Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο και τους εκπαιδευτικούς – Μια αναγκαία απάντηση στην απαράδεκτη προβολή δυσφήμησης της εκπαιδευτικής κοινότητας

Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Τις τελευταίες ημέρες γίναμε μάρτυρες της προώθησης βίντεο που παρουσιάζει σκηνές απαράδεκτης συμπεριφοράς μαθητών απέναντι σε εκπαιδευτικό. Το γεγονός σημειώθηκε πριν ένα χρόνο και το σχολείο το αντιμετώπισε με τον ενδεδειγμένο παιδαγωγικά τρόπο. Μας δημιουργεί απορία η προβολή του τη στιγμή αυτή, σε τέτοια μάλιστα έκταση, που τροφοδοτήθηκε και από τη στάση του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έχει αφήσει, διαχρονικά, τους εκπαιδευτικούς χωρίς υποστήριξη στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο (διάθεση ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, συνθήκες καθημερινής λειτουργίας των σχολείων, κτήρια, πολλά παιδιά στα τμήματα, κάλυψη των αναγκών των σχολείων, κ.ά.). Σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται διεκδικώντας λύσεις στα προβλήματα του δημόσιου σχολείου, μήπως είναι στις προθέσεις τους να πλήξουν την εικόνα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών ώστε να αποκτήσουν αποδοχή σχέδια αποδόμησής του;

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι την περίοδο της κρίσης και των μνημονίων τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των σχολείων αυξάνονται, και λόγω των πολιτικών των περικοπών και της λιτότητας, αλλά και λόγω της μεταφοράς των επιπτώσεων της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που ταλανίζει και τις οικογένειες των μαθητών μας μέσα στο χώρο του σχολείου.

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι σύνθετη και η παράδοσή της στη βορά της τηλεοπτικής και μανιακής θέασης μόνο στη λύση των προβλημάτων δε συμβάλλει. Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε φτωχοποίηση εκπαιδευτικού ή μαθητή, πολύ περισσότερο στην φτωχοποίηση σχολείων. Η συγκεκριμένη προβολή αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα την οποία και δυσφημεί, και ως τέτοια την εκλαμβάνουμε.

Βρισκόμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο που δίνει την καθημερινή μάχη της εκπαίδευσης στο σχολείο, μοιραζόμαστε τις αγωνίες και τον αγώνα του. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου από την πρώτη στιγμή υπερασπίστηκαν τον εκπαιδευτικό τους ρόλο και με συλλογικό πνεύμα, επιδιώκοντας τη συνεργασία με τη μαθητική κοινότητα, προχώρησαν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες με βάση τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Επισημαίνουμε ότι το σχολείο λειτουργεί σε συγκρότημα σχολείων, με τεράστια κτιριακά προβλήματα που χρονίζουν και για τα οποία, παρά τα κατά καιρούς μεγάλα λόγια, καμία λύση δε δόθηκε από κυβερνήσεις, υπουργεία, Δημοτικές αρχές, Διευθύνσεις. Το στοίβαγμα των μαθητών σε άθλιες συνθήκες καθημερινότητας έχει οδηγήσει επανειλημμένα τους μαθητές, ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά σε συμπεριφορές που δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μέσα στο σχολείο. Παρόλες τις επισημάνσεις των εκπαιδευτικών για αναγκαίες άμεσες λύσεις που πρέπει να δοθούν από τους καθ’ ύλην αρμόδιους, καμία ανταπόκριση δεν υπήρξε.

Η κατάσταση αυτή με τα χρόνια προβλήματα λειτουργίας του σχολείου δεν μπορεί να συνεχίζεται. Το Υπουργείο Παιδείας, η Δημοτική Αρχή και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Να δοθούν λύσεις στο κτιριακό πρόβλημα του σχολείου.

Να στηριχθεί το σχολείο με όλο το απαραίτητο προσωπικό.

Να οργανωθεί κοινή συνάντηση όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε να δρομολογηθεί άμεση λύση των προβλημάτων.