ΝΕΕΣ εκτιμήσεις για : Περιμένουμε πτώση, αλλά κανείς δεν ξέρει ακόμα πόσο και σε ποιες σχολές – «Βατερλώ» σε δύο πεδία – Οι τελευταίες

Ο έμπειρος αναλυτής και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού Στράτος Στρατηγάκη σχολιάζοντας όσα ακούγονται για το πως θα διαμορφωθούν οι βάσεις των .

Μάλιστα χαρακτήρισε συζητήσεις επιπέδου καφενείου τα όσα ακούγονται, αφού για την ώρα δεν υπάρχουν στοιχεία και δεν μπορεί κανείς να τα ποσοτικοποιήσει. «Φέτος περιμένουμε πτώση γιατί τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από ό,τι πέρυσι, όπως η φυσική που έφερε θύελλα.

Περιμένουμε πως θα υπάρχει πτώση στις , ωστόσο ακόμα δεν μπορούμε να την ποσοτικοποιήσουμε να πούμε είναι 100, 200, 300 μόρια γιατί δεν έχουμε κανένα αριθμητικό στοιχείο. Οπότε αυτά που διαβάζετε και ακούτε είναι συζητήσεις επιπέδου καφενείου. Δεν έχω κανένα στοιχείο και επειδή είμαι μαθηματικός μιλάω πάντα με στοιχεία».

Σημασία έχει τώρα οι μαθητές να επιλέξουν τι θα σπουδάσουν

Ο κ. Στρατηγάκης συνεχίζοντας είπε πως τώρα «εκείνο που έχει σημασία είναι να μην ασχολούνται αυτή τη στίμη με τις βάσεις. Πρέπει να επιλέξουν τις σπουδές τους. Δεν επιλέγουν επάγγελμα, αλλά σπουδές και οι σπουδές μπορούν να οδηγήσουν σε πολλά επαγγέλματα».



Πανελλήνιες 2024 – Πρόεδρος φροντιστών: Πτώση των βάσεων σε όλα τα πεδία – «Βατερλώ» στα 2ο και 4ο πεδία

Πτωτικά θα κινηθούν οι βάσεις για την εισαγωγή στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα τέσσερα πεδία, σύμφωνα με όσα αναφέρει στο ethnos ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γιάννης Βαφειαδάκης.

«Βατερλώ» σε δύο πεδία

Όπως υποστηρίζει, «Βατερλώ» θα έχουμε κυρίως στο 2ο αλλά και στο 4ο πεδία, όπου οι βάσεις αναμένεται να σημειώσουν «κατάρρευση». Μάλιστα, στο δεύτερο πεδίο σε κάποιες σχολές οι βάσεις μπορεί να πέσουν ακόμα και κατά 1.000 μόρια.

Βασικές αιτίες γι’ αυτά είναι τα θέματα στη γλώσσα, στα μαθηματικά και κυρίως στη φυσική. Ιδιαίτερα για τη φυσική ο κ. Βαφειαδάκης σημειώνει ότι τα θέματα στο σύνολό τους ήταν λανθασμένα και είχαν αχρείαστες παγίδες.

«Όταν κάποια θέματα είναι δύσκολα, δε σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι είναι και κακά. Στα μαθηματικά τα θέματα ήταν δύσκολα, δεν ήταν, όμως, κακά. Στη φυσική έγινε η… σφαγή του Δράμαλη, διότι τα θέματα ήταν λάθος συνολικά. Είχαν λανθασμένη στόχευση αχρείαστες παγίδες και δεν υπήρχε διαβάθμιση σε αυτά. Πηγαίναμε από παγίδα σε κόντρα παγίδα, ενώ η άσκηση του 4ου θέματος ήταν κατασκευασμένη και όχι βγαλμένη από τη ζωή», λέει στο ethnos ο κ. Βαφειαδάκης.

Κατά τον ίδιο, στη φυσική σίγουρα έχει συμβεί να αδικηθούν κάποιοι καλοί μαθητές, οι οποίοι διάβασαν περισσότερο από άλλους κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

«Για παράδειγμα, αν κάποιος μαθητής διάβασε για να γράψει για 13 και κάποιος άλλος για να γράψει για 7, εξαιτίας των θεμάτων της φυσικής θα πάρουν και οι δύο 5. Αυτό σημαίνει ότι αδικείται ο μαθητής που μελέτησε περισσότερο όλη τη χρονιά. Γι’ αυτό η επιτροπή εξετάσεων αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση για τα θέματα της φυσικής. Θα πρέπει να δει το υπουργείο, ποιοι είναι εκείνοι που αποφάσισαν για τα θέματα στη φυσική, για να μην τους ξαναβάλουν σε αυτήν τη θέση», σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.

Η εικόνα ανά πεδίο

Κατά την εκτίμηση του κ. Βαφειαδάκη, με βάση τα στοιχεία που έχει σήμερα, η εικόνα που θα παρουσιάσουν οι βάσεις στα τέσσερα πεδία, θα είναι η εξής;

Στο πρώτο πεδίο δυσκολίες για τους υποψήφιους παρουσίασαν τα θέματα της γλώσσας και της ιστορίας. Οι βάσεις ξεκάθαρα θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία, η οποία, ωστόσο, δε θα είναι ιδιαίτερα έντονη.

Στο δεύτερο πεδίο ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ περιμένει «γκρέμισμα» των βάσεων. Τους υποψήφιους δυσκόλεψαν πάρα πολύ κυρίως η φυσική αλλά και η γλώσσα καθώς και τα μαθηματικά. Το αποτέλεσμα θα είναι οι βάσεις να σημειώσουν αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη πτώση με τις προπέρσινες πανελλαδικές εξετάσεις.

«Στο δεύτερο πεδίο θα καταγραφεί μεγάλη πτώση των βάσεων ακόμα και στις πιο περιζήτητες σχολές. Θα υπάρχουν σχολές, στις οποίες η πτώση των βάσεων μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 1.000 μόρια», σημειώνει ο κ. Βαφειαδάκης.

Σε ό,τι αφορά το τρίτο πεδίο, ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ εκφράζει την εκτίμηση ότι η φυσική θα οδηγήσει σε πτώση των βάσεων, ωστόσο, αυτή δε θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές θα είναι αντίστοιχη με την πτώση που θα σημειώσουν οι βάσεις στο πρώτο πεδίο.

Τέλος, αναφορικά με το τέταρτο πεδίο, ο κ. Βαφειαδάκης αναφέρει ότι γλώσσα και μαθηματικά οδηγούν τις βάσεις προς τα κάτω. Αυτές αναμένεται να κινηθούν στα επίπεδα που βρέθηκαν το 2022.

«Το σύστημα εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι συμπλήρωσης θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα πέσουν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής αλλά σε γενικές γραμμές, όσοι ήταν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εισαχθούν. Άρα τα παιδιά να μη νιώθουν ότι έγινε κάτι φοβερό φέτος παρά τη δυσκολία των θεμάτων και την πτώση των βάσεων», τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.