Τι λένε εκπαιδευτικοί – Διαβάστε αναλυτικά πώς φαίνεται να τα Αρχαία , η Βιολογία  και τα Μαθηματικά .

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την Καθημερινή, πτωτικό πρόσηµο στην πορεία των φετινών βάσεων εισαγωγής έβαλαν τα θέματα στα τρία πολύ κρίσιμα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο και κατεύθυνση: τα Αρχαία και η Βιολογία περισσότερο, και τα Μαθηματικά λιγότερο.

Όλες οι τελευταίες ειδήσεις για τις

Και αυτό διότι . Ωστόσο η γενική εικόνα και το ισοζύγιο των τάσεων θα προκύψουν αφού ολοκληρωθεί η εξέταση και των τεσσάρων μαθημάτων.

Ειδικότερα, στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης δόθηκαν στο πλαίσιο του διδαγμένου κειμένου δύο αποσπάσματα από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη. Στο πλαίσιο του αδίδακτου κειμένου δόθηκε απόσπασμα από τον «Θεάγη» του Πλάτωνα. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα ο εύπορος γαιοκτήμονας Δημόδοκος συνομιλεί με τον Σωκράτη στην Αρχαία Αγορά και του εκφράζει την ανησυχία του, επειδή ο γιος του Θεάγης επιθυμεί διακαώς να γίνει μαθητής κάποιου σοφιστή.

Οπως σχολίασαν στην «Κ» οι εκπαιδευτικοί στο φροντιστήριο «Εκπαίδευση – Θεωρητικό»: «Στο διδαγμένο κείμενο τα θέματα είναι βατά, για καλά διαβασμένους όμως μαθητές. Η διατύπωση του ερωτήματος Β1 είναι γενική και προκάλεσε ανασφάλεια στους μαθητές για το τι ακριβώς έπρεπε να γράψουν. Στο αδίδακτο κείμενο, ενώ είναι βατά και προσιτά τα ερωτήματα της Γραμματικής και του Συντακτικού, είναι δύσκολη και απαιτητική η μετάφραση και η κατανόηση του κειμένου. Συγκεκριμένα, στο κείμενο είναι απαιτητική η απόδοση στη νέα ελληνική βασισμένη στην πλήρη κατανόηση του αποσπάσματος. Πολλά σημεία του χρειάζονται ελεύθερη μετάφραση για να βγει ορθό νόημα. Στην ερώτηση κατανόησης το ζητούμενο είναι στοχευμένο και απαιτεί και στοχευμένη απάντηση. Η γραμματική είναι εύκολη και καλύπτει ευρύ φάσμα. Οι ερωτήσεις συντακτικού είναι απλές».

Για τα θέματα των μαθηματικών η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία ανέφερε ότι «καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης, παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία και είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περυσινά».

Μαθηματικοί που μίλησαν στην «Κ» δήλωσαν ότι το τέταρτο θέμα –συνήθως το πιο δύσκολο εκ των συνολικά τεσσάρων– έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από το αντίστοιχο περυσινό, κάτι που θα ψαλιδίσει το ποσοστό των άριστων γραπτών.

Ενδεικτικά, οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Εκπαίδευση Ιατρικών, Θετικών και Οικονομικών Επιστημών» σχολίασαν ότι «το θέμα Δ ήταν ένα σύνθετο θέμα που απαιτούσε πιο αυξημένες ικανότητες των μαθητών και μια πιο συνδυαστική σκέψη. Ηταν πιο περιεκτικό σε υπαρξιακά θεωρήματα, γεγονός που το καθιστά ανώτερου επιπέδου».

Οσο για τη Βιολογία η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων ανέφερε ότι «το περιεχόμενο των θεμάτων είναι αντίστοιχο με θέματα παλαιότερων ετών και αναμένεται να έχουν ανταποκριθεί οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με κριτική σκέψη, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν αιτιολογήσει επαρκώς τις απαντήσεις τους. Ωστόσο, υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμό ανάκληση κειμένου, μη σύνηθες τα τελευταία χρόνια. Το ερώτημα Α4 είχε πρόβλημα στη διατύπωση, ενώ το ερώτημα Γ3 επιδέχεται και δεύτερη εναλλακτική απάντηση με βάση τη γενικότητα στη διατύπωση της ερώτησης. Το θέμα Δ και ειδικά το Δ4 αποτιμά λιγότερο τη βιολογική γνώση και περισσότερο τη δεξιότητα εντοπισμού αλληλουχιών νουκλεοτιδίων. Αυτό δεν εξασφαλίζει την αναγκαία βαθμολογική διάκριση ανάμεσα στους μαθητές που έχουν εμβαθύνει στη βιολογική γνώση και εκείνους/ες που έχουν τεχνικές δεξιότητες. Με βάση τα παραπάνω, ο χρόνος εξέτασης κρίνεται οριακά επαρκής».

Οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου «Εκπαίδευση Ιατρικών, Θετικών και Οικονομικών Επιστημών» πρόσθεσαν στην «Κ» ότι «τα θέματα ήταν καλά δομημένα χωρίς ασάφειες με σωστή διαβάθμιση δυσκολίας και για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Επίσης ήταν πάρα πολλά, που σημαίνει ότι μόνο οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν στο τρίωρο».

ΠΗΓΗ