Πανελλήνιες 2020: Οι εκτιμήσεις για τη δυσκολία των θεμάτων

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔25/05/2020 - 09:34 | Author: Newsroom Ipaidia

Η αντίστροφη μέτρηση για τις   έχει ξεκινήσει και οι υποψήφιοι  προετοιμάζονται για τις πολύ διαφορετικές συνθήκες που θα διεξαχθούν οι εξετάσεις. Ήδη οι μαθητές της Γ' Λυκείου και οι εκπαιδευτικοί τους διάγουν τον δικό τους αγώνα δρόμου προκειμένου στο τέλος της σχολικής χρονιάς να έχει καλυφθεί η -μειωμένη φέτος- εξεταστέα ύλη.

Με ΚΥΑ για τις που δημοσιεύτηκε,  δίνονται αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. Η ΚΥΑ, που συνυπογράφεται από τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας, καθορίζει ότι η χρήση της μάσκας θα είναι προαιρετική για τους υποψηφίους των , αλλά υποχρεωτική για τους επιτηρητές καθώς και ότι θα πρέπει να τηρούνται οι φυσικές αποστάσεις του 1,5 μέτρου.

Οι υποψήφιοι, φέτος, θα χρειαστούν να έχουν σύμμαχο και τον καιρό καθώς στις αίθουσες διεξαγωγής των Πανελληνίων 2020 δεν θα επιτρέπονται οι ανεμιστήρες, ενώ υπάρχει σύσταση για φυσικό αερισμό, δηλαδή από τα παράθυρα και τις πόρτες.

Για την προετοιμασία εν όψει των Πανελληνίων 2020, τη ψυχολογία των υποψηφίων, και τις εκτιμήσεις του για τα θέματα, μιλά στο iefimerida.gr ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας.

«Όσο νεότερος είναι ο άνθρωπος τόσο λιγότερο αντέχει τον εγκλεισμό στο σπίτι. Τα παιδιά ανήκουν, λοιπόν, στις πλέον ψυχικά πληττόμενες ομάδες. Οι υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων εκτός από το στρες των , που έχουν όλοι οι υποψήφιοι κάθε χρόνο, είχαν και τον εγκλεισμό να αντιμετωπίσουν» αναφέρει αρχικά και προσθέτει:

«Τα πράγματα “φουσκώνουν” στο μυαλό του υποψηφίου. Ένα από τα ερωτήματα που τον ταλανίζουν είναι αν τα θέματα των Πανελλαδικών θα είναι εύκολα ή δύσκολα. Πολλοί λένε ότι τα θέματα των Πανελλαδικών θα είναι φέτος πιο εύκολα από τις άλλες χρονιές, καθώς ο εγκλεισμός τρέλανε τα παιδιά, που δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν, με αποτέλεσμα να είναι λιγότερο διαβασμένα από άλλες χρονιές. Αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη φετινή χρονιά θα βάλουν πιο εύκολα θέματα, ώστε να μην έχουμε πολύ μεγάλη αποτυχία» αναφέρει αρχικά ο κ. Στρατηγάκης.

Ο κ. Στρατηγάκης εξηγεί ότι «άλλοι πάλι λένε ότι με τη μείωση της ύλης δεν μπορούν να δημιουργηθούν συνδυαστικές ασκήσεις, συνεπώς οι θεματοδότες θα δυσκολευτούν πολύ να βρουν ένα τέταρτο θέμα που θα ξεχωρίσει τους άριστους από τους πολύ καλούς και αυτούς από τους καλούς. Θα αναγκαστούν, λοιπόν, να βάλουν πάρα πολύ δύσκολες ασκήσεις για να μη γράψουν όλοι πολύ υψηλή βαθμολογία, γεγονός που δημιουργεί αδικίες».

Ο Στράτος Στρατηγάκης επιβεβαιώνει ότι «η μείωση της ύλης σε μερικά μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, δημιουργούν πολύ μεγάλο πρόβλημα, καθώς πολύ σημαντικά κεφάλαια έμειναν εκτός ύλης. Αυτές οι σκέψεις δημιουργούν ένα επιπλέον άγχος στους υποψηφίους. Το ερώτημα εύκολα ή δύσκολα θέματα τριβελίζει το μυαλό και μπορεί να κατευθύνει το διάβασμα σε περίεργες ατραπούς. Μπορεί, δηλαδή, από το φόβο των πολύ δύσκολων θεμάτων κάποιοι υποψήφιοι να προσπαθούν να μάθουν και το… απίθανο, καθώς αγωνίζονται να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας. Ιδιαίτερα όσοι δίνουν ξανά εξετάσεις έχουν πολύ περισσότερο άγχος, καθώς θυσίασαν μία επιπλέον χρονιά διαβάσματος για να πετύχουν το όνειρό τους και έπεσαν πάνω στον… κορωνοϊό» εξηγεί, συστήνοντας όμως «ψυχραιμία».

Ερωτηθείς για αν και κατά πόσο θα λειτουργήσουν ως βαρόμετρο των τα θέματα ο Στράτος Στρατηγάκης επισημαίνει:

«Εχει πολύ μικρή σημασία αν τα θέματα είναι εύκολα ή δύσκολα, συνεπώς αδίκως τρελαίνονται στο άγχος τα παιδιά. Για να το κατανοήσουμε πρέπει να σκεφθούμε τι ακριβώς είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Πρόκειται για ένα διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων. Των θέσεων των εισακτέων που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας. Αν το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει 50.000 θέσεις στα Πανεπιστήμια τότε η επιτυχία θα είναι πολύ δύσκολη. Αν το Υπουργείο ανακοινώσει 78.000 θέσεις στα Πανεπιστήμια τότε η επιτυχία θα είναι πιο εύκολη, γιατί θα εισαχθούν οι πρώτοι 78.000 υποψήφιοι. Συνεπώς η δυσκολία εισαγωγής εξαρτάται από τον αριθμό των εισακτέων.»

Για να πετύχει κάποιος στις περιζήτητες σχολές, υπογραμμίζει ο κ. Στρατηγάκης, «θα πρέπει να γράψει καλύτερα από τους άλλους υποψηφίους ώστε να συγκεντρώσει περισσότερα , που θα του επιτρέψουν την επιτυχία του στη σχολή των ονείρων του. Προσέξτε: Δεν είναι απαραίτητο να γράψει πάνω από 19. Πρέπει απλά να γράψει καλύτερα από τους άλλους. Αν λοιπόν τα θέματα είναι πολύ δύσκολα ελάχιστοι θα γράψουν καλά. Μόνο 1164 ήταν οι αριστούχοι το 2019, με αποτέλεσμα η βάση της Ιατρικής Αθήνας να διαμορφώνεται στα 18.724 μόρια. Αν τα θέματα είναι πολύ εύκολα τότε πολλοί θα είναι οι αριστούχοι, με αποτέλεσμα οι να εκτοξευτούν. Δείτε τη βάση της Ιατρικής το 2009 που έφτασε το δυσθεώρητο 19.476 μόρια. Αυτό συνέβη γιατί οι αριστούχοι έφτασαν τους 3.344» τονίζει και προσθέτει:

«Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη βάση της Νομικής Αθήνας. Όταν οι υποψήφιοι με πάνω από 18.000 μόρια είναι λίγοι γύρω στους 1.000, τότε η κυμαίνεται μεταξύ 18.000 και 18.200 μορίων. Όταν οι αριστούχοι είναι περισσότεροι από 3.000 η βάση εκτοξεύεται στα 18.900 μόρια.
Συνεπώς δεν πρέπει να ανησυχούν οι υποψήφιοι αν τα θέματα θα είναι εύκολα ή δύσκολα. Σημασία δεν έχει να γράψουν καλά, αλλά να γράψουν καλύτερα από τους υπόλοιπους. Δεν έχει καμία σημασία ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων.»

Πανελλαδικές 2020: Σχολές Πυροσβεστικής – Αιτήσεις, προθεσμίες

Προετοιμασία για τις Πανελλήνιες – Ανοίγουν τα Πανεπιστήμια

Πανελλήνιες 2020 – Χρήση μάσκας: Τι ισχύει για το εκπαιδευτικό προσωπικό και για τους επιτηρητές

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2020

 



  • Το ipaidia.gr στο google news

    Τελευταίες Ειδήσεις

    Ειδήσεις για πανελλήνιες 2020

     









    • ideascentral

      europalso