Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην κατάθεση της τροπολογίας για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από την τάξη αποτελεί μια συνειδητή πολιτική επιλογή, μια απόφαση με διακριτή στόχευση και ξεκάθαρη στρατηγική επιδίωξη.

Του Γιώργου Γεωργακόπουλου

Διαμορφώνεται από την μια πλευρά μια ιδεολογική, θεσμική και παιδαγωγική πλαισίωση της λειτουργίας της τάξης η οποία αποδομεί κάθε έννοια εμπιστοσύνης, συναισθηματικής ασφάλειας, φυσικότητας και αυθεντικότητας. Αυτά τα στοιχεία όμως αποτελούν δομικά στοιχεία της διεργασίας της διδασκαλίας. Μια διεργασία η οποία χαρακτηρίζεται από τον ιερό δεσμό εκπαιδευτικού με μαθητή, μια μοναδική σχέση η οποία διαμορφώνεται στον χώρο και τον χρόνο με ένα τρόπο μαγικό, σε συνθήκες δραματοποίησης και κυρίως με ανθρώπινο πρόσημο.  Μια σχέση η οποία εστιάζει στην διαμόρφωση των συνθηκών που θα επιτρέψουν όχι απλά την αναβάθμιση του γνωστικού πεδίου των μαθητών αλλά κυρίως την συναισθηματική τους ανάπτυξη και την ένταξη τους στο κοινωνικό περιβάλλον με όρους ομαλής και χωρίς προσκόμματα μετάβασης.

Αυτή η διαδρομή είναι ένα ταξίδι στον χρόνο όπου οι μαθητές εξελίσσονται, αλλάζουν, μετασχηματίζουν συμπεριφορές και θεωρήσεις. Είναι ένα ταξίδι γεμάτο από εμπειρίες και συναισθήματα, χαρές αλλά και λύπες, επιτυχίες και αποτυχίες, γέλια και δάκρυα, λάθη και πάθη…

Μια διαδρομή η οποία γίνεται πραγματικότητα σε ένα περιβάλλον όπου το λάθος είναι ανεκτό, η διαφοροποίηση επιβεβλημένη, η εναλλακτική συμπεριφορά  αποδεκτή.

Αυτό γίνεται γιατί το σχολείο και κυρίως η τάξη είναι το δεύτερο σπίτι εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς αποτελούν μια οικογένεια η οποία αναγνωρίζει στα μέλη της  το κυρίαρχο χαρακτηριστικό που συνοδεύει την μαθησιακή διαδικασία. Αυτό είναι το στοιχείο της φυσικότητας και της αυθεντικότητας.

Η καταγραφή σε κάμερα αυτών των στιγμών στην αίθουσα διδασκαλίας, είναι καταγραφή των στιγμών στο άβατο του σπιτιού της κάθε οικογένειας. Η κάθε πτυχή της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς, οι αστοχίες  σε γνωστικό επίπεδο, οι εναλλαγές της διάθεσης, οι διαφορετικά α

Ο Γιώργος Γεωργακόπουλος είναι εκπαιδευτικός, μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.