Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε παράνομη και καταχρηστική  την προκηρυχθείσα για αύριο (10/5)

Όπως ενημερώνει στο Twitter η υπουργός Παιδείας, Nίκη Κεραμέως, «κανονικά θα διεξαχθούν αύριο οι εξετάσεις “Ελληνική PISA” για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που δίνει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας».

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Παράνομη και καταχρηστική έκρινε και πάλι τη νέα, προκηρυχθείσα απεργία ΔΟΕ-ΟΛΜΕ το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Κανονικά θα διεξαχθούν αύριο οι εξετάσεις «Ελληνική PISA», για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που δίνει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας. #Προχωράμε

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΟΕ είχε ανακοινώσει 4ωρη στάση εργασίας και η ΟΛΜΕ 3ωρη στάση εργασίας τις ώρες της διεξαγωγής των εξετάσεων, προκειμένου αυτές να μη διεξαχθούν. Η ΑΔΕΔΥ είχε στηρίξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, προκηρύσσοντας και αυτή 4ωρη διευκολυντική στάση εργασίας την Τετάρτη.

Το υπουργείο Παιδείας είχε καταθέσει χθες κατεπείγουσα αγωγή κατά των στάσεων εργασίας. Η αγωγή εκδικάστηκε σήμερα, Δευτέρα, στις 13:30.

Οι εξετάσεις είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 σε 600 σχολεία, τα οποία επελέγησαν ως αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

Σε χθεσινή του ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε για τις εξετάσεις PISA και για τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών:

«Το ζήτημα που εγείρεται εδώ και δύο χρόνια, κατά τα οποία αξιοποιείται το εργαλείο αυτό ως μέρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Ελληνική PISA» αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, με ζητούμενο την έγκυρη και αξιόπιστη αποτύπωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Κατόπιν μελέτης και αποτίμησης των συμπερασμάτων αυτών, η εκπαιδευτική πολιτική μπορεί να σχεδιάζεται στοχευμένα, βελτιώνοντας εν συνόλω τη μαθησιακή διαδικασία.

Θύματα της απεργιακής αυτής κινητοποίησης, επομένως, κινδυνεύουν να είναι οι μαθητές, γι’ αυτό και το Υπουργείο προσέφυγε στο Δικαστήριο, προκειμένου τα παιδιά μας να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε μία καλύτερη εκπαίδευση, που θα λαμβάνει υπόψη, κατά το σχεδιασμό της, μετρήσιμα, αντικειμενικά στοιχεία».