: Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι το άνοιγμα των σχολείων και η αποκατάσταση της διδακτικής –παιδαγωγικής  λειτουργίας είναι επιτακτικό και ουσιαστικό αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, του συνόλου δηλαδή σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας, αναφέρει η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών.

Η ανακοίνωση:

Κάτι σημαντικό άλλωστε, που αναδείχθηκε αυτή την περίοδο της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών λόγω της πανδημίας, είναι ο καταλυτικός ρόλος του σχολείου όχι μόνο για τις αυστηρά γνωστικές – μαθησιακές λειτουργίες, αλλά και για την ψυχολογική στήριξη και τις ευρύτερες κοινωνικές λειτουργίες.

Οι εκπαιδευτικοί, θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά.

Βρεθήκαμε και θα βρισκόμαστε πάντα στο πλευρό των μαθητών μας στηρίζοντας την παρουσία τους τους μέσα στο ζωντανό και δυναμικό περιβάλλον του σχολείου.

Του σχολείου που είναι η ζωή μας.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών που σε όλο το προηγούμενο διάστημα, σήκωσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του το βαρύ φορτίο του ελλείμματος σχεδιασμού και προετοιμασίας της Πολιτείας για την τηλεκπαίδευση, είχε ένα ελάχιστο αίτημα:

Το άνοιγμα των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες θα παρείχαν τις ελάχιστες εγγυήσεις για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκομένων. Εγγυήσεις που θα έκαναν δυνατή τη σταδιακή αποκατάσταση των λειτουργιών του σχολείου.

Για μία ακόμη φορά όμως το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων.

Τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους όρους είχαν ανοίξει και πριν από λίγους μήνες.

Χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός.

Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από ένα υπουργείο που βασικό- αν όχι μοναδικό του μέλημα – είναι να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα επικοινωνιακά μέσα που διαθέτει και τους επικοινωνιακούς σχεδιασμούς, που είναι οι μόνοι σχεδιασμοί στους οποίους διακρίνεται.

Περιμέναμε όμως να μην επιδεινώσει περισσότερο τις συνθήκες και τους όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου σε αυτή την πολύ δύσκολη για όλους περίοδο.

Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας και άγχους που εντείνεται από την αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, στη μέση μιας ασυνεχούς και κατακερματισμένης διδακτικής χρονιάς, το υπουργείο βάζει ως προτεραιότητα την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, την άμεση καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για τα πανεπιστήμια, την άμεση συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων για την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των μαθητών στο πρώτο τετράμηνο.

Αποδεικνύει με τον τρόπο αυτό ότι ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Το μείζον για το υπουργείο, είναι η επιβολή διοικητικών διαδικασιών που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνολικότερα το σχολείο στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στον πολυσύνθετο ρόλο του σε μία ιδιαίτερη περίοδο.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών με αίσθημα ευθύνης θα ανταποκριθεί – όπως έκανε και όλη την προηγούμενη περίοδο -, στην ανάγκη στήριξης των μαθητών και του σχολείου.

Παράλληλα όμως συλλογικά και δυναμικά θα διεκδικήσει στη διασφάλιση των αναγκαίων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και τη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας μακριά από τις πρακτικές αυταρχισμού και επιβολής του Υπουργείου Παιδείας.