Οι χιλιάδες αναπληρώτριες και αναπληρωτές που στηρίζουν διαχρονικά την Προσχολική Αγωγή βρίσκονται για μία ακόμη χρονιά σε αναμονή. Παρότι το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη θεσμοθέτηση 1.889 νέων οργανικών θέσεων για νηπιαγωγούς, η αγωνία για το αν αυτές οι θέσεις θα μετατραπούν άμεσα σε μόνιμους διορισμούς παραμένει έντονη. Με φόντο τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας ότι «φέτος είναι η χρονιά» των νηπιαγωγών, ο ΠΑ.Σ.Α.Ν. απευθύνει επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας ξεκάθαρες απαντήσεις και δίκαιη κατανομή όλων των νέων θέσεων στη Γενική Αγωγή για τη σχολική χρονιά 2025-2026.
Η επιστολή δεν στέκεται μόνο στο ζήτημα της εργασιακής ασφάλειας. Θέτει επί τάπητος και τον παιδαγωγικό αντίκτυπο της σταθερότητας στην τάξη, επισημαίνοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η μόνιμη παρουσία των νηπιαγωγών στη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Διευκρίνιση σχετικά με τις οργανικές θέσεις των Νηπιαγωγών
Αίτημα για απόδοση όλων των συσταθέντων θέσεων στη Γενική Αγωγή την επερχόμενη σχολική χρονιά 2025-26’
Μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ για την ίδρυση των 1.889 νέων οργανικών θέσεων, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ευχαριστία αλλά ταυτόχρονα τον προβληματισμό και την αγωνία μας σχετικά με τον προγραμματισμό των μόνιμων διορισμών στην Προσχολική Αγωγή.
Η Υπουργός Παιδείας μας έχει διαβεβαιώσει, δημοσίως πως «φέτος είναι η χρονιά μας». Μια χρονιά που θα σηματοδοτήσει την ουσιαστική ενίσχυση του κλάδου των Νηπιαγωγών, με σταθερό προσωπικό που θα μπορεί να ανταποκριθεί με συνέπεια και ποιότητα στο έργο του. Η δήλωση αυτή καλλιέργησε βάσιμες προσδοκίες και μας έδωσε την ελπίδα ότι ήρθε η ώρα να αναγνωριστεί έμπρακτα η μακροχρόνια προσφορά μας στο δημόσιο σχολείο.
Ζητάμε, λοιπόν, οι 1.889 νεοσυσταθείσες οργανικές θέσεις να διατεθούν στο σύνολό τους σε μονιμους διορισμους τη φετινή σχολική χρονιά στη Γενική Αγωγή. Πρόκειται για θέσεις που έχουν θεσμοθετηθεί και που, όπως είναι γνωστό, προορίζονται να καλυφθούν από νηπιαγωγούς οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια υπηρετούν το εκπαιδευτικό σύστημα ως αναπληρωτές/τριες. Η εμπειρία, η σταθερότητα και η αφοσίωσή τους αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής λειτουργίας των νηπιαγωγείων της χώρας.
Πέρα από την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών, το θέμα αφορά άμεσα τα ίδια τα παιδιά. Η σταθερή παρουσία του ίδιου παιδαγωγού στην τάξη, η σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται με τον χρόνο, και η συνέχεια στη μαθησιακή διαδικασία είναι καθοριστικά στοιχεία για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη και την εκπαιδευτική πρόοδο των μικρών μαθητών/τριών. Η μονιμότητα δεν είναι μόνο ένα εργασιακό δικαίωμα – είναι και μια παιδαγωγική αναγκαιότητα. Παράλληλα, δεν ξεχνάμε τη σημασία της ενίσχυσης και της Ειδικής Αγωγής, η οποία επιτελεί ένα εξίσου κρίσιμο έργο και αναμένουμε τον κατάλληλο σχεδιασμό και σε αυτό το επίπεδο.
Πιστεύουμε ότι φέτος, περισσότερο από ποτέ, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει μια ουσιαστική επένδυση στην προσχολική ηλικία. Ζητούμε έμπρακτες ενέργειες, συνέπεια λόγων και πράξεων, και κυρίως, σεβασμό στον/στην νηπιαγωγό της καθημερινής τάξης που στηρίζει με αγάπη τα πρώτα βήματα των παιδιών μας στο σχολείο.
Χιλιάδες αναπληρώτριες και αναπληρωτές νηπιαγωγοί που επί σειρά ετών στηρίζουν την εκπαίδευση στην πράξη αναμένουν απάντηση στο παραπάνω ζήτημα.
Θέματα αναπληρωτών
Αναπληρωτές για διορισμούς εκπαιδευτικών: Έρχονται στα σχολεία 10.000 κενά τον Αύγουστο
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Γιατί επείγουν οι μόνιμοι διορισμοί και οι οργανικές θέσεις