Νέα πνοή στα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου φαίνεται ότι φέρνουν οι επόμενοι μήνες και πιθανότατα η σχολική χρονιά 2020-21.

Στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού των αναλυτικών προγραμμάτων στα και στα της χώρας και πέρα από τις αντιπαραθέσεις επιστημονικών οργανώσεων για τις ώρες ή τη μέθοδο διδασκαλίας των Μαθηματικών ή των Φιλολογικών, στην καθημερινότητα των σχολείων έρχονται νέα : εθελοντισμός, προστασία από φυσικές καταστροφές, επιχειρηματικότητα, μελέτη του περιβάλλοντος, τεχνολογία, καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σύμφωνα με Τα Νέα.

Εκπαιδευτικές «ζώνες»

Η φιλοσοφία τους είναι διαφορετική: πέρα από ένα μορφωμένο παιδί, χτίζουμε στα και έναν σύγχρονο πολίτη. Ετσι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες από το κτίριο του Αμαρουσίου, νέες εκπαιδευτικές «ζώνες» εισάγονται στην καθημερινότητα των σχολείων και μάλιστα με τη μορφή μαθημάτων που δεν θα είναι επιλογής ή εκτός αναλυτικού προγράμματος.

Αντίθετα, θα αποτελούν κανονικά μαθήματα με κυκλικές θεματικές στα οποία θα προσεγγίζονται όλα τα θέματα που χρειάζεται να μάθει ένας σύγχρονος πολίτης.

Και ποιες είναι αυτές; Πώς γεφυρώνουμε, για παράδειγμα, το κενό μεταξύ γνώσης και εφαρμογής της στην καθημερινή μας ζωή; Τι πάει να πει εθελοντισμός, φιλανθρωπία, αλληλεγγύη, ακτιβισμός; Ποιες είναι οι πιθανές εξαρτήσεις που απειλούν έναν σύγχρονο άνθρωπο και πώς μπορούμε να τις αποφύγουμε; Πώς αντιδρούμε σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών και πώς προστατεύουμε τον εαυτό μας;

Τα μαθήματα αυτά που θα δώσουν το περιθώριο για ομαδικές εργασίες και πρότζεκτ στα σχολεία είναι πιθανόν να αξιολογούνται τελικά και κατά την τελική επίδοση των μαθητών στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Οπως είναι φυσικό, θα ενταχθούν μόνο στο δημοτικό και στο γυμνάσιο και όχι στο λύκειο, όπου φυσικά η ύλη των μαθημάτων πληθαίνει και οι μαθητές προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια.