Σύλλογος Αριστοτέλης:

Όλες οι ανησυχίες και οι πολιτικές εκτιμήσεις που είχαμε διατυπώσει με την απόφασή μας 21/6/2016 σχετικά με τη συγχώνευση και των επτά σχολικών επιτροπών Α’ βάθμιας του Δήμου Αθηναίων σε μία, αποδείχτηκαν απολύτως σωστές!

Τρεις μήνες λειτουργίας της νέας Σχολικής Επιτροπής και επικρατεί η απόλυτη αδιαφάνεια και ο οικονομικός στραγγαλισμός των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων του Δήμου της Αθήνας! Η δημοτική αρχή του δήμου Αθηναίων, δια μέσου της πλειοψηφίας που έχει κατά το νόμο στα μέλη της Σχολικής Επιτροπής παρακρατά τα ποσά που αντιστοιχούν στις σχολικές μονάδες χωρίς κανείς να ξέρει πού βρίσκονται, ποιο ποσό έχει δοθεί στα σχολεία και νηπιαγωγεία, με ποια κριτήρια, τι έχουν γίνει τα υπόλοιπα χρήματα! Και τα ποσά είναι τεράστια!!! Άνω των 500.000 για κάθε δόση μόνο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η Σχολική Επιτροπή δεν έχει πάρει καμία απολύτως απόφαση σχετικά με τη διαχείριση της κρατικής επιχορήγησης αλλά ακολουθεί χωρίς τη στοιχειώδη νομιμοποίηση την παρακάτω πρακτική:

1. Η Γ’ και Δ’ δόση του 2016 δεν έχει διανεμηθεί στις σχολικές μονάδες! Τα έχει παρακρατήσει κατά ένα μεγάλο μέρος η Σχολική Επιτροπή ενώ στα δημοτικά και νηπιαγωγεία έχει διανείμει ένα ποσό με εντελώς αυθαίρετο τρόπο και αδιαφανή πρακτική. Κανείς δεν γνωρίζει ποιο ποσό από τα 500.000 ευρώ έχει δοθεί στις σχολικές μονάδες και με ποια κριτήρια!

2. Όσες σχολικές μονάδες είχαν κάποια χρήματα στους λογαριασμούς τους, αποκλείστηκαν από την χρηματοδότηση με τη δικαιολογία ότι έχουν χρήματα να κινηθούν. Η νομοθεσία όμως είναι σαφής! Οι σχολικές μονάδες με βάση ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο, παίρνουν το ποσό που τους αναλογεί από την κρατική επιχορήγηση. Με αυτή την πρακτική δεν εφαρμόστηκε ο αλγόριθμος που ορίζει ο νόμος για την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης σε κάθε σχολική μονάδα ούτε φυσικά το σχολείο πήρε τα χρήματα που χρειάζεται!

Και τώρα με μια πρόταση που υπογράφεται από την πρόεδρο της Σχολικής επιτροπής, γίνεται απόπειρα να νομιμοποιηθεί η αδιαφάνεια, οι πελατειακές σχέσεις και ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολικών μονάδων! Τα χρήματα των σχολείων βρήκε να χρησιμοποιήσει ο δήμος Αθηναίων για άλλες δουλειές;

Στην πρόταση αυτή:

1. Προτείνεται να παρακρατείται το 30% του ποσού που αναλογεί σε κάθε σχολική μονάδα από τη Σχολική επιτροπή για να καλύπτονται μεγάλες έκτακτες δαπάνες! Το ποσό αυτό που αντιστοιχεί σχεδόν σε 600.000 το χρόνο(!!!) ποσό ασύλληπτο και υπέρογκο, θα το διαχειρίζεται η Σχολική Επιτροπή (αυτή που ο δήμος έχει πάντα, βρέξει χιονίσει πλειοψηφία και παίρνει όποια απόφαση θέλει). Φτιάχνεται έτσι ένας ωραιότατος κουμπαράς για να κάνει πελατειακές σχέσεις και εξυπηρετήσεις η κάθε φορά δημοτική πλειοψηφία και να μοιράζει φτώχεια! Το ποσό αυτό αφαιρείται από τα σχολεία!

2. Από το υπόλοιπο 70%, η Σχολική Επιτροπή και πάλι θα παρακρατά το ποσό που αντιστοιχεί σε ΔΕΚΟ/θέρμανση κλπ. καθώς και το ποσό που αντιστοιχεί σε αποπληρωμή παλιών χρεώ3. Το υπόλοιπο ποσό θα το παίρνουν σταδιακά οι σχολικές μονάδες! Ποιο υπόλοιπο ποσό; Με τους παραπάνω τρόπους τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία έχουν στερηθεί κάθε χρηματοδότησης και δεν θα τους μένει να διαχειριστούν τίποτα απολύτως!!! Το πραγματικό παράδειγμα ενός Δημοτικού Σχολείου είναι απολύτως αποκαλυπτικό! Στο σχολείο αυτό αντιστοιχεί 8.600 ευρώ επιχορήγηση το χρόνο. Με βάση την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής θα παρακρατούνται περίπου 2.600 ευρώ το χρόνο (30%). Οι συνολικοί ετήσιοι λογαριασμοί του (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, τηλέφωνο, θέρμανση) ανέρχονται σε 5.500 ευρώ. Αυτό το σχολείο με βάση την απόφαση της σχολικής επιτροπής, θα έχει 500 ευρώ για τα υπόλοιπα έξοδά του που αφορούν πρωτίστως την εκπαιδευτική λειτουργία του, για όλο το χρόνο!!!

Αυτό για τα Νηπιαγωγεία σημαίνει ακόμα χειρότερη εξέλιξη! Αυτά, δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τώρα τους λογαριασμούς τους, πόσο μάλλον μετά από όλες αυτές τις παρακρατήσεις!!! Πολύ δε περισσότερο που για τα Νηπιαγωγεία, τα υλικά τους (χαρτόνια, μαρκαδόροι κ.λπ.) είναι τα βιβλία και τα τετράδιά τους! Πώς θα λειτουργήσει μια σχολική μονάδα χωρίς αυτά; Αν τώρα οι γονείς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, μετά από αυτή την εξέλιξη, η κατάσταση θα είναι μη διαχειρίσιμη!

4. Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι σχολικές μονάδες που έχουν αποθεματικό τιμωρούνται βαρύτατα, μια και δε θα τους δοθούν ΚΑΘΟΛΟΥ χρήματα από τις τρέχουσες δόσεις γιατί έχουν!!! Δηλαδή η Σχολική Επιτροπή, επιδιώκει με διάφορους τρόπους να τους τα πάρει για να καλύψει άλλες ανάγκες!

Με την παραπάνω πρόταση θεωρούμε ότι ο στόχος είναι ένας και μοναδικός: Να αφαιρεθεί η διαχείριση των χρημάτων της επιχορήγησης από τις σχολικές μονάδες (δημοτικά/νηπιαγωγεία) και να μεταφερθεί στη σχολική επιτροπή ώστε να ευνοηθεί ένα πελατειακό σύστημα. Αυτή είναι η απάντηση της δημοτικής αρχής της Αθήνας στις κατά 70% μειωμένες επιχορηγήσεις από το κράτος! Να μοιράζει η ίδια τη φτώχεια ώστε να δημιουργεί πολιτική πελατεία! Φαίνεται ότι η δημοτική αρχή δεν θεωρεί αρκετή τη λιτότητα που επιβάλλει η κυβέρνηση και η Τρόικα, γι’ αυτό επιδιώκει να επιβάλλει περαιτέρω μειώσεις. Γι’ αυτό προτείνεται η δημιουργία αποθεματικού για έκτακτες ανάγκες (χωρίς να διευκρινίζεται ποιες είναι αυτές) από τις μειωμένες κατά 70% (!!!) τα τελευταία 6 χρόνια επιχορηγήσεις!!! Αντί, να ζητηθεί έκτακτη επιχορήγηση από το δήμο, ζητείται να παρθούν χρήματα από εκεί που λείπουν!!! Αντίθετα, ο δήμος, παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις του, οφείλει ακόμα χρήματα στις σχολικές μονάδες (για επισκευές, κατανάλωση ρεύματος κ.λπ.), που το καλοκαίρι, φιλοξενούν τις δραστηριότητες του.

Στην πραγματικότητα η Σχολική Επιτροπή θέτει σε καθεστώς μνημονιακής επιτροπείας τις Σχολικές Κοινότητες

Αρκεί να πληρώνεται το χρέος που θα έλεγε και ο Σόιμπλε.

Με βάση αυτή την πρόταση τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά θα κλείσουν εντελώς ή οι γονείς θα υποχρεωθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη γιατί όπως γνωρίζουμε καλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν πληρώνοντας κυρίως λογαριασμούς.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δε θα συμπράξει σε αυτό!

Οι σχολικές μονάδες, που επί χρόνια, στενάζουν κάτω από το βάρος των μνημονιακών περικοπών, δε θα γίνουν έρμαια των ρουσφετιών και των σκοπιμοτήτων! Δε θα υποχρεωθούν να σκύβουν την πλάτη και να παρακαλούν για τα αυτονόητα της καθημερινής λειτουργίας τους για να «πείσουν» τον κάθε αναρμόδιο διορισμένο που δεν έχει καμία γνώση και σχέση με την σχολική πραγματικότητα, πόσο απαραίτητο είναι να βρίσκονται στο σχολείο το μελάνι και το χαρτί την ώρα που τα χρειάζεται οκαι όχι όταν τα εγκρίνει ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής!!!

Η απάντηση στα μεγάλα προβλήματα των μειωμένων επιχορηγήσεων δεν είναι να μοιράσουμε τη φτώχεια μας!

Διεκδικούμε:

· Γενναία αύξηση της κρατικής επιχορήγησης

· Έκτακτη επιχορήγηση από δήμο για την αντιμετώπιση των παλαιότερων χρεών και των προβλημάτων δημοτικών και νηπιαγωγείων της πόλης μας

· Απόδοση των χρημάτων των δόσεων στις σχολικές κοινότητες και διαχείρισή τους από αυτές

· Άμεση χρηματοδότηση και με έκτακτη επιχορήγηση των οξυμένων αναγκών των νηπιαγωγείων με το ποσό των 500-700 ευρώ ανά νηπιαγωγείο και αντίστοιχα των τμημάτων ένταξης και του ολοήμερου δημοτικού σχολείου!

· Να αναλάβει μόνιμα ο Δήμος την πληρωμή των λογαριασμών ΔΕΚΟ και θέρμανσης των Νηπιαγωγείων του Δήμου μας, όπως 500 λίτρα πετρέλαιο ανά έτος και λογαριασμούς ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, γιατί τα νηπιαγωγεία αδυνατούν αντικειμενικά να καλύπτουν τις ανάγκες αυτές. Υπενθυμίζουμε ότι τα Νηπιαγωγεία βαρύνονται με αυξημένα έξοδα λόγω της κτηριακής αυτονομίας τους και ταυτόχρονα με περιορισμένα έσοδα λόγω μικρού αριθμού νηπίων που φοιτούν σε αυτά. Θεωρούμε ότι χρειάζεται άμεσα έκτακτη επιχορήγηση 50.000 ευρώ για το σκοπό αυτό.

Ο βασιλιάς είναι γυμνός

Αποκαλύφθηκαν πια ολοκάθαρα οι λόγοι των συγχωνεύσεων των Σχολικών Επιτροπών! Δημοτικά όργανα λίγων ατόμων με ελάχιστη συμμετοχή αυτών που γνωρίζουν «το γνωστικό πεδίο της εκπαίδευσης» (δύο διευθυντών και μίας νηπιαγωγού για την Π.Ε) που αποφασίζουν για την καθημερινή μικρή ανάγκη 54.565 μαθητών του Δήμου Αθήνας, είναι όργανα αλαζονικής και αδιαφανούς εξουσίας που επιθυμεί να επιβάλλει προαποφασισμένες πολιτικές, να κάνει σκληρή, συγκεντρωτική διαχείριση των εξαιρετικά μειωμένων κονδυλίων, να μοιράσει τη φτώχεια και να κάνει το μεγάλο πάρτι στην οικονομική λεηλασία των σχολικών μονάδων!

Απαιτούμε την αύξηση της επιχορήγησης στα σχολεία τώρα, τη δίκαιη κατανομή των πιστώσεων και την επιστροφή της οικονομικής διαχείρισης των σχολείων στους πλέον αρμόδιους, στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές της κάθε σχολικής μονάδας, την παραπέρα ανάπτυξη των αρμοδιοτήτων των ΔΕΠ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η πρόεδρος Ο γραμματέας

Ρέππα Ντίνα Σακαρετσάνος Λάμπρος