και πιο συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την προσχολική αγωγή.

Σύμφωνα με τα Παραπολιτικά, , μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων και όχι αποσπάσματα έργων, τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και εισαγωγή συμβουλευτικής στην Εκπαίδευση αποτελούν τους βασικούς που προωθείται από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, το αποκαλούμενο «Ανοικτό Σχολείο».

Ο υπουργός Παιδείας θεωρεί ότι στην Παιδεία είναι που θα κριθούν όλα τις επόμενες δεκαετίες, οπότε πρέπει να βρισκόμαστε σε διαρκή κίνηση και, όπως τονίζει χαρακτηριστικά, « χρειάζεται να έρθουν στο 2023/2024 με ταχύτατα βήματα και να σταματήσει ο τρόπος που διδάσκονται σήμερα».

Το τρίγωνο που πρέπει να υπακούει το «»

Στόχος του υπουργού Παιδείας, όπως τον περιέγραψε στο 34th Greek Economic Summit του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, είναι ο εξής: «Το νέο σχολείο χρειάζεται να υπακούει σε ένα τρίγωνο: αλγοριθμική (και όχι απλώς μαθηματική) σκέψη, λογοτεχνία, δηλαδή φαντασία και ήπιες δεξιότητες, και εθελοντισμός, με την έννοια της κοινωνίας, της ομάδας, του ανήκειν, να νοιάζεται ο μαθητής για όσα συμβαίνουν γύρω του και τον περιλαμβάνουν. Αυτό το τρίγωνο θα χαρακτηρίζει το νέο σχολείο, με αποστολή να κάνουμε ευτυχισμένα παιδιά και να αρνηθούμε τον υπερανταγωνισμό, που δεν οδηγεί πουθενά. Προς τα εκεί θέλουμε να βαδίσουμε, αυτός είναι ο στόχος».

Λογοτεχνία: Οι μαθητές από το Δημοτικό θα διδάσκονται ολοκληρωμένα λογοτεχνικά βιβλία, τα οποία θα συζητούν μέσα στην τάξη, με σκοπό να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία από την παιδική ηλικία.

Κυριάκος Πιερρακάκης: Διδασκόμαστε ακόμη διάφορα αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και όχι, όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ένα λογοτεχνικό έργο από την αρχή έως το τέλος

Το παράδειγμα της λογοτεχνίας είναι χαρακτηριστικό για τον Κυριάκο Πιερρακάκη. Οπως επισημαίνει: «Διδασκόμαστε ακόμη διάφορα αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και όχι, όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ένα λογοτεχνικό έργο από την αρχή έως το τέλος». Ο ορθός τρόπος, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι «η διδασκαλία ενός ολόκληρου βιβλίου και αυτό θα γίνεται πλέον με όλη την αναλυτική δυναμική που χρειάζεται. Χρειάζεται να αποκτήσουμε την κουλτούρα του βιβλίου, να ξεκινάμε και να τελειώνουμε με την ανάλυση των στοιχείων ενός βιβλίου, να διαμορφώσουμε συνολικούς αναγνώστες, που θα πάνε στο βιβλιοπωλείο να αγοράσουν ένα βιβλίο». Και μάλιστα, όπως λέει χαρακτηριστικά, «όλο αυτό χρειάζεται να είναι στο χαρτί και όχι σε ένα τάμπλετ. Είναι πολύ σημαντική η αίσθηση του βιβλίου στο χαρτί».

Ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση

Επίσης, συζητούνται δράσεις ενίσχυσης της αλγοριθμικής-υπολογιστικής σκέψης και, με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, τα ζητήματα ένταξης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Νηπιαγωγείο: Οι μεταρρυθμίσεις ξεκινούν από την Προσχολική Αγωγή, όπου το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε αλλαγές με στόχο να αντιμετωπιστεί ενιαία με το εκπαιδευτικό σύστημα, μαζί δηλαδή με το Νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, που βασίζεται σε μελέτες, η Προσχολική Αγωγή είναι το διάστημα κατά το οποίο η επένδυση κάθε κράτους αποδίδει τα μέγιστα.

Πολλαπλό βιβλίο: Νέα «σελίδα» θα ανοίξει και για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το πολλαπλό βιβλίο, που δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου, που αναμένεται να εφαρμοσθεί σταδιακά, και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης.

Πολυμέσα: Διαδραστικοί πίνακες και πολυμέσα αναμένεται να «μεταμορφώσουν» τα μαθήματα. Οι μαθητές θα διδάσκονται Μαθηματικά, Πληροφορική και άλλα μαθήματα διαδραστικά και όχι μόνο από βιβλία και εικόνες, αλλά και με τη χρήση ρομποτικής.

Μαθηματικά: Εκτός από το μεγαλύτερο ενδιαφέρον που μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά μια άσκηση μαθηματικών μέσω της συμμετοχής τους στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM), η διδασκαλία του μαθήματος θα παρακινεί τους μαθητές να ακολουθήσουν, εφόσον επιθυμούν, μια σταδιοδρομία σε έναν από αυτούς τους τομείς.

Πληροφορική: Για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στα σχολεία ήδη γίνονται διεργασίες ανάπτυξης εκπαιδευτικού-υποστηρικτικού υλικού στο Γυμνάσιο, ώστε να επικαιροποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Επίσης, από τα χαρακτηριστικά των αλλαγών θα είναι η πιστοποίηση γνώσης Πληροφορικής μέσα στα σχολεία.

Συμβουλευτική: Προωθείται η θεσμοθέτηση τεστ ανίχνευσης τάσεων, κλίσεων και δεξιοτήτων σε όλους τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας. Στο ίδιο μήκος κύματος το υπουργείο εξετάζει και την εισαγωγή της Συμβουλευτικής, δηλαδή ο εκπαιδευμένος παιδαγωγός να μπορεί με βάση το τεστ να συμβουλεύσει τον μαθητή αποτελεσματικά σχετικά με τον επαγγελματικό του προσανατολισμό.

ΠΗΓΗ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ