ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ –

Το Λύκειο στην αιχμή της στρατηγικής του , με ταυτόχρονη αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

Τη δέσμευση ότι “τ” εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου απαντώντας στην ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού, καθώς η μέση ηλικία κυμαίνεται από 41,4 έως 47,5 χρόνια, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στην του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, που παρουσιάστηκε χθες.

Αυτός ο δείκτης είναι ένας από εκείνους που το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να βελτιώσει στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της συμβολής της στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Σκοπός αυτής της στρατηγικής είναι να μειωθεί ο ρυθμός της μετανάστευσης των πτυχιούχων από τη χώρα, αλλά και να ενισχυθεί η επαγγελματική εκπαίδευση με την απόκτηση πιστοποίησης ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

“Η θέση της κυβέρνησης είναι σαφέστατη: Θα προχωρήσει σε . Η κυβέρνηση έχει δείξει δείγματα γραφής στον τομέα της Υγείας και είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης το νέο κύμα διορισμών στην εκπαίδευση” τόνισε ο υπουργός Παιδείας. Κάνοντας ειδική αναφορά στον υψηλό μέσο όρο ηλικίας των εκπαιδευτικών, διευκρίνισε: “Δεν κάνουμε διορισμούς για να πέσει ο μέσος όρος ηλικίας, αλλά για να ”.

Στην αιχμή του υπουργείου Παιδείας το

Αναφερόμενος στη μεταρρυθμιστική στρατηγική, ο υπουργός, αφού θύμισε ότι “τα τελευταία δύο χρόνια έγιναν σοβαρές παρεμβάσεις στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στην επαγγελματική εκπαίδευση”, τόνισε: “Η αιχμή της κυβερνητικής μεταρρύθμισης δεν είναι οι εισαγωγικές εξετάσεις.

Η αιχμή είναι το Λύκειο”. Παράλληλα, διευκρίνισε: “Προφανώς, όταν συζητάμε για το Λύκειο, τίθεται και το ζήτημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Αλλά για εμάς σοβαρό μας μέλημα είναι το Λύκειο. Θέλουμε τα παιδιά να αποκτούν γνώσεις και εκπαίδευση και στη συνέχεια με τον βαθμό του απολυτηρίου να εισάγονται στα πανεπιστήμια. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού. Είναι κάτι που θέλει κοινωνική και πολιτική συναίνεση και θα χρειαστεί ορίζοντας τριών με πέντε χρόνων”.

Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με διετή φοίτηση σε ΤΕΙ και ΑΕΙ

“Δεν μπορούμε να πάρουμε καμία αποτελεσματική πρωτοβουλία για τα Λύκεια εάν δεν αναβαθμιστεί η επαγγελματική εκπαίδευση” υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, προτάσσοντας τη συνέχιση της πορείας των μαθητών μετά την αποφοίτησή τους από το Επαγγελματικό Λύκειο. Έτσι, εξέφρασε τη βούληση για ίδρυση διετών δομών στο πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης σε ΤΕΙ και πανεπιστήμια. Σε αυτές τις δομές, οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων θα έχουν “προνομιακή”, όπως είπε, πρόσβαση, αφού δεν θα καλύπτονται από απόφοιτους του Γενικού Λυκείου. “Εκεί θα σπουδάζουν και θα λαμβάνουν επαγγελματική πιστοποίηση με ευρωπαϊκές προδιαγραφές υπό τη σκέπη της ανώτατης εκπαίδευσης” εξήγησε ο υπουργός.

Στο σκέλος του εκσυγχρονισμού των σχολικών εγκαταστάσεων, των οποίων ευθύνη έχουν οι δήμοι, ο υπουργός επέρριψε “σοβαρές” ευθύνες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αναφέροντας ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος υπάρχει επικοινωνία με τον υπουργό Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη. Ταυτόχρονα, εξέφρασε αγωνία γιατί, ενώ διατίθενται πόροι μέσω ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, για να απορροφηθούν, πρέπει προηγουμένως να γίνουν πολεοδομικές και άλλες τακτοποιήσεις σε αυτά τα κτήρια.

Ν. Φίλης: Αναγκαία η μετάβαση στο σχολείο της ανάπτυξης

“Θα έχουμε εκπαιδευτικούς όχι με βέργες, αλλά με μαγκούρες” σχολίασε σκωπτικά ο πρώην υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, στηρίζοντας τους διορισμούς στην εκπαίδευση και προτάσσοντας την αξιοποίηση του γηραιότερου προσωπικού σε διοικητικές θέσεις.

Μιλώντας ευρύτερα για το εκπαιδευτικό σύστημα και συσχετίζοντάς το με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας, ο Ν. Φίλης υπογράμμισε την αναγκαιότητα για τη μετάβαση από το σχολείο της κρίσης στο σχολείο της ανάπτυξης. Προέταξε την ανάγκη για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. “Γι’ αυτό η κυβέρνηση ξεκίνησε από τα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια”, όπως είπε χαρακτηριστικά. “Το σχολείο της ανάπτυξης πρέπει να κατοχυρώσει την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση” τόνισε ο Ν. Φίλης και σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση “σταμάτησε την περαιτέρω πτώση των κονδυλίων της εκπαίδευσης με στόχο την αύξησή τους”.

Με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, ο Ν. Φίλης έθεσε σειρά προτεραιοτήτων. Στην κορυφή των προτεραιοτήτων έθεσε την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης “με μορφωτική αξία, επαγγελματική ωφελιμότητα και κοινωνική αναγνώριση”, όπως είπε. Προέκρινε τη μεταλυκειακή μαθητεία και το διετές πιστοποιητικό επάρκειας που θα δίνεται από ΤΕΙ και ΑΕΙ. Επίσης, προέταξε την καθιέρωση της . Ειδικά για την ειδική αγωγή, σημείωσε ότι “πέρυσι και φέτος σημειώθηκε ‘ρεκόρ’ στις προσλήψεις”, αλλά τόνισε την ανάγκη για μόνιμο προσωπικό. Ταυτόχρονα, έδωσε έμφαση στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση όσων από άλλες ειδικότητες πρόκειται να ασκήσουν το λειτούργημα. Τέλος, τόνισε την ανάγκη για αναμόρφωση του συστήματος Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής.