: Kαθορίστηκε το πρόγραμμα των των Γενικών Λυκείων (με το Νέο και με το Παλαιό σύστημα) και των Επαγγελματικών Λυκείων 2020.

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ με το νέο συστημα
ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΔΕΥΤΕΡΑ 15-6-2020 – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 17-6-2020 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-6-2020 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ

– ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020 – φυσικη Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020 – ιστορια

– πληροφορικη

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020 – χημεια

 

– οικονομια

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

 

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

 

  1. ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2020 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΔΕΥΤΕΡΑ 15-6-2020 – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 17-6-2020 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-6-2020 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ

– βιολογια

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020 – φυσικη

– ΛΑΤΙΝΙΚΑ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020 – ιστορια

– ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020 – χημεια

– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

 

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2020 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ
ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ                        ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΡΙΤΗ 16-6-2020 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΜΠΤΗ 18-6-2020 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ– ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II

– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)

– ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΤΡΙΤΗ 23-6-2020 – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ– ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

– ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

– ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2– ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)

– ΥΓΙΕΙΝΗ

– ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020 – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ– ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

– ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

– ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ

ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ– ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

– ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ

– ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ

ΤΡΙΤΗ 30-6-2020 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ– ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

– ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

 

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Συμβουλές για τις επαναλήψεις και την ύλη

Η προετοιμασία των υποψηφίων για τις , λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των προληπτικών μέτρων, γίνεται φέτος υπό πρωτόγνωρες συνθήκες.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες τις αναλυτικές ημερομηνίες για τις και το μόνο που εκκρεμεί πλέον είναι το πρόγραμμα για τα ειδικά μαθήματα. Ο Στράτος Στρατηγάκης, Μαθηματικός – Σύμβουλος Σταδιοδρομίας εξηγεί στο iefimerida.gr ότι με την ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων «έγινε γνωστή η ημερομηνία που ενδιαφέρει όλους τους υποψηφίους: η ημερομηνία λήξης, η ημερομηνία που τα βάσανά τους θα έχουν τελειώσει, η ημερομηνία που θα τους δώσει την ελευθερία τους».

Οπως σημειώνει ο κ. Στρατηγάκης, «έτσι λοιπόν, οι , για όσους δεν θα εξεταστούν σε κάποιο ειδικό μάθημα, τελειώνουν στις 26/6/2020 για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου και για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, ανάλογα με τα μαθήματα που εξετάζεται κανείς, μέχρι τις 30/6.»

: Οι 5 συμβουλές για τους υποψηφίους

«Τι κάνουμε μέχρι τότε; Εχουμε μπροστά μας σχεδόν δυο μήνες, μέχρι το τέλος» προσθέτει ο έμπειρος εκπαιδευτικός αναλυτής και παραθέτει τις 5 οδηγίες του για τους υποψηφίους:

1. Ισορροπημένη ζωή. Δεν κάνουμε τη νύχτα μέρα. Κοιμόμαστε το βράδυ και διαβάζουμε την ημέρα. Δεν το κάνουμε αντίστροφα. Δεν διαβάζουμε 10 ώρες τη μία μέρα και καθόλου την άλλη. Δεν διαβάζουμε συνεχώς το ίδιο μάθημα. Κάνουμε εναλλαγές.

2. Καθημερινό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα είναι απαραίτητο για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε καλύτερα το 24ωρό μας, όχι μόνο για να διαβάσουμε αλλά και για να ξεκουραστούμε και για να βγούμε και λίγο έξω. Από τη Δευτέρα μπορούμε να βγαίνουμε και να συναντούμε τους φίλους μας, με προσοχή.

3. Δεν υπάρχουν θέματα SOS. Μία από τις βασικές αρχές της αξιολόγησης είναι να εξετάζεται όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Συνεπώς δεν λέμε ποτέ «αυτό δεν θα πέσει».

4. Γνωρίζουμε όλη την εξεταστέα ύλη στο ίδιο επίπεδο. Προσπαθούμε να κάνουμε την επανάληψή μας με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσουμε τα μαθήματα στα οποία είμαστε πιο αδύνατοι και συνήθως δεν τα συμπαθούμε και πολύ. Δίνουμε έμφαση σ’ αυτά που δεν είμαστε καλοί, σ’ αυτά που δεν μας αρέσουν, γιατί αυτά πρέπει να καλύψουμε.

5. Όχι στις σκέψεις για τη δυσκολία των θεμάτων. Δεν σπαταλάμε το χρόνο μας προσπαθώντας να μαντέψουμε αν τα θέματα θα είναι φέτος πιο εύκολα λόγω κορωνοϊού ή αν τα θέματα θα είναι πιο δύσκολα γιατί η ύλη έχει μικρύνει πολύ. Αντί να κάνουμε τέτοιες σκέψεις, που δεν είναι καθόλου παραγωγικές, απλά διαβάζουμε.

Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας είχε δημοσιευσει απαντήσεις σε ερωτήσεις που είχαν προκύψει μετά την ανακοίνωση του ανοίγματος των σχολικών μονάδων.

Αν νοσήσει υποψήφιος ;

Θα ισχύσει ό,τι ακριβώς ισχύει και αν νοσήσει εν γένει: ο υποψήφιος θα συμμετάσχει στις ήδη προβλεπόμενες επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο.

Σε περίπτωση που νοσήσει κάποιο μέλος της οικογένειας του υποψηφίου που συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις, ο μαθητής θα μπει σε υποχρεωτική «καραντίνα» και θα παραπεμφθεί στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου; Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες που μοιράζονται την ίδια τάξη;
Θα ακολουθηθεί το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και το κάθε περιστατικό θα κρίνεται αναλόγως.

Αν ένας μαθητής νοσήσει τότε θα μπει σε καραντίνα όλο το σχολείο;

Πριν την καθολική αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων το Μάρτιο, κάθε νόσημα ισοδυναμούσε με ταυτόχρονο κλείσιμο της σχολικής μονάδας. Όπως τόνισαν και οι ειδικοί, ωστόσο, οι οδηγίες αλλάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της πορείας της επιδημίας. Στο πλαίσιο αυτής της πορείας και στον απόηχο της αποτελεσματικής στρατηγικής που ακολούθησε η Κυβέρνηση, η περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.

Με ποιο τρόπο θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις;

Θα υπάρχουν κάποια μέτρα για το πώς θα μπαίνουν οι μαθητές στις τάξεις;
Έχουμε μελετήσει διεξοδικά όλα τα σενάρια. Αναμένουμε τις λεπτομερείς οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνοϊού για πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.

Οπως προκύπτει τα δεδομένα στις θα είναι διαφορετικά από προηγούμενες χρονιές. Ο κ. Φλωρόπουλος εξηγεί στα «Νέα» ποια είναι φέτος τα 6 «κλειδιά» για την εισαγωγή στα ΑΕΙ:

Κατάργηση συντελεστών βαρύτητας

Ολα τα προηγούμενα χρόνια, σε κάθε επιστημονικό πεδίο, υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα, αφού είχαν υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας. Τα μαθήματα αυτά ήταν από τα δυσκολότερα και συνήθως κρατούσαν τις βάσεις πολύ χαμηλά, γιατί οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων ήταν πάρα πολύ χαμηλές.
Τα μαθήματα αυτά είναι τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία Κατεύθυνσης για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο Πεδίο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και η Οικονομία για το 4ο Επιστημονικό πεδίο. Φέτος και τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα είναι ισοδύναμα και έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας. Οι συντελεστές βαρύτητας επανέρχονται από την επόμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες. Η κατάργησή τους όμως φέτος θα φέρει περισσότερα μόρια στους υποψηφίους.

Μείωση της εξεταστέας ύλης

Στην εξεταστική διαδικασία του Ιουνίου για πρώτη φορά οι υποψήφιοι καλούνται να διαγωνιστούν σε πολύ μικρότερο όγκο ύλης, αφού η «έκπτωση» σε όλα σχεδόν τα μαθήματα προσεγγίζει το 30%.

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν διδάχτηκαν τα τελευταία κεφάλαια κάθε βιβλίου, που συνήθως είναι τα δυσκολότερα και αυξάνουν πολύ τον αριθμό των συνδυαστικών ερωτήσεων που πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι. Η μείωση της ύλης ήταν αναπόφευκτη, αφού τα παιδιά δεν τη διδάχτηκαν στα σχολεία τους. Τώρα καλούνται στην ουσία να παίξουν σε ένα μικρότερο γήπεδο, προσδοκώντας καλύτερα αποτελέσματα.

Αλλαγές στην εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας

Οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ φέτος θα συνεξεταστούν στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Η έκθεση από μόνη της δυσκόλευε τους μαθητές και με την προσθήκη της λογοτεχνίας αυξάνεται η ανασφάλεια των μαθητών. Ωστόσο, η συνεξέταση γλώσσας-λογοτεχνίας δεν είναι τόσο «επικίνδυνη», όπως πολλοί ισχυρίζονται. Κατ’ αρχάς, πλέον οι υποψήφιοι δεν χρειάζεται να «παπαγαλίζουν» ούτε τη θεωρία ούτε προκατασκευασμένους προλόγους, επιλόγους και επιχειρήματα.

Η εξέταση είναι κειμενοκεντρική. Δηλαδή, ο υποψήφιος, διαβάζοντας με προσοχή τα κείμενα που θα δοθούν και αξιοποιώντας τις πληροφορίες τους, θα συνθέσει σωστές απαντήσεις, εφόσον τα κατανόησε και τεκμηρίωσε τις απόψεις του. Επίσης, το όριο των λέξεων στην έκθεση είναι σαφώς μικρότερο συγκριτικά με το «παλιό σύστημα». Ετσι, θα αναπτύξει λιγότερα επιχειρήματα, τα οποία μπορεί να αντλήσει από τα δοθέντα κείμενα (αλλά να μην τα αντιγράψει!). Αναφορικά με την ερώτηση της λογοτεχνίας, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να τη φοβούνται, παρά το γεγονός ότι το λογοτεχνικό κείμενο θα είναι αδίδακτο. Εξάλλου, από μικρότερες τάξεις είναι εξοικειωμένοι με τα αδίδακτα λογοτεχνικά κείμενα. Η καλή βαθμολογία δεν εξαρτάται από την αποστήθιση ειδικών όρων και τεχνικών, αλλά από παραμέτρους όπως η κατανόηση του κειμένου, ο εύστοχος σχολιασμός του και η καλή χρήση του λόγου. Συνεπώς, η συνεξέταση νεοελληνικής γλώσσας-λογοτεχνίας, μπορεί να φαίνεται «βουνό» σε ένα πρώτο επίπεδο. Στην ουσία, όμως, δίνει σε όλους τη δυνατότητα να γράψουν καλά, αρκεί να μελετήσουν σε βάθος τα κείμενα και να είναι ήρεμοι και προσεκτικοί.

Περισσότερος χρόνος για μελέτη

Στα τόσα κακά που μας έφερε ο κορωνοϊός, έφερε και ένα σημαντικό πλεονέκτημα στους υποψηφίους: Κράτησε τα παιδιά κλεισμένα στο σπίτι και είχαν περισσότερο διαθέσιμο χρόνο για διάβασμα, αφού για περίπου δύο μήνες δεν ήταν υποχρεωμένα να πηγαίνουν στα σχολεία τους. Ο διαθέσιμος χρόνος περίπου τριπλασιάστηκε, για όσα παιδιά βέβαια θέλησαν να εκμεταλλευθούν αυτή την ευκαιρία που τους παρουσιάστηκε. Η ύλη ήταν οικεία για όλους αφού η πλειοψηφία τη διδάχτηκε στα φροντιστήρια που φοιτούν και στα περισσότερα έχει ολοκληρωθεί από τον Γενάρη.

Μηδενικός χρόνος για διασκέδαση!

Οι υποψήφιοι φέτος, για μεγάλο διάστημα, ήταν οι σύγχρονοι «νέοι ελεύθεροι πολιορκημένοι» γιατί υποχρεώθηκαν να μείνουν στα σπίτια τους και οι έξοδοί τους μηδενίστηκαν. Τα συνηθισμένα «ξενύχτια» Παρασκευές και Σάββατο βράδυ εξαφανίστηκαν, τις καφετέριες, τις disco και τα κέντρα διασκέδασης τα έβλεπαν μόνο στην οθόνη του υπολογιστή τους και στις φωτογραφίες που κρατούσαν για ενθύμιο από τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν μπορούμε βέβαια να χαιρόμαστε για τη στέρηση εξόδου των παιδιών μας που πραγματικά τη χρειάζονται και είναι απαραίτητη στην ηλικία τους, ούτε βέβαια θα είμαστε ευτυχείς για τυχόν επανάληψή της. Ομως στην παρούσα φάση ας θυμηθούμε ότι «ουδέν κακόν αμιγές καλού».

Δεν θα ισχύσει η

Ολα τα προηγούμενα χρόνια οι υποψήφιοι είχαν βομβαρδιστεί με δημοσιεύσεις και διαδόσεις ότι φέτος η βάση εισαγωγής σε όλα τα πανεπιστήμια θα είναι ο βαθμός 10. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες υποψήφιοι να βρουν την πόρτα των πανεπιστημίων κλειστή. Το ζήτημα αυτό όμως θα απασχολήσει πιθανόν τους μαθητές μικρότερων τάξεων γιατί δεν γνωρίζουμε αν εφαρμοστεί και πότε. Κατά τη γνώμη μας όμως, από μια ορθολογικότερη εκτίμηση, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι με την εφαρμογή αυτή δεν θα δούμε το απαράδεκτο φαινόμενο να εισάγονται σε πανεπιστήμια υποψήφιοι που γράφουν σε μια κόλλα χαρτί το όνομά τους και δυο-τρεις σειρές ορνιθοσκαλίσματα…