Συνεχίζει η Ν.Δ. το αντιεκπαιδευτικό έργο της με ακόμα περισσότερο αυταρχισμό, με ισχυροποίηση κράτους καταστολής, με γενικευμένη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.

Του Νίκου Τσούλια

Στο Νόμο, που ψηφίστηκε πρόσφατα και αφορούσε την “ κλπ”, αποκαλύφθηκε όλο το μεγαλείο της σκληρής δεξιάς, της δεξιάς που με περισσή δημαγωγία καμώνεται ότι μπορεί να εκφράσει πολιτικά και την Κεντροαριστερά, τον μεγάλο πολιτικό αντίπαλό της με την οποία πάντα συγκρουόταν!

Ναι, τώρα έχουμε και δεξιό λαϊκισμό. Επιχείρησε ο πρωθυπουργός να συμπεριλάβει στην επιχειρηματολογία του τους Λαμπράκηδες και τη Ρόζα Ιμβριώτη, επειδή τόνιζαν την έννοια της αριστείας. Οποία ανοησία, υποκρισία, προκλητικότητα να θεωρεί η Ν.Δ. ότι η αριστεία είναι δεξιά αξία! Αλλά και οποία ύβρις! Γιατί, αν κάτι χαρακτηρίζει διαχρονικά τη δεξιά είναι το μίσος της απέναντι στην αριστερά. Διώξεις, φυλακίσεις, εκτοπίσεις απέναντι στους αριστερούς αγωνιστές της Αντίστασης ήταν η “φροντίδα” της. Διατήρησε το εμφυλιοπολεμικό κλίμα για πολλά χρόνια με τη θεμελίωση του γνωστού κράτους της δεξιάς.

Αστυνομικό τμήμα λοιπόν μέσα στα πανεπιστήμια. Ο κ. . Δεν υπάρχει συνολική εποπτεία των πανεπιστημίων επί όλων των θεμάτων τους από το Υπουργείο Παιδείας. Δεν υπάρχει αυτοδιοίκητο του ελληνικού . Ένας νόμος προσβολής των πρυτανικών αρχών και του ακαδημαϊκού πνεύματος εισάγει την παραγωγή Γνώσης, την Επιστήμη και την Έρευνα σε αναχρονισμούς πρωτόγνωρους για μια σύγχρονη κοινωνία.

Βλέπουμε στις δύσκολες ημέρες της κρίσης και της πανδημίας μια κυβέρνηση όχι μόνο να μην μπορεί να ανοίξει τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης και τις πολλαπλές προκλήσεις της με εθνικό διάλογο και με πολιτική συναίνεση – όπως είχε κάνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. – αλλά να αντιγράφει τη δεξιά των παλιών εποχών του αστυνομικού κράτους.

Πρωτοπόρος στον αυταρχισμό μαζί με τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Χρυσοχοϊδη και η κ. Κεραμέως. Μια υπουργός που συνεχώς εμπαίζει τη Βουλή με fake news για ρυθμίσεις, που δήθεν ισχύουν στην Ευρώπη, που είναι ανίκανη να καταλάβει τα στοιχειώδη ζητήματα στην παιδεία και το μόνο που υπηρετεί τυφλά είναι οι κομματικές επιδιώξεις της, η εξυπηρέτηση των χορηγών της Ν.Δ., η τόνωση της παλαιοδεξιάς ιδεολογίας του “νόμου και της τάξης”. Ο κ. Βαρουφάκης πράγματι την “ξεγύμνωσε”.

Παρέλασαν και οι βουλευτές της Ν.Δ. από το βήμα της Βουλής με αστεία επιχειρήματα και με ανοησίες. Όταν θα κλείνουν πανεπιστημιακά τμήματα στις εκλογικές τους περιφέρειες, θα ξαναπούν άλλες ανοησίες.

Πότε άλλοτε εξυπηρέτησε τόσο προκλητικά τα ιδιωτικά συμφέροντα αποδομώντας τη δημόσια εκπαίδευση; Πόσο κυνική μπορεί να γίνει μια Υπουργός, που δήθεν καμώνεται για ελάχιστη βάση εισαγωγής, όταν αφήνει τα κολέγια να παίρνουν όπως αυτά θέλουν τους μαθητές, όταν δεν ελέγχεται από πουθενά το πρόγραμμά τους, όταν αρκετά από αυτά είναι επιπέδου μεταλυκειακού περιεχομένου;

Και πρέπει να δούμε την μεγάλη εικόνα της επόμενης ημέρας, απ’ όλες τις επιμέρους εικόνες, σήμερα.

Να δούμε τις χιλιάδες των υποψηφίων τον Αύγουστο που θα αποκλειστούν από τα πανεπιστήμια, των υποψηφίων που θα γνωρίσουν την λαιμητόμο λίγους μήνες πριν τις κρίσιμες εξετάσεις τους – κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ στο θεσμό των Πανελλαδικών.

Να δούμε ειδικό αστυνομικό κτήριο στην είσοδο των πανεπιστημίων και τους φοιτητές να απορούν για το τι ακριβώς είναι το πανεπιστήμιο.

Να δούμε τα κολέγια της Αθήνας να ιδρύουν παραρτήματα και σε άλλες μεγάλες πόλεις, για να χωρέσει η πελατεία – δώρο της Ν.Δ.

Να δούμε μηχανικούς με διπλώματα κολεγίων να εργάζονται ως μηχανικοί του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου!

Να δούμε το έργο “κλέφτες και αστυνόμοι” ως μια οιονεί θεσμική εικόνα του πανεπιστημίου!

Να δούμε να φουντώνει η μεταγυμνασιακή κατάρτιση και να αποψιλώνονται τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Όλες αυτές οι εικόνες είναι εικόνες αναχρονιστικές ή νεοφιλελεύθερες. Είναι το ιδεολογικό μίγμα της Ν.Δ. που πλήττει τη δημόσια παιδεία, που ενισχύει τις ανισότητες, που υπονομεύει το μέλλον της νεολαίας.

Η σκληρότερη αντιμεταρρύθμιση της μεταπολίτευσης δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει, όπως και άλλες πρότερες ομόλογές της. Γιατί αντιστρατεύεται την πρόοδο και τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.