμούς μαθητών μέσα σε
σχολεία, ληστείες, κλοπές, επιθέσεις σε αστυνομικούς, διακίνηση ναρκωτικών, φθορές σε κτίρια και οχήματα», σε «ΕΠΑΛ …”σφαγείο”, ενώ γίνεται και η αναφορά περί του ότι: «μέσα σε ένα μόλις χρόνο οι νεαροί “πρωταγωνιστές” αυτών των βίαιων επιθέσεων αυξήθηκαν κατά 14%». Γίνονται, επίσης, αναφορές σε συμμορίες ανήλικων από το
Ελληνικό και την Γλυφάδα: «Τόσο μαθητές όσο και εξωσχολικοί, μετά τα μαθήματα δημιουργούν επεισόδια με ξύλα, καδρόνια και λοστούς».

Προφανώς το ως άνω πρόβλημα δεν είναι σημερινό αλλά φαίνεται να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις και η Πολιτεία πρέπει να παρέμβει άμεσα. Σε προηγούμενες ερωτήσεις για το θέμα της σχολικής βίας, η τότε Υφυπουργός του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζαχαράκη, είχε δηλώσει: «Θα επανασυστήσουμε σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας μια συντονιστική ομάδα που θα ασχοληθεί με την αντιμετώπιση του φαινομένου, και σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τους διευθυντές Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική αντιμετώπιση και των όποιων περιστατικών αλλά και δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης για την πρόληψη αυτών.

Με τη βοήθεια των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας». Οι εκπαιδευτικοί, από την δική τους πλευρά, θεωρούν ότι, με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπάρχουν τρόποι να επιβληθεί το σχολείο σε τέτοιες περιπτώσεις.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Με ποιους τρόπους σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα σχολικής βίας και παραβατικότητας των μαθητών;

2. Συστάθηκε από τα συναρμόδια υπουργεία η ως άνω αναγγελθείσα «συντονιστική ομάδα που θα ασχοληθεί με την αντιμετώπιση του φαινομένου»; Αν ναι, σε ποια συμπεράσματα και δράσεις έχει καταλήξει και προχωρήσει;

3. Έχετε πρόθεση να αναθεωρήσετε (ιδανικά, με νομοθετική πρωτοβουλία) το ισχύον καθεστώς, που αιτιολογεί παρέμβαση επί του σχολείου, σε συνεννόηση με ειδικούς και εκπαιδευτικούς;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ