: Σε ανακοίνωσή τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης τονίζουν μεταξύ άλλων πως «οι 5.250 αποτελούν όμως σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών».

Επιπλέον αναφέρουν πως πρέπει να γίνουν 16.000 στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωσή τους:

Οι διορισμοί γενικής παιδείας που ανακοινώθηκαν δεν καλύπτουν τις ανάγκες σχολείων και μαθητών

Ανυποχώρητος αγώνας τώρα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς

Τώρα 16.000 στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση

Η κυβέρνηση ανήγγειλε το προχώρημα της διαδικασίας των 5.250 διορισμών στη γενική παιδεία για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που προαναγγέλθηκαν πριν δύο χρόνια και είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του κινήματος (Μάρτης του 2018, Ιανουάριος του 2019) με τη μαζική συμμετοχή των αναπληρωτών. Οι 5.250 διορισμοί αποτελούν όμως σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών. Δεν αντιστοιχούν και ούτε θα καλύψουν στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ενώ φέτος τα κενά αυξάνονται και λόγω του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων (6.500). Οι διορισμοί δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης.

Τη δραματική κατάσταση με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν περισώζουν ούτε μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που συστηματικά προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών : κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων ΠΕ78, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ81, κ.ά., συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και με εκπαιδευτικούς «λάστιχο» να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 και περισσότερα σχολεία. Με όλα αυτά χάθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στα σχολεία με δυσμενείς συνέπειες στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και αναπληρωτών.

Οι αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες και πραγματικές ανάγκες του σχολείου

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς

Οι 5.250 διορισμοί δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν την απαραίτητη ομαλή λειτουργία των σχολείων με την έναρξη της χρονιάς. Αυτό επιβεβαιώνουν οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών τη φετινή χρονιά που έφτασαν τις 45.000 πανελλαδικά (42.500 πέρσι) σε όλη την εκπαίδευση και όλες τις δομές και αποτελούν το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπέρασαν τις 15.400 (12.300 πέρσι), στη Θεσσαλονίκη τις 1092 (768 πέρσι) και αποτελούν το 16,60% από το σύνολο των 6.577 εκπαιδευτικών. Για τη στοιχειώδη λειτουργία του δημόσιου σχολείου του χρόνου θα απαιτηθεί να προσληφθούν δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές για μια ακόμη χρονιά, αντί η κάλυψη των κενών να γίνει με μαζικούς διορισμούς. Διεκδικούμε φέτος οι μόνιμοι διορισμοί στη δευτεροβάθμια να αντιστοιχούν στις προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν φέτος (12.400 γενική παιδεία, 3.000 ειδική αγωγή) και τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών (3.700) ώστε τα σχολεία το Σεπτέμβριο να έχουν όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους. Απαιτούμε διορισμούς στην ειδική αγωγή γιατί είναι αναγκαίοι για τους μαθητές, αλλά και γιατί οι διορισμοί πρέπει να συνεχιστούν. Να γίνονται κάθε χρόνο και σε όλες τις δομές για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των μαθητών.

Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από τέσσερα χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 15.400. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Να καλυφθούν όλες οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς

Τώρα μαθήματα με λιγότερους μαθητές στο τμήμα

Τη Δευτέρα 10/5 ανοίγουν όλα τα σχολεία μετά από έξι μήνες περίπου, με τους μαθητές όλο αυτό το διάστημα να μην έχουν διδαχθεί μαθήματα δια ζώσης, αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης. Αν υπολογίσουμε και τους τρεις μήνες μαθημάτων που χάθηκαν πέρσι λόγω πανδημίας, τότε η κατάσταση για τη νέα γενιά και τις μορφωτικές της ανάγκες προβάλλει με δραματικούς όρους. Όλοι οι μαθητές, αντί για πραγματική διδασκαλία μαθημάτων που διασφαλίζεται μόνο με δια ζώσης διδασκαλία και διαρκεί περίπου εννέα μήνες το χρόνο, τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορονοϊού, θα έχουν διδαχθεί μαθήματα που αντιστοιχούν μόνο στον ένα χρόνο.

Η κυβέρνηση ως δια μαγείας αντικατέστησε τη δια ζώσης διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και μάλιστα έγκαιρα, όπως πρότειναν τα συνδικαλιστικά όργανα και οι εκπαιδευτικοί φορείς. Οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών σε καμία περίπτωση δεν έχουν καλυφθεί και η αφομοίωση του περιεχομένου των μαθημάτων που ως ύλη παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχει καλυφθεί, δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Ούτε πρόκειται να καλυφθεί με την παράταση των μαθημάτων κατά δύο εβδομάδες, αλλά απαιτείται αναπροσαρμογή της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα που θα συνεχιστεί και με το ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς. Θα συνοδεύεται με την υλοποίηση σειράς μέτρων αναβάθμισης του μαθήματος και ιδιαίτερα της ουσιαστικής διδασκαλίας με λιγότερους μαθητές στην τάξη που αυτό σημαίνει και περισσότερους μόνιμους διορισμούς. Οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς δεν πρέπει να γίνουν θυσία στο βωμό της κανονικότητας της τηλεκπαίδευσης.

Οι νίκες του φοιτητικού κινήματος και των εκπαιδευτικών επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη

Η πανδημία δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στη δημόσια εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό κίνημα. Η κυβέρνηση αξιοποιώντας κατά κόρον την πανδημία νομοθέτησε το σύνολο σχεδόν των μέτρων του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος της Ν.Δ. για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του θα αλλάξει δραματικά τα χαρακτηριστικά της δημόσιας παιδείας, θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και θα βαθύνει την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Από την άλλη, η νέα ανάταση του φοιτητικού κινήματος που ανάγκασε την κυβέρνηση να παγώσει την αντιδραστική αλλαγή της εισόδου της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη. Τη δική τους μάχη έδωσαν και οι εκπαιδευτικοί με τα σωματεία τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πέτυχαν το σταμάτημα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών που προσπάθησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση και να μη νομιμοποιηθούν οι τηλε-εκλογές που επιχείρησε το υπουργείο να προωθήσει μέσω των ηλεκτρονικών εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια με σκοπό την άλωση των σωματείων μας. Οι νίκες αυτές αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη στον αγώνα του κινήματος και των σωματείων μας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης και για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της.

Αιτήματα – διεκδικήσεις

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.

16.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν και να καλύψουν τις στοιχειώδεις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Κατάργηση του νόμου της διαίρεσης και της σφαγής των αναπληρωτών, του νόμου Γαβρόγλου (4589/19 – προσοντολόγιο). Όχι στον διαγωνισμό του .

Να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις και στις αδιαφανείς τοποθετήσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις στους αναπληρωτές και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη εργασιακά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!
Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.

Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία και με διορισμένους εκπαιδευτικούς που θα συμβάλλουν στην κάλυψη των μορφωτικών αναγκών που δημιουργήθηκαν λόγω τηλεκπαίδευσης.

Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των υγειονομικών, των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους για μέτρα προστασίας της υγείας του λαού και για ανοιχτά σχολεία.

Να καταργηθούν, να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της Κεραμέως που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία.

Να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ που θα σημάνει τη σφαγή των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης και να μην κατατεθεί ο νέος νόμος για την ατομική αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση.

Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς και συλλόγους διδασκόντων κυρίαρχα όργανα στη λειτουργία των σχολείων.

Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

Δεν αναγνωρίζουμε τα νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) και κάθε δοτή εκπροσώπηση σε αυτά. Τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με παράταση της θητείας των αιρετών που εκλέχτηκαν από το 2018.

Όχι στην καταστολή και τον αυταρχισμό. Να καταργηθεί ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη που βάζει την αστυνομία στα πανεπιστήμια.

Να μη ψηφιστεί το νέο εργασιακό τερατούργημα που καταργεί το 8ωρο, τις Συλλογικές Συμβάσεις, το δικαίωμα στην απεργία και επιδιώκει να ελέγξει τα σωματεία.

Πρόταση αγώνα

Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν τώρα σε Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ με αιχμή το αίτημα για την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών και για να καταργηθούν, να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικού μέτρα.

Να κηρύξουν ανυποχώρητο πολύμορφο αγώνα με κυρίαρχο ρόλο στις Γενικές Συνελεύσεις που θα καθορίζουν τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα και θα περιλαμβάνει ενημερώσεις της κοινωνίας, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, αποκλεισμούς υπηρεσιών και διευθύνσεων, απεργίες, κ.ά. Σε μια τέτοια κατεύθυνση προτείνουμε:

Οι Γ.Σ. των ΕΛΜΕ να γίνουν την πρώτη βδομάδα με ανοιχτά τα σχολεία και η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 15/5 γιατί οι επόμενες μέρες θα είναι καθοριστικές για τους διορισμούς.

Οργανώνουμε κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας την Παρασκευή 14/5 με αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ σε Υπουργείο Παιδείας και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Το πρώτο απεργιακό βήμα να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 21/5 με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και κοινές συγκεντρώσεις στις πόλεις που είναι η έδρα των περιφερειακών Διευθύνσεων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, κ.ά.) μετά από συνεννόηση των ΕΛΜΕ.

·Το δεύτερο απεργιακό βήμα να γίνει την Παρασκευή 28/5 με πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα με έξοδα που θα καλυφθούν από την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ.

Οι ΕΛΜΕ να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το ίδιο διάστημα δράσεις στα πλαίσια του πολύμορφου αγώνα.

Νέες Γ.Σ. αμέσως μετά για εκτίμηση, συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα.

Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν το συντονισμό του αγώνα με τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Π.Ε., καθώς και με τους φοιτητές, τους γονείς και τους μαθητές. Για τις ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και τις ΕΛΜΕ της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και τους Συλλόγους Π.Ε. να γίνει συνάντηση μέσα στην εβδομάδα μετά από συνεννόηση των σωματείων μας.

Οι Γενικές Συνελεύσεις να αποφασίσουν στήριξη και συμμετοχή του κλάδου στις απεργιακές συγκεντρώσεις και τις κινητοποιήσεις των σωματείων ενάντια στο εργασιακό νομοσχέδιο τερατούργημα για τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα που προωθεί η κυβέρνηση.

Με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας να μην ανοίξουμε τα σχολεία το Σεπτέμβριο αν δεν έχουν καλυφθεί όλα τα κενά.

Αναπληρωτές: Έρχεται κλιμάκωση του αγώνα για μαζικούς διορισμούς

Αναπληρωτές: Γιατί οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί δεν φτάνουν

Διορισμοί εκπαιδευτικών: Πότε ανοίγουν οι πίνακες για προσθήκη προϋπηρεσίας και προσόντων