Με το αυτό υπόσχονται μια ακόμα αναβάθμιση του σχολείου, κλείνοντας τα μάτια μπροστά στα μεγάλα προβλήματα που συσσώρευσε η ανέμελη εκπαιδευτική πολιτική τους στις ακραίες συνθήκες της πανδημίας, αναφέρει η Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Η ανακοίνωση:

Σε μια πανηγυριώτικη επικοινωνιακή φιέστα, με αποκλειστικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων, πρωθυπουργός και υπουργός παιδείας επιχείρησαν να εξωραΐσουν την οπισθοδρομική, ανάλγητη και κοινωνικά μεροληπτική εκπαιδευτική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας.

Επέλεξαν να παρουσιάσουν τις αλλαγές που ετοιμάζουν με το νέο νομοσχέδιο σε ένα αποστειρωμένο ακροατήριο, με επιλεγμένους συνομιλητές, αγνοώντας και περιφρονώντας την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπροσώπους της και ποδοπατώντας κάθε έννοια δημοκρατίας και διαλόγου. Γι’ αυτό άλλωστε καταθέτουν το περιβόητο πολυνομοσχέδιο στην καρδιά του καλοκαιριού, όταν μαθητές / μαθήτριες και εκπαιδευτικοί, με τους οποίους υποτίθενται ότι βρίσκονται σε διάλογο, απουσιάζουν.

Με το νομοσχέδιο αυτό υπόσχονται μια ακόμα αναβάθμιση του σχολείου, κλείνοντας τα μάτια μπροστά στα μεγάλα προβλήματα που συσσώρευσε η ανέμελη εκπαιδευτική πολιτική τους στις ακραίες συνθήκες της πανδημίας.

Και αυτή τη φορά στις πανηγυριώτικες εξαγγελίες τους δε χώρεσε ούτε μια λέξη για το πώς θα αντιμετωπιστούν τα μεγάλα μαθησιακά κενά που δημιούργησε η μακρόχρονη «τηλεκπαίδευση» την περίοδο του εγκλεισμού και οι συναφείς μορφωτικές ανισότητες, που γιγάντωσαν. Δε χώρεσε καμιά εξαγγελία για την προετοιμασία των σχολείων στην περίπτωση που, όπως προβλέπουν οι ειδικοί, θα έχουμε τέταρτο κύμα της πανδημίας.

Εξαγγέλλουν μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας, την οποία όμως εγκαταλείπουν κυριολεκτικά στην τύχη της, καθώς την ωθούν στην αναζήτηση χορηγιών για να επιβιώσει. Ρυθμίζουν περαιτέρω την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, που ήδη έχουν θεσμοθετήσει, αν και είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει σε διακρίσεις ανάμεσα σε «καλά» και «κακά» σχολεία και στη μεγαλύτερη υποβάθμιση, τη συρρίκνωση έως και κλείσιμο αρκετά από αυτά.

Υπόσχονται ότι θα δώσουν δήθεν μεγαλύτερη αυτονομία στο διδακτικό προσωπικό για την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών τους, παράλληλα όμως έχουν ήδη αυξήσει τις τελικές γραπτές εξετάσεις και έχουν κάνει πιο αυστηρό και άκαμπτο το εξεταστικό σύστημα του Λυκείου με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων σε όλες τις τάξεις και για όλα τα μαθήματα.

Μεγαλύτερη αυτονομία ευαγγελίζονται και για το έργο των εκπαιδευτικών. Στην πράξη όμως έχουν αποδείξει πόσο ελάχιστα τους εμπιστεύονται, όταν τους αρνούνται να έχουν λόγο οι ακόμα για πώς θα εκλέξουν τους εκπροσώπους τους στα υπηρεσιακά συμβούλια ή για το πώς θα αξιολογήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.