: Σαρωτικές αλλαγές έρχονται από Σεπτέμβριο στα σχολεία της χώρας – Τι έγινε γνωστό στην παρουσίαση του νέου   του Υπουργείου Παιδείας.

– Τι αλλάζει

Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο. Το νέο νομοσχέδιο τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση

Η Υπουργός περιέγραψε τους 4 βασικούς άξονες, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του σχολείου και η παιδεία αλλάζει στην πράξη:

1. Το σχολείο των σύγχρονων , με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία. Από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν καθολικά, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, εκπαιδευτική ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια. Θα εισαχθούν δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα , θα δοκιμαστούν πιλοτικά νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, μία νέα φιλοσοφία με έμφαση στους ίδιους τους μαθητές.

2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, σχεδόν διπλάσια , έχει ήδη δοθεί ενίσχυση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες για την αγορά ψηφιακού εξοπλισμού συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, δρομολογείται οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της και κατάρτισης.

Από το Σεπτέμβριο, προβλέπεται σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σχολείο, συνδέονται οι  δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ξεκινούν να λειτουργούν τα πρώτα , εφαρμόζεται ήδη το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας που περιλαμβάνουν και τη δημόσια επαγγελματική κατάρτιση.

4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο υπό κατάθεση.  Δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας. Το νέο νομοσχέδιο που θα τεθεί την εβδομάδα αυτή σε δημόσια διαβούλευση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να επιλέγουν σχολικά βιβλία, να δημιουργούν ομίλους, να αξιολογούν τους μαθητές τους με εναλλακτικούς τρόπους, πχ με εργασία ή να καλείται ο μαθητής να προετοιμάσει παράδοση μαθήματος, να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς, μεταξύ άλλων.

Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης, καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης.

 

Κλείνοντας, η Υπουργός Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε:

«Για όλες αυτές τις τομές, για τις αλλαγές γενικά στην εκπαίδευση που παίρνουν σάρκα και οστά, για τη σκληρή δουλειά θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Υφυπουργό Ζέττα Μακρή, τον Υφυπουργό Άγγελο Συρίγο, τους Γενικούς μας Γραμματείς, Αλέξανδρο ΚόπτσηΓιώργο ΒούτσινοΑποστόλη ΔημητρόπουλοΓιώργο Καλαντζή και όλους τους συνεργάτες μας.

 Παρά την πανδημία, προχωρήσαμε σε τομές.

Τομές για ένα σύγχρονο σχολείο που επενδύει στις .

Τομές για ένα σχολείο που δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για όλους.

Τομές για ένα σχολείο που εξασφαλίζει εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές.

Τομές για ένα πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο, που φέρνει τον εκπαιδευτικό στην καρδιά του αυτόνομου και αναβαθμισμένου σχολείου, που απελευθερώνει τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.

 Αυτοί είναι οι 4 άξονες της πολιτικής μας για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Αλλάζουμε την παιδεία. Στην πράξη.

Δημιουργούμε το Σχολείο του αύριο, σήμερα.»