array(33) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1650540685:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "431086"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "3"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } }

Ερώτηση κατέθεσε η Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας, σχετικά με τον αποκλεισμό των κλάδων ΕΑΕ (ΠΕ61) και Δασκάλων ΕΑΕ (ΠΕ71) από τις αποσπάσεις στο εξωτερικό.

Η ερώτηση

Θέμα: Αποκλεισμός των κλάδων Νηπιαγωγών ΕΑΕ (ΠΕ61) και Δασκάλων ΕΑΕ (ΠΕ71) από τις αποσπάσεις στο εξωτερικό

Το Υπουργείο Παιδείας στις 31/03/2022 εξέδωσε Εγκύκλιο με αρ. πρωτ. 36563/Η2 με τίτλο “Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό από το σχολικό έτος 2022-2023 και από το ημερολογιακό έτος 2023 του Νοτίου Ημισφαιρίου”.
Με την Εγκύκλιο καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εργαστούν στο εξωτερικό σε σχολεία της ομογένειας να δηλώσουν την περιοχή προτίμησής τους.

Στο Παράρτημα III της Εγκυκλίου, στον πίνακα αναγράφονται οι ειδικότητες/κλάδοι εκπαιδευτικών, για τους οποίους προσφέρονται θέσεις εργασίας στην κάθε χώρα ξεχωριστά. Σε καμία χώρα δεν αναζητούνται οι ειδικότητες που στηρίζουν τις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), δηλαδή των κλάδων: Νηπιαγωγοί ΕΑΕ (ΠΕ61) και Δάσκαλοι ΕΑΕ (ΠΕ71).

Εύλογα τίθεται το ερώτημα αν υπάρχει από το Υπουργείο μέριμνα για την εκπαιδευτική στήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία, για τους Έλληνες μαθητές του εξωτερικού. Η σχολική εκπαίδευση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και θα πρέπει να τους προσφέρεται απρόσκοπτα και χωρίς περιορισμούς η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, όχι μόνο στους μαθητές της ελληνικής επικράτειας, αλλά και σε όσους φοιτούν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.

Η μη ύπαρξη θέσεων για εκπαιδευτικούς ΕΑΕ στα σχολεία του εξωτερικού ωθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) να μην τους συμπεριλάβει στην παραπάνω Εγκύκλιο, αλλά και στις μελλοντικές εγκυκλίους για αποσπάσεις στο εξωτερικό.

Επειδή οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 είναι ενταγμένοι για πρώτη φορά ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έχοντας συμπληρώσει τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την απόσπαση στο εξωτερικό, θα μπορούσε να προβλεφθεί η δημιουργία θέσεων στα σχολεία του εξωτερικού ώστε να στηριχθούν ολόπλευρα οι Έλληνες μαθητές που φοιτούν σε αυτά.
Επειδή γίνεται αντιληπτό ότι με την παραπάνω Εγκύκλιο αδικούνται ταυτόχρονα και οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία αλλά και οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, στους οποίους δεν δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάποια χώρα του εξωτερικού, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Υπάρχουν στο Υπουργείο δεδομένα όσον αφορά στη φοίτηση μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία, που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και έχουν ληφθεί υπόψιν;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επίτευξη της ισότιμης πρόσβασης για τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία και ποιες είναι οι δομές που υπάρχουν;
3. Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου σχετικά με τη βέλτιστη εκπαίδευση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού;
4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΕΑΕ από τις αιτήσεις απόσπασης στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού;
5. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η έκδοση συμπληρωματικής Εγκυκλίου, με επικαιροποιημένους τους πίνακες χωρών/ειδικοτήτων, για τα σχολεία των χωρών όπου υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικής υποστήριξης σε μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή και αναπηρία;

Η ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου